Zelda-surr – släpps Breath of the Wild 2 redan under nästa år?

Robot
Zelda-surr – släpps Breath of the Wild 2 redan under nästa år?
Medlem

Smart om så vore fallet. Nästa år kommer nästa generationens Xbox och Playstation. Eftersom Nintendo inte släpper ny konsol att konkurrera med släpper de en kioskvältare som får folk att köpa Switch istället. 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

2020 känns rimligt tidsmässigt också. Väldigt mycket kan de återanvända från 1:an så att under 3 år släppa en 2:a baserat på samma spelmotor känns rimligt.

Skribent
Skrivet av Baronova:

Smart om så vore fallet. Nästa år kommer nästa generationens Xbox och Playstation. Eftersom Nintendo inte släpper ny konsol att konkurrera med släpper de en kioskvältare som får folk att köpa Switch istället. 🤔

Tror också det är en tanke de har, sen kan ju spelet bli försenat men gissar ändå att planen och målet är 2020.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Rent taktiskt så vore det ju en fullträff för Nintendo att hinna få ut det till julshoppingen 2020. De kommer behöva en AAA titel i allra högsta grad då (PS5 + XboxTWO släpps). Om inte Zelda hinner klart måste de hinna färdigt med Metroid men det ser mörkt ut. Årets julspel är ju Pokémon (Luigis mansion 3 var till halloween). Super smash, Mario Odysse samt Mario Kart har ju redan släppts.

Så om de skall visa att de fortfarande står starka, ja då behöver Switch ett exklusivt för konsolen Zelda (remakes i all ära men inte riktigt samma sak).

Eller kan någon komma på något spel som kan bära vidare Nintendos framgång i samma stil som Zelda nästa år? Om nu inge Metroid Prime 4 hinner klart?
Pikmin och Animal crossing räknas inte, tveksamt om de får folk att köpa konsolen :).

Jag tror att Nintendo har en ambition som är följande:
Zelda 2020
Metroid 2021

Därefter kan vi börja prata om att gå ett varv till med stora titlar såsom Mario kart osv.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Pikmin och Animal crossing räknas inte, tveksamt om de får folk att köpa konsolen :).

Jag tror du underskattar hur populärt och efterlängtat Animal Crossing är.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ja jag tror dock på 2021 vill ha ett riktigt spel som är helt färdigt än ett framstressat spel som är trasigt

Medlem

Jag tror att nya Zelda släpps antingen julen 2020, alternativt tidig vår 2021. Botw släpptes 3 mars 2017, det gör att uppföljaren släpps nästan 4 år senare. Vilket är extremt med tanke på att motorn redan är klar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Pikmin och Animal crossing räknas inte, tveksamt om de får folk att köpa konsolen :).

Animal Crossing är en av Nintendos största spelserier, vars mest populära titlar sålt över 10 miljoner. Det är en utmärkt titel för att få folk att köpa konsolen.

Medlem

Kollade upp detta mer noggrant och du har en poäng. Står dock fast vid att de inte skulle ha samma påverkan som Zelda, Metroid och Mario kart. Särskilt inte i väst, möjligtvis i Japan.
Så 2020 blir ett intressant år. Nintendo har ju inte lika många givna kort kvar att spela längre. Och de måste få ut de bästa till julen. Så då är frågan vad de skall släppa övriga året?
Animal crossing tror jag snarare blir till sommaren och att de siktar på Zelda alt Metroid till julen.

Skrivet av borstenn:

Animal Crossing är en av Nintendos största spelserier, vars mest populära titlar sålt över 10 miljoner. Det är en utmärkt titel för att få folk att köpa konsolen.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Kollade upp detta mer noggrant och du har en poäng. Står dock fast vid att de inte skulle ha samma påverkan som Zelda, Metroid och Mario kart. Särskilt inte i väst, möjligtvis i Japan.
Så 2020 blir ett intressant år. Nintendo har ju inte lika många givna kort kvar att spela längre. Och de måste få ut de bästa till julen. Så då är frågan vad de skall släppa övriga året?
Animal crossing tror jag snarare blir till sommaren och att de siktar på Zelda alt Metroid till julen.

Kanske inte för hardcore-publiken, om det nu är den man i första hand vill åt. Nintendos strategi ser ju också lite annorlunda ut jämfört med resten av branschens. Man är inte direkt kända för att hela tiden ha storspel till de stora köptillfällena, utan förlitar sig mycket på sitt redan existerande bibliotek. Folk köper en konsol, och handlar därefter på sig det Zelda, Mario, Mario Kart, Super Smash osv som finns.

Med det sagt tror jag inte det är osannolikt att vi får Breath of the WIld 2 till julen med Animal Crossig till sommaren. Metroid känns mer tveksamt för en 2020-lansering.

Medlem

Eller ja, Animal Crossing har väl redan datum iofs. Dumstrut på mig.

Medlem

Vore trevligt med release 2020!
Älskade första spelet, men de får gärna ta ett omtag gällande vapen-systemet, gillade inte alls, usch.

1
Skriv svar