Nintendo Switch, värt det?

Medlem
Nintendo Switch, värt det?

Hej, jag undrar ifall det är värt att kanske satsa på en switch för att köpa dom senaste Pokemon spelen? Jag har inte spelat dom sen pokemon red, blue och pokemon stadium på n64 och pokemon camera. Glad för lite input, hade det gått framåt sen dess, är en switch värd att skaffa? :).

Medlem

Gillar min Switch, kör mestadels indiespel på den. Gillar man pokemon är det ju bara att köpa för det är ju där de spelen kommer hamna.

Enda negativa är väl att Nintendo inte accepterar att de fuckat upp skapligt när det kommer till deras joycons, det är inte en fråga om de pajjar utan när de pajjar. Det är lite uppe i luften just nu hur Nintendo kommer hantera det och om det kommer bli rättsliga konsekvenser av det då Nintendo i vissa delar av världen helt enkelt förnekar problemet och vägrar att köra garanti ärende på det. Men det är bara Googla på hela den karusellen om du tycker det är en deal breaker.

Medlem

Allas våran Nintendo-guru @loevet svarar nog JA med extremt feta och stora versaler på den frågan.


signatur

Halo kompis!

Releasehästryttare

Största frågan är ju "när kommer nästa stationära Nintendo konsol?" Tror bara Nintendo själva vet det i skrivande stund.

Borde ju dock inte vara före Ps5 och Scarlett, så är du sugen på Nintendo spel så ja slå till nu under jul reorna.

Moderator | Testpilot

Jag är väldigt nöjd med konsolen. Nintendo's egna spel är fenomenalt bra, samt att den, likt för en annan skrivare ovan, används som en indiemaskin.

Svårt att säga i nuläget om det är värt att köpa endast för nya Pokemon dock. Jag skulle vänta på recensioner och se om diverse klagomål är något som stör dig eller inte. I samma veva har, om du inte har spelat ett spel i serien sedan röd och blå, då kommer eventuella problem inte störa sig något alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av Devan:

Största frågan är ju "när kommer nästa stationära Nintendo konsol?" Tror bara Nintendo själva vet det i skrivande stund.

Borde ju dock inte vara före Ps5 och Scarlett, så är du sugen på Nintendo spel så ja slå till nu under jul reorna.

Nintendo kör ju som sina egna konsol-generationer. Sony och MS följs åt och Nintendo brukar släppa sina nya mot mitten av deras generation.

Så gissar att det är några år bort innan vi får höra något om en "ny" Nintendo-konsol, speciellt då Switch säljer så bra.

Jag är jättenöjd med min och har inte haft några problem alls med mina joycons (köpte på releasedagen). Varken haft problemet att de tappar synk eller att de driftar. Men då är jag väldigt försiktig med dem i det att barnen måste tvätta händerna innan de spelar och när jag bär med mig switchen har jag ett hardcase fodral som skyddar den mot damm och annat.


signatur

"Writer and Fighter"

Jag är grymt nöjd med min. Den har fått följa med mig när jag varit i tjänst, när jag arbetat på Kungl. slottet och den har även varit med en sväng till Kina.
Inga problem och aldrig krånglat.

Förhoppningsvis håller det sig så.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vänta på Pro-versionen istället, nu när du ändå har väntat så här långt. Ryktas dock om att den portabla biten ska försvinna med den och att ska komma i början av 2021.

Så.. du kanske inte orkar vänta.

Medlem

Jag är grymt nöjd med min Switch. Kompletterar PS4 och PC väldigt väl. Sen har den några av generationens absolut bästa spel i form av Botw, Odyssey, Mario Kart, Splatoon 2, Fire Emblem, med mycket mera.

Utvecklare verkar också gillar Switch, massor av härliga spel som får nysläpp och fungerar ypperligt tack vare den bärbara aspekten.

Sen finns ju Nintendo Online för de som är i behov av nostalgi

Så mitt svar blir: Switch är klart värd att skaffa!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det är en den konsol jag har haft mest glädje med i denna generation, främst utifrån hur jag spelar nu för tiden (mycket bärbart även hemma) så jag säger att du ska köpa en.
Sen om den är värd enbart att köpa för nya pokémon-liren kan ju bara plånboken styra, men med tanke på mängden bra indiespel och Nintendos egna släpp som finns utöver, är den värd varenda krona.

Medlem

Jag älskar nintendo switch, väldigt bra spel. dom är få enligt mig men välgjorda

Medlem
Skrivet av kaealy:

Enda negativa är väl att Nintendo inte accepterar att de fuckat upp skapligt när det kommer till deras joycons, det är inte en fråga om de pajjar utan när de pajjar.

Oh phan. Är det här en barnsjukdom eller hänger det fortfarande kvar på nyproducerade exemplar? Kikade lite på switch på singeldagen i början av veckan men det fanns inte nedsatt någonstans så hade hoppats på senare i december men om skiten ändå skall gå sönder hela tiden är det ju ingen idé.

Medlem

Nä skit i den, går säkert sönder

Medlem

Köpte en förra veckan efter att ha suktat efter en sedan i våras.
Riktigt nöjd med köpet än så länge.
Bara lirat dockat, men det funkar ypperligt. Vid nästa resa blir det bärbart

Medlem

det är värt det om man har råd med spelen
tycker dom är lite väl dyra

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Oh phan. Är det här en barnsjukdom eller hänger det fortfarande kvar på nyproducerade exemplar? Kikade lite på switch på singeldagen i början av veckan men det fanns inte nedsatt någonstans så hade hoppats på senare i december men om skiten ändå skall gå sönder hela tiden är det ju ingen idé.

Tror problemen har rapporteras i till och med Nintendo Switch Lite varianten och där man man väl inte ens ta bort joyconens som jag förstår det.

Medlem

Jag har haft många olika Nintendo konsoler. Jag tycker Switch är det bästa de har gjort och är värt pengarna idag.

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

det är värt det om man har råd med spelen
tycker dom är lite väl dyra

Håller med där. Men det verkar vara reor rätt frekvent på e-shopen har jag märkt.
Dock är det mest på tredjepartspel, inte sett ett enda Nintendospel på rea än. Men hoppas det kommer till Black Friday.

Medlem

Fast om det bara är nyare Pokemon-spel än Red och Blue du är ute efter, vore det då inte bättre med en 3DS? Sun och Moon verkar ha fått betydligt bättre mottagande bland både fansen och kritikerna än Sword och Shield.

Nu tycker jag ju att en Switch är värd att skaffa men, som någon annan i tråden redan nämnt, kanske inte enbart för nya Pokemons skull.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Inte bara det dock, jag tog dom som exempel för det var dom jag gillade som mest som yngre och gör. "The Legend of Zelda: Oracle of Seasons and Oracle of Ages" tror jag var titeln på det jag körde mest på gameboy color och i min gba. Mario kart har inte varit min scen på länge. Men om det finns ett zelda som påminner om dom på nintendo 64 och Oracle så låter det väldigt lovande. Har kontrollerna fortfarande sådana problem? Kommer en "premium" så kan jag vänta. Men annars är man väldigt lockad.

Medlem

Tja, både Breath of the Wild och remaken av Link's Awakening finns ju på Switch. Och betalar man för medlemskap får man tillgång till en massa NES och SNES-spel, bl a Zelda I-III.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Kontrollerna verkar förresten vara något av en rysk roulette. Jag har hört från vissa att de behövt byta ut sina joycons flera gånger. Själv har jag däremot inte haft några problem alls. Vill du vara på den säkra sidan är det väl mindre risk med en vanlig Switch. Om någon joycon skulle krångla är det då "bara" att byta ut den joyconen. Om kontrollen på en Switch Lite skulle krångla däremot, då måste man ju byta ut hela konsolen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Inte haft problem med joyconsen än, men kör med med pro-controller som förövrigt måste vara den skönaste kontrollen jag hållt i.
Däremot har jag problem med WIFI. Jag brukar stänga av konsollen ordentligt, inte köra "sleep mode". Men när jag gör det så är det ALLTID problem att koppla upp mot WIFI:t igen.
Kollat runt på olika forum och det verkar också vara ett känt fel.
Har nu börjat köra med "sleep mode" och nu verkar allt funka. Men då är konsollen på hela tiden.

Medlem

Tack för alla förslag och hjälp. Jag har nu beställt en från webhallen, grå med 256gb lagring. Samt Mario tennis aces, super Mario odyssé, pokemon shield, links awakening, lets go pikachu, super smash bros ultimate, yoshis adventure, ring fit adventure, tankte att det kunde vara kul utover vikttraningen. Mario kart 8 deluxe bundle med breath of The wild. Ser mest fram emot odysse, pokemon spelen det och gamla nes och snes spelen.

1
Skriv svar