Hur många av er kommer att testa Google Stadia?

Medlem
Hur många av er kommer att testa Google Stadia?

Google Stadia är på ingående och det är enligt mig väldigt intressant. Google är giganter och dom har alla resurser att få detta att verkligen fungera. Jag tror stenhårt på att denna tjänst är framtiden för hur man spelar spel. Man slipper ladda ner och installera spelet, man slipper lägga dyra pengar på en speldator eller konsol etc. Listan på fördelar kan göras lång.

Google Stadia

Medlem

Vill ha det men kommer inte vara först med att testa, kan gott vänta några månader och höra vad andra tycker.

Medlem

Ser ingen anledning till det. Låter bli.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Vill verkligen testa, men tänker inte lägga någon tusenlapp på att få testa först, särskilt inte när utbudet vid launch inte imponerade. Jag hade hoppats på en uppsjö av lite äldre spel och mer PC-specifika spel såsom Total War och andra strategispel. Då ser jag mer fram emot Xcloud för tillfället. Streaming är framtiden, men om allas teknik är likvärdig så är det den med flest och bäst spel som vinner.

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Vill verkligen testa, men tänker inte lägga någon tusenlapp på att få testa först, särskilt inte när utbudet vid launch inte imponerade. Jag hade hoppats på en uppsjö av lite äldre spel och mer PC-specifika spel såsom Total War och andra strategispel. Då ser jag mer fram emot Xcloud för tillfället. Streaming är framtiden, men om allas teknik är likvärdig så är det den med flest och bäst spel som vinner.

Valve arbetar ju också på en egen version så ja detta är framtiden. Tänk vad härligt att slippa lägga pengar på en dyr speldator, istället kan man lägga mycket pengar på en superfin datorskärm istället.

Medlem

Kommer testa om jag stöter på det i nån butik eller hemma hos någon.
I dagsläget är det definitivt inte attraktivt att betala för

jbx
Medlem

Kommer inte testa. Har min PC och Switch och det får räcka. Finns inget som lockar med stadia för mig. För er som kommer skaffa vad är det som lockar??


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av landahl:

Valve arbetar ju också på en egen version så ja detta är framtiden. Tänk vad härligt att slippa lägga pengar på en dyr speldator, istället kan man lägga mycket pengar på en superfin datorskärm istället.

På ett eller annat sätt kommer du få betala för datorkraften, även om den råkar vara placerad hos google. Inte för att jag kommer sakna den stora fula burken att inreda runt.

Medlem
Skrivet av jbx:

Kommer inte testa. Har min PC och Switch och det får räcka. Finns inget som lockar med stadia för mig. För er som kommer skaffa vad är det som lockar??

Valve arbetar med sin version så detta är definitivt framtiden. Jag tror att speldatorer och konsoler är ett minne blått längre fram. Vi går ju inte till butiker och hyr filmer längre, dom flesta köper inte längre fysiska spel. Dom som hoppar på detta sitter antagligen inte på kraftfull hårdvara och vill kunna spela tex cyberpunk 2077 i 4k med högsta inställningar och 60 FPS. Vilken dator behöver man för det? https://www.androidauthority.com/cloud-gaming-future-967770/

Medlem
Skrivet av landahl:

Valve arbetar med sin version så detta är definitivt framtiden. Jag tror att speldatorer och konsoler är ett minne blått längre fram. Vi går ju inte till butiker och hyr filmer längre, dom flesta köper inte längre fysiska spel. Dom som hoppar på detta sitter antagligen inte på kraftfull hårdvara och vill kunna spela tex cyberpunk 2077 i 4k med högsta inställningar och 60 FPS. Vilken dator behöver man för det? https://www.androidauthority.com/cloud-gaming-future-967770/

Klart det är framtiden men med dagens uppkopplingar till Internet är det helt enkelt inte möjligt. Då talar jag inte om bandbredd utan om all delay man får. Ta Nvidia shield som ett bra exempel som man kan streama över lan men all input delay gör det jobbigt att spela snabba spel.

Jo om du ska strömma 4k i 60fps utan att komprimera bilden och förlora bildkvalité kommer det ta en lina över 12Gbps. Jag är rätt säker på att Cyberpunk 2077 kommer vara ute långt innan det blir standard i hemmen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag vill inte göra mig (mer) beroende av uppkoppling.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Klart det är framtiden men med dagens uppkopplingar till Internet är det helt enkelt inte möjligt. Då talar jag inte om bandbredd utan om all delay man får. Ta Nvidia shield som ett bra exempel som man kan streama över lan men all input delay gör det jobbigt att spela snabba spel.

Jo om du ska strömma 4k i 60fps utan att komprimera bilden och förlora bildkvalité kommer det ta en lina över 12Gbps. Jag är rätt säker på att Cyberpunk 2077 kommer vara ute långt innan det blir standard i hemmen.

Hm, jag har också Geforce Now, spelar på PC, och upplever inget input delay eller lag alls. Det var en del artifakter och kompressioner, men sen jag skaffat en bättre gaming router (ca 1500kr på förra black Friday) så flyter det på som om jag körde det lokalt. Har 150/100 fiber.

Medlem

Jag kan tänka mig att testa gratisversionen bara för att se hur det fungerar.

Medlem

Stadias modell är fruktansvärd så nej den kommer jag inte testa.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Stadias modell är fruktansvärd så nej den kommer jag inte testa.

Menar du designen av kontrollen eller betalmodellen? För det kommer ju ett gratisalternativ senare i vår.

jbx
Medlem
Skrivet av landahl:

Valve arbetar med sin version så detta är definitivt framtiden. Jag tror att speldatorer och konsoler är ett minne blått längre fram. Vi går ju inte till butiker och hyr filmer längre, dom flesta köper inte längre fysiska spel. Dom som hoppar på detta sitter antagligen inte på kraftfull hårdvara och vill kunna spela tex cyberpunk 2077 i 4k med högsta inställningar och 60 FPS. Vilken dator behöver man för det? https://www.androidauthority.com/cloud-gaming-future-967770/

Jag tänker inte vara en trångsynt gubbe i detta ämne. Men om detta är framtiden så behöver vi ingen marknad för grafikkort och annan hårdvara. Utan alla kommer sitta med en Google chrome istället för RGB-klossar som passar in hos NASA?

Jag är mycket skeptisk till detta främst pga input-lag men jag är inte omöjlig så ser fram emot recensioner och granskningar av denna tjänst.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag provade PS Now och det fungerade inte för fem öre för mig. Det verkar som att man verkligen behöver trådat internet, men det funkar inte riktigt för mig utan jag kör uteslutande wifi. Då blev det bokstavligt talat ospelbart.

Får se om Stadia funkar bättre, men om de också kräver trådat nät så blir det ett nope för mig. Jag gillar konceptet, speciellt eftersom 100gb-spel är en jävla rövplåga att tanka hem, men kan man inte spela så kan man inte spela. Då spelar det ingen roll hur konceptuellt läckert det är.

Sedan fattar jag inte riktigt hur betalningsmodellen eller vissa andra aspekter ser ut. Behöver man köpa något innan man kan använda det eller är det en ren abonnemangstjänst? Om man köper ett spel på Stadia, går det att ladda ner det fysiskt också, så att det funkar även offline?

Ook
Bibliotekarie (UU)

Har skrivit upp mig på Founder's Edition-paketet av Stadia.

Release imorgon men har någon fått något leveransdatumbesked? Knäpptyst från Google sen jag beställde 6:e juni. Verkar väldigt märkligt...

Edit: Går in under min beställningssida för Stadia och ser att leverans är beräknad till 20-21 november.

Är det bättre att vänta på gratis-versionen och "bara" betala med sina personuppgifter eller är det bättre att betala och ge bort sina personuppgifter?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av landahl:

Valve arbetar ju också på en egen version så ja detta är framtiden. Tänk vad härligt att slippa lägga pengar på en dyr speldator, istället kan man lägga mycket pengar på en superfin datorskärm istället.

näe du tänker lite för kortsiktigt, tänk vad man kan lägga pengar på brudar, fester, eller om det msåte vara teknologi, VR setet, där kan jag verkligen se, blir det lite som Death Stranding fast utan döda monster (hoppas jag), men där alla är uppkopplade mot ett ställe, istället för att alla är uppkopplade mot alla, det är så jäkla opraktiskt och dåligt uppbyggt, vi borde ha byggt ett mer centralt internet från början, skulle vi slippa mycket negativa saker, som idag är det snuskiga och mörka med internet...

Om alla kan se vad alla gör på nätet, så skulle ingen våga nätmobba, eller chatta med småbarn om sex, och allt annat vidrigt som folk gör på nätet för dom är relativt skyddade i sin anonymitet. Det som skulle bota på det mesta, är genomskinlighet, öppenhet, och rakt av ansvarstagande, idag kan man säga vad fan mna vill till någon om man känner för att göra någon illa med ord, fan folk tar självmord för mindre saker, folk skulle inte göra det om dom visste dem åkter fast eller att alla skulle veta om det. Och visst, det är att offra på vissa friheter, men vi människor är inte bra med friheter, för vi gör sällan bra saker när vi kommer undan med det?

Ps. Vet att jag blev extremt offtopic helt plötsligt, jag är jävligt duktig på det... har jag märkt själv!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Ook:

Har skrivit upp mig på Founder's Edition-paketet av Stadia.

Release imorgon men har någon fått något leveransdatumbesked? Knäpptyst från Google sen jag beställde 6:e juni. Verkar väldigt märkligt...

Edit: Går in under min beställningssida för Stadia och ser att leverans är beräknad till 20-21 november.

Vart hittar man beställningssidan? Jag beställde också 6 juni, inget mail angående leverans än dock..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Allt hänger väl i slutändan på hur bra tekniken fungerar. Än är jag inte övertygad, men det blir spännande att se!

KoP
Medlem

Känns ostadigt. Nej tack.

Känns som att alla håller på med att utveckla liknande tjänster, så inväntar nog och ser vem som blir herre på täppan. Först då kan jag kanske slå till.

Medlem

Har signat upp. Var extremt peppad på att prova, men måste erkänna att jag samtidigt är rätt skeptisk på grund av svagt utvecklarstöd. Jag har en bra testmiljö med 250/100 och låg ping generellt. Funkar det bra hos mig och spelen är konkurrenskraftigt prissatta så kommer jag nog använda plattformen en hel del. Men jag förstår verkligen er som är skeptiska. Personligen är det mest ett test för att se om jag verkligen måste köpa en ny Xbox nästa år eller om vi i familjen kan klara oss med en switch och Stadia.

Tycker det låter intressant att kunna göra sin Ultrabook eller Macbook till en supperladdad dator.

Kommer testa gratisversionen av Stadia.

Ook
Bibliotekarie (UU)

@Kleptoman: I mail med beställningsbekräftelse från Google finns det en länk som tar en till beställningen - beställningsbekräftelse som är markerad i blått "Du kan när som titta efter uppdateringar i dina beställningsuppgifter".

Medlem

Inte intressant för min del, xCloud verkar bättre på typ alla sätt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag kommer absolut att pröva det, men sannolikt inte förrän tjänsten har mognat i något halvår.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hade jag inte suttit med mobilt bredband hade jag definitivt testat.

Medlem

En god idé om det fungerar som det är tänkt. Men deras premium-abonnemang förstår jag mig inte riktigt på....prenumerera OCH betala dessutom för individuella spel. Knepigt.
Nåväl, hoppas det blir bra men har ingen lust att vara betalande betatestare.

12
Skriv svar