Nya ”sexiga” länkar - vad tycker du?

Skägg.
10 Chambers
Nya ”sexiga” länkar - vad tycker du?

För en vecka sedan bytte vi ut våra relaterade textlänkar efter nyheterna till snyggare varianter med bildpuffar för varje länkad artikel. Vad tycker ni?

Vår farhåga var att de skulle tolkas som sådana där reklamlänkar mindre bemedlade sajter kör med, typ ”Så blir du rik snabbt” och så vidare.

Jag är också nyfiken på om du tycker att de tillför något till artikeln. Vår teori är ju att många inte läser exakt varenda text vi publicerar kring något och kan därmed hitta mer läsning enkelt.

Diskutera i små grupper!


signatur
Medlem

Jag gillar det. Gäller nyheten t.ex. ett spel som är okänt för mig, samtidigt som ni kanske har fler artiklar om ämnet, så blir det lätt att gå vidare. Hjärnan är lättlurad - jag blir i alla fall mer tillfreds av en lockande thumbnail, än en rubriktext.

Medlem

Bättre!

Bildpuffar känns mer spännande än enbart rubriktext och ingress.

Medlem

Det ser bra ut.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Sidan blir bara bättre. Snyggt gjort!

Medlem

Ser bra ut, FZ brings sexy back!

Skribent

Jag hade inte ens noterat att det var länkar till annat material på sidan, som du nämner så kopplas det i min hjärna till reklam så ignorerar jag dem. Surfar en del på brittiska sajter när jag läser om Premer League och det fullkomligt dräller av liknande saker där som är ren reklam.

1
Skriv svar