Pauser när ni spelar?

Medlem
Pauser när ni spelar?

Brukar ni ta några regelbundna pauser när ni spelar länge?
När jag var yngre så kunde jag sitta i fåtöljen i timtals och spela utan andra pauser än toalettsbesök. Sen gjorde jag misstagen att både bli äldre och utbilda mig till sjukgymnast. Med det kom en stelare kropp och en förståelse för att det inte är bra att sitta still för länge. Så jag började ställa en timer som ringde ungefär var 45:e minut. När den ringer så ställer jag mig upp, tar nåt varv i lägenheten och gör oftast några knäböj och ibland några armhävningar för att få igång cirkulationen ordentligt.
Är det nån mer än jag som tar regelbundna pauser och vad gör ni då?

Moderator | Testpilot

Tar mest bara paus för toalettbesök och när man ska käka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Försöker precis som du komma upp typ en gång i timmen för att göra några armhävningar, stretcha och få igång blodcirkulationen lite. Brukar även ta en löprunda innan kvällens långa spelpass så att man kan njuta med gott samvete.

Testpilot

Har börjat inse att kroppen behöver röra på sig med. Försöker att inte spela för långa sessioner heller, max tre timmar typ. När jag var yngre kunde det vara betydligt längre.

Bra tips säkert för de som inte har det top of mind.

Medlem

Kör man VR har man motsatta problemet och där skulle man behöva en timer som säger till att det är dags att sätta sig och vila.

Så lösningen för obrutet spelande måste vara att varva mellan VR och vanliga spel.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kör man VR har man motsatta problemet och där skulle man behöva en timer som säger till att det är dags att sätta sig och vila.

Så lösningen för obrutet spelande måste vara att varva mellan VR och vanliga spel.

Haha det känner jag igen! Körde nåt VR-spel där man skulle nicka bollar. Hade världens träningsvärk i nackmusklerna dagen efter 😂

phi
Medlem

Jag rör på mig alldeles tillräckligt ändå så jag förtjänar att ibland köra 24 timmars maraton vid datorn eller konsolen, äta kall pizza, pissa i PET-flaskor och förstoppa magen med Imodium för att slippa springa och skita.

Det är fantastiskt att vara vuxen och få göra som man vill.

Redaktör
Ponny

Generna har varit snälla mot mig, så kan jag sitta väldigt länge utan att få ont någonstans. Men det är ju dumt att utmana ödet, så även om jag kan sitta väldigt långa stunder ser jag till att hålla igång med träningen. Katter i knät gör också att pauserna blir färre än vad som kanske är tanken.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kanske tar en 5 minutare mellan CS matcher. Hämtar nåt att dricka eller äta. Men efter flera timmar vid datorn måste jag bort helt.

Medlem

oj, väldigt sällan orkar man lira i timmar nu längre, mer timme max två åt gången


signatur

//monster

Medlem

Kan sitta väldigt länge men det är definitivt värt att åtminstone stiga upp regelbundet och ta sig ett glas vatten, göra litet vardagsgymnastik eller vad som helst.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Generna har varit snälla mot mig, så kan jag sitta väldigt länge utan att få ont någonstans. Men det är ju dumt att utmana ödet, så även om jag kan sitta väldigt långa stunder ser jag till att hålla igång med träningen. Katter i knät gör också att pauserna blir färre än vad som kanske är tanken.

Förr eller senare tar åldern ut sin rätt... >.<

Medlem

Pausa?

Man kan inte pausa onlinespel!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Har två barn under 3 år, så har man tur fixar man 20min utan avbrott. Iaf innan 20.00.

Medlem

Kan allt som oftast inte spela i flera timmar. Detta då jag inte längre finner samma njutning i spel, så jag tröttnar oftast efter 30-60 minuter i vilket fall som helst. Det är i extremt ovanliga fall som jag kan sitta i flera timmar och spela ett spel, om jag finner att det är något alldeles utöver det vanliga, som förra året när jag spelade igenom Marvel's Spider-Man och nu nyligen Hellblade: Senua's Sacrifice.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Kan allt som oftast inte spela i flera timmar. Detta då jag inte längre finner samma njutning i spel, så jag tröttnar oftast efter 30-60 minuter i vilket fall som helst. Det är i extremt ovanliga fall som jag kan sitta i flera timmar och spela ett spel, om jag finner att det är något alldeles utöver det vanliga, som förra året när jag spelade igenom Marvel's Spider-Man och nu nyligen Hellblade: Senua's Sacrifice.

Samma för mig. Gråter ibland nästan en tår över att jag saknar fokuset man hade i ungdomens dar, allt från gaming in på småtimmarna i veckodagar till LAN över långhelger och sommarlov där veckorna smälte ihop i nån sorts sörja där dygnet kontinuerligt blev förskjutet av att man spelade betydligt längre än man sov.

Ahhh vilka tider. Numera är man glad om man orkar veva igång Switchen 20 min när kidsen är i säng och allt annat är fixat

Medlem

Nu när jag börjar närma mig 30 så tar jag regelbundna pauser och även lite lättviktsträning mellan åt och har gjort i ett par år. Men i tonåren kunde jag fan sitta i 5 timmar i sträck. Hade jag gjort det idag så hade jag haft så ont i benen och ryggen så jag vet inte vad.

Medlem

Jag ser alltid till att ta regelbundna kortpauser. Antingen bara för att röra på mig lite, eller för att hämta något att dricka.

Bör också tillägga att till skillnad från förr har jag numera inte möjlighet (eller samvete) att sitta för länge i stöten. En spelsession för mig idag är normalt runt en timme, aldrig längre än två timmar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

ställer timern på 60 min. Annars kan jag fastna 7 timmar

Medlem

Lirar i genomsnitt 10 timmar per dag (jobbar hemifrån) så det blir en del bensträckare och promenader absolut.
Som tur är så har jag bra gener vad gäller leder och dylikt, samt att jag inte verkar kunna bli fet heller.

Medlem

Stillasittande är inte så ofarligt som det verkar. Att det man inte haft problem hittills är ingen garanti för att det inte kommer längre fram.

Aldrig haft problem innan trots långa sittningar. För fyra år sedan var det slut på det roliga. Sittandet hade gett mig en diskbuktning med tillhörande inflammationer i ländryggen och sjuka smärtor i ischias. Tog 2 år av rehab innan jag var tillbaka på banan. Kunde inte sitta, sova eller leka med barnen. När jag var som sämst kunde jag knappt få på mig strumpor eller byxor själv. Då är jag ändå en aktiv person. Tro mig. Ni vill inte dit.

Det tar inte mer än några sekunder att sträcka på kroppen. En rätt liten investering för ett anständigt liv.

Medlem

Under de där riktigt långa sessionerna, de där då man käkar ADHD-medicin och har laser fokus i timmar, ibland dygn är det småpauser in-byggt, allting från hämta lite dricka, gå och pissa, laga lite mat, rulla en spliff, ta sig en funderare på nästa sak man skall hitta på.

Stillasittande blir jag mest om man ligger och sträckkollar serier, men det brukar inte min ADHD klara av utan att vara stekt som en get.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Köpte pillars of eternity 2 i helgen och har hittills spelat 4 timmar fördelat på 3 dagar. Nu på senare år har jag inte orkat sitta mer än max 1-2 timmar åt gången. Cyklar till jobbet mån-fre cirka 1,5 mil om dagen så då kan jag med gott samvete sitta resten av kvällen. Står också upp på jobbet cirka 4 timmar om dagen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av phi:

pissa i PET-flaskor och förstoppa magen med Imodium för att slippa springa och skita.

Det är fantastiskt att vara vuxen och få göra som man vill.

Är detta något du gör på riktigt eller ett skämt?

Medlem

Jag ser fram emot gejming på ålderdomshemmet när allt det viktiga är kopplat till slangar. Då, och bara då, ska jag våga mig på det där WoW som alla talar om.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Är detta något du gör på riktigt eller ett skämt?

Det är väl klart på riktigt. Varför skulle karln ljuga?

Medlem

Kan sällan idag sitta flera timmar men blir det av kan växlingen vara att växla mellan framför datorn i datorstolen till reclainer-fotölj framför projektorduken eller så drar man på VR headsetet

Förr så varvade jag långa Battlefield och wow rundor med löprundor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem

Kör mest online FPS. Konstant puls på 180 och med jämna mellanrum hoppar man runt skrikandes i lägenheten och drop-kickar prydnadsföremål. En spelkväll är som värsta träningspasset.

Medlem

38 år här jag tar paus när jag dör irl ^^

123
Skriv svar