Om du vore Valve – Vad handlar Half-Life: Alyx om?

Robot
Om du vore Valve – Vad handlar Half-Life: Alyx om?
Avstängd

Hon kommer att hämnas på den flygande sälmaskinen som hade ihjäl hennes far:

Medlem

Det handlar om Half-Life 3 *punkt*

Medlem

Vore kanske häftigt om man spelade och fick uppleva vad Alyx gjorde under tiden Gordon sprang runt och gibbade i Half-life 2. Lite som dom gjorde med Half-life Opposing force där man sprang runt och gibbade parallellt med Gordon, och till slut även fick se Gordon ibland, som när han hoppade in i teleporteringen. Så kanske vi får uppleva samma sekvenser fast från hennes sida, inte hela spelet, men några inslag kanske.

Jag kan inte riktigt se att dom skulle fortsätta efter episode 2 utan mycket involvering med Gordon, skulle dom verkligen våga gå vidare efter så lång tid? Känns enklare att folk får följa Alyx under hennes tid med the resistance under Combine tiden. Samtidigt kan det också vara intressant och se hennes tid som tonåring.

Medlem

Det handlar om hur en ung Alyx tillsammans med Eli och Co. är med och bygger upp motståndsrörelsen i City 17 med omnejd.

Edit: Menar alltså att det utspelar sig någon gång mellan HL 1 & 2.

Jag skrev en liten prolog till HL2-Episode 3 för ett par år sedan:

http://www.iegocentric.com/?p=558

- som kanske kunde funka här

"HL-ALYX" handlar om att hitta Gordon Freeman som nu är försvunnen någonstans bortom City 17. Vi kommer få leka med nya leksaker i den uppdaterade grafiska motorn och även kasta tomater på antagonisten Babe Oldwell.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av Millen:

Det handlar om hur en ung Alyx tillsammans med Eli och Co. är med och bygger upp motståndsrörelsen i City 17 med omnejd.

Edit: Menar alltså att det utspelar sig någon gång mellan HL 1 & 2.

Tänker också glappet där mellan HL1 och 2 skulle vara intressant att veta exakt vad som hände.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers

Jag tror att storyn kretsar kring vad som gjorde att Ravenholm blev övergivet.


signatur
Medlem

Om jag vore som Valve... hmmm...
Hon åker till City 69, pantsätter Dog och spelar hasardspel för att vinna olika hattar, samt motiv o bling till sin alyxgun.

Medlem

Spelet handlar om Alyx som går berserk på Valve's kontor och ifrågasätter varför dom inte gör spelet vi alla väntar på istället för sånt här trams.

Medlem

Spela roll. Det är ju VR. VR suger.

Medlem
Skrivet av pazu:

Spela roll. Det är ju VR. VR suger.

Sant, men nu får vi se Half-life världen igen iaf, efter en väldigt lång tid.

Medlem

Helt ointressant.
Att utannonsera HL VR när hela världen skriker efter HL3 för mina tankar tillbaka till Diablo Immortal.

Vem har bett om detta?

Releasehästryttare

Givetvis så är det ett AAA porr spel!

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror att storyn kretsar kring vad som gjorde att Ravenholm blev övergivet.

eller om katten i labbet.

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Om jag vore som Valve... hmmm...
Hon åker till City 69, pantsätter Dog och spelar hasardspel för att vinna olika hattar, samt motiv o bling till sin alyxgun.

"Half Life 69"

Låter läskigt likt "Fallout 76"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Prop Hunt 😄


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag vill se Alyx Revange, men jag är rätt övertygad om att det blir en prequal till HL2.
Springa omkring och slakta combines för att sedan avaluta spelet med att hugga huvudet av G-man eller något liknande, typ lite Hardcore Henry fast lite bättre såklart.

Till skillnad från dom flesta andra så tyckte jag inte att HL2 var så himla otroligt bra, så jag skulle nog bli nöjd med episode 3/HL3 bara man slapp den extrema cliffhangern som episode 2 slutade med.

Medlem

Jag tror att orsaken till att det inte heter Half-Life 3 är att det inte utspelar sig efter 2:an utan mellan första och andra spelet innan Freeman återkommer. Alyx är ju den självklara huvudpersonen eftersom hon varit med om en del som gjorde henne riktigt hårdnackad innan hon introducerades; Även i 2:an är hon ju bra mycket mer kapabel än Freeman.

Medlem

Spelet fortsätter kanske direkt efter episode 2 eller mellan början och slutet av HL2.
I värsta fall en hel hög av mini spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kanske handlar det om att kasta handfat på varandra?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kanske handlar det om att kasta handfat på varandra?

Fyfan vad jag slänger ut möbler ur fönster varje gång jag spelar HL2

Medlem

Testa att spela lite multiplayer =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

// hela världen skriker efter HL3 för mina tankar tillbaka till Diablo Immortal.

Vem har bett om detta?

Fast vem vill ha HL3 idag? Ingen som inte spelat HL2 eller HL1 antar jag, man kan ju börja tappet där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast vem vill ha HL3 idag? Ingen som inte spelat HL2 eller HL1 antar jag, man kan ju börja tappet där.

Det där var inte riktigt en genomtänkt kommentar i mitt tycke, då min uppfattning är att det är en massiv skara människor som vill ha HL3, till den graden att det rent av har blivit en meme av det.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det där var inte riktigt en genomtänkt kommentar i mitt tycke, då min uppfattning är att det är en massiv skara människor som vill ha HL3, till den graden att det rent av har blivit en meme av det.

Många nya generationer vet inte vad Quake eller vad Half-life är. Men det är svårt och säga hur det skulle tas emot idag.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det där var inte riktigt en genomtänkt kommentar i mitt tycke, då min uppfattning är att det är en massiv skara människor som vill ha HL3, till den graden att det rent av har blivit en meme av det.

"Hela världen skriker" det är säkert flera som vill ha en fet uppdatering till Fortnite, Minecraft eller Leage of Legends


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

"Hela världen skriker" det är säkert flera som vill ha en fet uppdatering till Fortnite, Minecraft eller Leage of Legends

Ja det är säkert, men betyder det att det inte kan vara många ändå?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Ja det är säkert, men betyder det att det inte kan vara många ändå?

Det är säkert asmånga, men det var ju du som skrev "hela världen", jag tyckte bara att det var att ta i lite haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar