Föremål du har slagit i sönder i ren aggression

Avstängd
Föremål du har slagit i sönder i ren aggression

Föremål du har slagit i sönder i ren aggression.
Något som ska ha skett i samband med att du spelat på din konsol eller dator.
Och med föremål menar jag vad som.

Det kan vara en handkontroll, skrivbord eller annat föremål.

Jag vill dela med mig av min erfarenhet och hoppas att det inte sker igen.

Jag har haft ihjäl elr slagit sönder två handkontroller.
Varför? Joo. För att jag har känt att motståndaren har behandlat mig orättvis.
Detta händer bara i multiplayerspel. När det känns som motståndaren jävlas med en och allt vad det innebär.

Dead by daylight är ett sådant spel. Som kan trigga igång sådana känslor. Men jag hoppas att framöver så gör jag inte sådana barnsliga drag. Men när man känner att motståndaren är orättvis elr vill bara göra en arg.
Då kan jag göra sådana aktioner. Som jag ångrar sen.

Men framöver har jag bestämt mig. Ska göra allt i min makt för att inte göra sådana dumma drag. Och när jag verkligen får spela som jag vill. Eller när jag presterar som jag vill. Då upphör ilskan.

Så. Har ni slagit sönder något föremål ? Eller har ni kastat något föremål i väggen eller något liknande ?

Och om svaret är ja, då är frågan varför och vilket/vilka spel bidrog till detta ?

Handkontrollerna har bägge varit ps4 kontroll.

Redaktör
Ponny

Med åren har jag blivit mindre fysisk (död inombords?) men jag minns en gång för närmare 30 år sedan när jag blev så arg att jag drog ner NES:en på golvet. (Sladdlöst är på flera sätt en bra grej!) Jag och min bror skulle visa för våra föräldrar att jag faktiskt var bättre än honom på ett spel, men just då – när det skulle bevisas! – lyckades han vinna över mig. Mitt 7-åriga jag blev så arg att han drog ner Nintendot på golvet. Nu gick det gudskelov inte sönder, men stämningen var inte den bästa den kvällen.

Nu för tiden svär jag högt och nöjer mig med det. Det är om inte annat mer ekonomiskt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har slagit i sönder en datorskärm, ett par tangentbord och ett par möss. Inte när jag spelat dock, utan när saker runt omkring har strulat. Ljud som ej fungerat, internet som lägger ner, etc.

Handkontroller har jag alltid haft en fredlig relation till. Antagligen då jag spelar konsol för att varva ner. Då är det dumt att varva upp.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har aldrig varit så arg i ett spel att jag slagit sönder något tillbehör. Som mest blir det att man smäller en knuten näve ner i skrivbordet.

Medlem

Faktiskt aldrig slagit sönder varken kontroller eller mus eller tangentbord. Numera, när jag dör i ett spel, så blir det dessutom bara att jag skrattar åt det och går vidare. Värsta fall blir det ALT+F4 och så kommer jag tillbaka till det vid ett senare tillfälle. Har slagit till mina ben ett antal gånger och kanske bankat näven i skrivbordet, med resultatet att JAG får ont och därmed lär mig genom detta.

Medlem
Medlem
Medlem

Inte en enda. Men det var vääääldigt nära på en Valkyria boss på God of war. Tog mitt förnuft till fånga och tänkte.. Det blir inte bättre av att jag vrider sönder kontrollen och mosar den.. Sen tog jag bossen ändå =D

Medlem

Njae inte haft ihjäl men "rejält omkramade" och en flock utskällningar utav bara fan har dom fått därimot.

Edit: Castlevania, Super Mario Kart, Parappa the Rapper, Pilotwings 64 och Super Meat Boy minns jag sådär på rak arm.

Medlem

Knappar har börjat uppföra sig konstigt på Logitech möss. Problemet är nog snarare billiga kinesiska komponenter än antalet klickningar. Nästa mus blir inte Logitech.

Medlem

Kan faktiskt inte ens komma på någon gång då jag med våld förstört någon form av teknik.

Medlem

Började skratta lite när jag läste rubriken och tänkte tillbaka på allt som har fått sätta livet till. En gång fick jag åka in till stan och Media Markt två gånger på en dag för att köpa handkontroll. Det ville sig inte riktigt i Halo 3 online.

KoP
Medlem

Aldrig. Är lugn och sansad. Tac-2 joystickarna var dessutom i princip oförstörbara när man i sin ungdom lirade och som person kanske var lite mera impulsiv.

Medlem

Nej, det har jag inte.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Nej aldrig. Blir folk så sura på riktigt?

Medlem

Kastade min mobil rakt i väggen så att hela den sprack när jag råkade flasha sönder mitt nyinköpta grafikkort och kunde inte rädda det efter typ 10 timmar av kämpande. Hade aldrig känt en sån vrede (hur dum fick man vara, liksom?). Värt att tilläggas är att jag precis hade tagit studenten och var alltså arbetslös.

Räddade kortet till slut dock. Genom att flasha det med parallellkortets firmware i ren desperation. Sjukt, jag vet. Men det är sant.

Sen har jag väl slagit så hårt på en datormus så att scrollen började glappa, men det gjorde jag egentligen för att jag ville ha en ny, hade ägt musen i ca 10 år då.

Utöver dessa: aldrig. Slår istället på bordet, soffan eller dylikt.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Nej, men har förslitit kontroller och möss så att man blivit tvungen att byta ut dom.

Medlem

Nope, finns ingen anledning plus att dom är dyr.
Köper bara en ny om dom är för sliten.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej, aldrig handkontroll - även fast jag vridit och kramat NES och SNES i ilska. Vilket jag fortfarande kan göra (har några extra om det skulle behövas!)

När jag var 16-17 drog jag näven hårt i bordet efter något misslyckande - och skärmen dör... Sådär kul med rådande tonårsbudget!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Jag är helt ointressant. Men jag är endå lite stolt över min 7 åringa son som haft sönder 5+ handkontroller och 3 tv apparter efter att ha slängt handkontroller direkt mot skärmen....

Medlem

Någon kontroll har jag aldrig pajat.
Jag har skruvat isär en mus som jag tänkte laga. Med facit i hand var det dock så att den var utom räddning så att jag inte fick ihop den gör ju inget.

Vad jag däremot HAR gjort är att bryta lillfingret efter att ha drämt näven i bordet. Efter det lugnade jag ner mig och skrek mest. Numera loggar jag bara ut och återkommer senare.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är helt ointressant. Men jag är endå lite stolt över min 7 åringa son som haft sönder 5+ handkontroller och 3 tv apparter efter att ha slängt handkontroller direkt mot skärmen....

Men herregud. Det är ju INTE ett beteende du ska uppmuntra hos ett barn. Låter ju inte normalt öht.

Medlem

Har faktiskt aldrig haft sönder någon handkontroll, men nog fan har det knakat i plasten vid ett antal tillfällen.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Såklart jag har haft sönder en kontroll. Har ju ändå spelat Dark Souls trotts allt.


signatur
Medlem

Kanske I min ungdom men katten dödade en av mina dualshocks till ps2an. Hade haft konsolen I en dag...

Medlem

inte vad jag kan komma på nä. Dom som har dött åt mig har ofta bara varigt glapp i kabeln men nä inget jag kan minnas nä.

Medlem

Har man sönder saker saker så har man nog ett problem hos sig själv, har själv aldrig gjort sönder något.

Medlem

Aldrig.
Självkontroll kallas det.
Kan även användas ute i verkliga livet.

Avstängd

Nope. Aldrig. Varken kontroll eller andra tillbehör.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Nej, man är ingen angry manchild ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skriv svar