• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • Nyhetstråden! 2483
  • FZs Biktbås 15
  • Finns det nåt värde i spelkartonger typ WoW? 40
  • Stora humortråden 376
  • Spelgrytan, insamling av spel. 0
  • TOP 10 årtiondets bästa spel 65
  • Photo Mode tråden 92
  • Routine Det bortglömda spelet 6
  • Vilken låt lyssnar du på nu? 2816
Nya recensioner
  • Recension – Phoenix Point 25
  • Recension – Life is Strange 2, avsnitt 1-5 16
  • Recension – Darksiders: Genesis 15
  • Test – Google Stadia 57
  • Testpilot – ROG Strix Go 10
  • Recension – Narcos: Rise of the Cartels 19
  • Testpilot – HP Omen Mindframe Prime 6
  • Recension – Terminator: Resistance 24
  • Recension – Shenmue III 13
  • Recension – Pokémon Sword / Shield 26
Nya medlemsrecensioner
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 38
  • JOKER 27
  • Recension: Mosaic (PC) 3
  • Gears 5 23
  • Beyond Good & Evil Tillbakablick 18
  • The Outer Worlds (PC) 14
  • Loria 8
  • Outer Wilds (PC) 15
  • [Brädspel] - The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth 6
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Intel: "10 nanometer blir långlivad teknik" Igår
  • Bitfenix stöttar hängiga grafikkort med RGB-belyst hållare Igår
  • Kinesiska staten sätter mål för 100 procent kinesiska datorer till år 2022 Igår
  • Telenor väljer Ericsson för 5G i Norge – överger Huawei 13 / 12
  • Har du koll på teknik och annat SweClockers-kul i juletid? 13 / 12
  • Facebook-konto blir krav för Oculus sociala tjänster – används för reklam 13 / 12
  • Testpilot: Fractal Design testar nytt stilspråk med Vector RS 13 / 12
  • Oppo visar telefon med kamera under skärmen 13 / 12
  • Intel: Vi hade aldrig planer på att pensionera Haswell 13 / 12
  • Nästa Xbox heter Xbox Series X 13 / 12
Forum
Nyhetskommentarer
Tråd

Detroit: Become Human till pc i december

1
Skriv svar
2019-11-20 09:57
Permalänk
Nyhet
Robot
❤
  • Plats: 127.0.0.1
Detroit: Become Human till pc i december

Demo ska också komma.

#beyond-two-souls, #detroit-become-human, #heavy-rain, #quantic-dream

► Läs hela artikeln här

Anmäl Redigera Citera Svara
2019-11-20 10:00
Permalänk
jbx
Medlem
❤
  • Plats: Mellan Sverige

Skoj! Riktigt bra spel.

2019-11-20 10:07
Permalänk
WildThing
Medlem
❤

Blev så positivt överraskad av det här spelet. Så förbannat bra, och första gången "bygg din egen story" faktiskt känns som att det påverkar.

Videomupp

2019-11-20 12:57
Permalänk
Ti994a-C64-Amiga-PC
Medlem
❤

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det.

Det vill säga åtminstone ett flertal utav: fysisk disc, gog, steam, origin, microsoft store, uplay, epic etc. etc.

Om ett spel däremot släpps exklusivt till en enda specifik tjänst, så betraktar jag inte spelet som "släppt till pc", i någon generell betydelse. Vilket jag utgår från är fallet med just detta spel.

2019-11-20 12:59
Permalänk
Flugsaft
Medlem
❤

De här är nog det sämsta spelet jag spelat på länge. Deras spel heavy rain är 1000 gånger bättre. Storyn i det här spelet och karaktärerna är inte bra. Drog på alfons åberg theme i slutet o sket i konsekvenserna LOL

2019-11-20 13:13
Permalänk
Tomas Helenius
Redaktör
❤
  • Plats: Flyter i rymden
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det.

Det vill säga åtminstone ett flertal utav: fysisk disc, gog, steam, origin, microsoft store, uplay, epic etc. etc.

Om ett spel däremot släpps exklusivt till en enda specifik tjänst, så betraktar jag inte spelet som "släppt till pc", i någon generell betydelse. Vilket jag utgår från är fallet med just detta spel.

Gå till inlägget

Men det ÄR ju tillgängligt till alla Windows-pc som infirar systemkraven, även om det bara säljs på ett sätt av en butik. Om man inte vill handla det där innebär ju inte att det inte är tillgängligt - det är ju ett val man själv gör.

Tomas Helenius –Facebook –Twitter

2019-11-20 13:30
Permalänk
Gen
Medlem
❤
Skrivet av Flugsaft:

De här är nog det sämsta spelet jag spelat på länge. Deras spel heavy rain är 1000 gånger bättre. Storyn i det här spelet och karaktärerna är inte bra. Drog på alfons åberg theme i slutet o sket i konsekvenserna LOL

Gå till inlägget

Testade Heavy Rain demot på PC men måste säga att jag verkligen inte fastnade. Spelet känns väldigt ålderdomligt till skillnad från Detroit som känns modernt (nu snackar jag gameplay). Sen körde jag Heavy Rain demot i 5-10 minuter men Detroit i 1h så jag ska nog inte säga allt för mycket

2019-11-20 13:51
Permalänk
Sisyr
Medlem
❤

Gå till inlägget

Förstår inte riktigt vad du menar. Oavsett om det är en, tre eller alla återförsäljare som säljer spelet så kvarstår ju faktumet att det är ett släpp till PC.

Menar du att alla de indielir som bara gått att köpa via deras egen hemsida eller på Steam egentligen inte finns till PC, och att jag bara inbillat mig genomspelningarna? 🤔

Jag kunde även ha svurit på att jag och många andra trilskat med att få RDR 2 till PC att funka som det ska, men det måste också ha varit inbillning då det tydligen inte ens är släppt till PC. Lurigt.

2019-11-20 14:04
Permalänk
Molotov
Medlem
❤

Gå till inlägget

Skrattade när jag läste detta.
Vaknat på fel sida?

2019-11-20 14:41
Permalänk
jbx
Medlem
❤
  • Plats: Mellan Sverige

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det..

Gå till inlägget

Oj första gången jag har hört något så konstigt påhopp.
Spelet gick tidigare att spela på playstation 4 och kommer snart att gå att spela på PC, alltså släpps spelet till PC?!

2019-11-20 14:49
Permalänk
Dave Lister
Medlem
❤
  • Plats: Blåsmark

Gå till inlägget

Skulle gissa att om det enbart släppts till Steam hade ingen sagt ett knyst om att det bara är på en affär.

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

2019-11-20 15:18
Permalänk
Ti994a-C64-Amiga-PC
Medlem
❤
Skrivet av Tomas Helenius:

Men det ÄR ju tillgängligt till alla Windows-pc som infirar systemkraven, även om det bara säljs på ett sätt av en butik. Om man inte vill handla det där innebär ju inte att det inte är tillgängligt - det är ju ett val man själv gör.

Gå till inlägget

För att förtydliga mig, så är "spel exklusivitet" ett koncept som jag helt enkelt aldrig associerat till pc-spelande. Utan något som har varit lite av en skiljelinje mellan pc & konsol spelande.

Så det hela blir för mig lite som att skriva en rubrik i stil med: "Nu har spelet XYZ släppts till PC!", när man syftar på ett spel som släppts exklusivt till Linux...om man sen inte vill installera Linux för att spela, så är det ju också ett val man själv gör.

Tekniskt sett så är rubriken helt korrekt och stämmer med fakta, fast i praktiken så tolkar nog många, om inte de flesta, som läser rubriken den på ett lite annorlunda sätt än som avses.

2019-11-20 15:44
Permalänk
Tomas Helenius
Redaktör
❤
  • Plats: Flyter i rymden

För att förtydliga mig, så är "spel exklusivitet" ett koncept som jag helt enkelt aldrig associerat till pc-spelande. Utan något som har varit lite av en skiljelinje mellan pc & konsol spelande.

Så det hela blir för mig lite som att skriva en rubrik i stil med: "Nu har spelet XYZ släppts till PC!", när man syftar på ett spel som släppts exklusivt till Linux...om man sen inte vill installera Linux för att spela, så är det ju också ett val man själv gör.

Tekniskt sett så är rubriken helt korrekt och stämmer med fakta, fast i praktiken så tolkar nog många, om inte de flesta, som läser rubriken den på ett lite annorlunda sätt än som avses.

Gå till inlägget

Jo, jag fattar. Men i spelsammanhang är ju begreppet "pc" sen länge närmast synonymt med "modern Windows-dator". Och huruvida spelet säljs exklusivt eller precis överallt har ju ingen betydelse för det – det är ju fortfarande ett pc-spel, som kan spelas med valfri modern Windows-dator. Ett spel till Linux, däremot, faller ju ur den definitionen (om det inte går att köra på Windows också).

Tomas Helenius –Facebook –Twitter

2019-11-20 16:10
Permalänk
Godofcheese
Medlem
❤
  • Plats: Shivering Isles

Epic? oh no pass
Betyder att jag inte kan spela det legit på min Linux maskin :/

*Skrivet på min W10 dator*

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

2019-11-20 17:23
Permalänk
Zulthar
Medlem
❤

Fantastiskt spel, kul att PC-spelare får tillgång! Känner nästan lite stolthet över att Quantic Dream äntligen lyckades släppa ett spel som håller jämn kvalitet. Tycker att de har gjort intressanta spel tidigare också, men de har alltid ballat ur vid någon tidpunkt. Och de lyckades faktiskt göra det kul och intressant att spela om spelet för att se hur alla val påverkar storyn.

2019-11-20 17:29
Permalänk
Freakon
Medlem
❤

Kul att fler får möjlighet att uppleva detta spel. Underbara karaktärer, grymt bra grafik, bra och spännande story, val som verkligen påverkar, lagom långt, tight atmosfär, mycket känslor.

Missa inte!

1
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• 13 / 12 Överraskningen - Nya Xboxen avtäcktes inatt! 179
  • 12 / 12 Här ser du The Game Awards inatt 46
  • 13 / 12 Sekiro vann tyngst men Disco Elysium vann mest på The Game Awards 31
  • 13 / 12 Godfall avtäckt – första officiella Playstation 5-spelet 25
  • 13 / 12 Som väntat: Project Cars-studion gör Fast & Furious Crossroads 22
  • 13 / 12 Nya Telltale presenterar A Wolf Among Us 2 22
  • 13 / 12 Ninja Theory gör inte bara Bleeding Edge - Senua's Saga: Hellblade 2 avtäckt 20
  • 13 / 12 Se ny trailer från Final Fantasy VII-remaken 20
  • 12 / 12 Quiz – Vad kan du om de här snöiga spelen? 19
  • 13 / 12 Se den nya Ghost of Tsushima-trailern! 18
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • Nyhetstråden! 2483
  • FZs Biktbås 15
  • Finns det nåt värde i spelkartonger typ WoW? 40
  • Stora humortråden 376
  • TOP 10 årtiondets bästa spel 65
  • Photo Mode tråden 92
  • Routine Det bortglömda spelet 6
  • Vilken låt lyssnar du på nu? 2816
  • Skärmdumpar från spel 69
Obesvarade
  • Byte: Fallen Order mot Sekiro PS4 0
  • Rust Server "Paradiset [Swedish Royal Server]" Söker Spelare 0
  • S: PS4 Pro SSD + VR + Spel! 0
  • Tim Willis snackar Quake-historia 0
  • Spel Sökes: Turbaserad strategi med drop in-drop out 0
  • The Touryst 0
  • Köpes: Teemo hatt 0
  • MSI optix MAG272 0
  • Level 47 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2019 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Samarbete med
Mobilversion