The Rudis - Mitt första spel som jag släppt till Android.

Medlem
The Rudis - Mitt första spel som jag släppt till Android.

Hej!

Jag vill visa upp mitt spel som jag gjort till android som ligger ute på Google Play.

Prova gärna spelet och berätta vad ni tycker samt ge gärna oss feedback och betyg genom appen.
The Rudis på Google Play

Hemsidan:
http://www.gogumaxstudios.com/

Beskrivning:
Det är ett 2D pixel spel baserat på strider mellan gladiatorer.
Det utspelar sig i en tid då romarikets gladiatorspel ägde rum. Det handlar om att klara sig igenom alla nivåer för att till sist vinna det så kallade Rudis svärdet då man vinner sin frihet. Det finns även ett gamemode som heter "For the crowd" som är mer wave baserat där svårighetsgraden ökar sakta men säkert och som har ett snabbare spelmoment.

Man avancerar i rank och köper nya egenskaper och färdigheter för att klara sig enklare genom spelet. Spelet ökar snabbt i svårighetsgrad.

Spelet går mest ut på att försöka klara dem Achievements som finns. Klara alla av spelets nivåer och slå alla andra i topplisterna genom att ha så höga poäng som möjligt.

Det som inspirerade mig till att skapa spelet var "Only one" vilket jag tyckte var rätt så roligt att spela.

Jag har dock haft väldigt svårt att marknadsföra spelet på ett bra sätt så att det kommer ut till många. Jag har använt mig av GoogleAds och FacebookAds vilket fungerar men som är väldigt dyrt. Har ni några bra tips om hur jag kan marknadsföra spel på ett bättre sätt så får ni mer en gärna dela med er.

Har ni frågor så får ni gärna ställa dem också.

1
Skriv svar