Recension – Shenmue III

Robot
Recension – Shenmue III

Efter Shemue II:s abrupta slut fortsätter serien som om arton år inte har hänt.

#neilo, #shenmue, #shenmue-iii, #ys-net


Medlem

Karaktärsmodellerna tycker jag det inte är något fel på. Animationerna däremot är minst 10 år gamla. Men i överlag så är jag oerhört glad över att jag backade detta underbara spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bojkott:

Karaktärsmodellerna tycker jag det inte är något fel på. Animationerna däremot är minst 10 år gamla. Men i överlag så är jag oerhört glad över att jag backade detta underbara spel.

Det har skett ett par steloperationer för mycket, kort sagt. Och jag håller med: den här fortsättningen blev bättre än vad jag vågat drömma om. Förhoppningsvis behöver vi inte vänta i 18 år till nästa gång.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

slutresultatet blev helt klart bättre än väntat.

Medlem

Recension som jag antog och hoppades ^^ Kommer dock vänta med detta (även fast jag backade det), har för stor backlog >_<

Redaktör
Ponny
Skrivet av deezel:

Recension som jag antog och hoppades ^^ Kommer dock vänta med detta (även fast jag backade det), har för stor backlog >_<

Du lär förmodligen ha gott om tid innan Shenmue 4, om man säger så. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Är väl en sju åtta timmar in i Shenmue 3 och fullkomligt älskar det. Något som jag uppmärksammade vad ljudbilden i spelet. Alla naturljud, regnljud och sprakljud från eldar känns otroligt realistiskt, det känns som att jag är där.

Medlem

Men va fan, när jag nästan helt bestämt mig för att inte sabba minnet av Del ett och två så läser jag denna recension + kommentarer. Ok, it’s back on the list..

Medlem

Varken lirat ettan eller tvåan. Behöver man vara orolig för att man inte fattar handlingen eller är det bara att lira som vanligt och vara glad?

Medlem

Jag har spelat och klarat ettan samt spelat, dock inte klarat tvåan, båda till Dreamcast. Ska bli kul att slå sig ned med detta till slut efter alla dessa år. Men jag har heller inte bråttom. Har man väntat i 18 år redan gör väl några månader till ingen skillnad (jag väntar till efter jul med att köpa detta alltså).


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Varken lirat ettan eller tvåan. Behöver man vara orolig för att man inte fattar handlingen eller är det bara att lira som vanligt och vara glad?

Från huvudmenyn kan man titta på en mycket kort recap för Shenmue 1 och 2. Men tvivlar på att man kan hänga med i svängarna där om man är ny. Det finns bättre recaps på YouTube. Men egentligen bör man ha spelat (och uppskattat) dem själv för att kunna få ut något av trean tror jag.

Skribent

Har hört så mycket om denna serie så försökte mig på remaster-versionerna, men det känns alldeles för gammalt för mig...stelt och ja...gammalt. Säger inte att spelen är dåliga, men tror det krävas att man har en relation till spelen för att verkligen kunna uppskatta dem. Som det verkar så verkar 3an inte heller direkt förbättra saker rent spelmekaniskt, vilket jag också kan förstå då det inte ska bli för stora steg från 2an i stil.

Men jag tror spelet nog blir mer för fansen och de som redan har relation till spelserien än för nya spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Har hört så mycket om denna serie så försökte mig på remaster-versionerna, men det känns alldeles för gammalt för mig...stelt och ja...gammalt. Säger inte att spelen är dåliga, men tror det krävas att man har en relation till spelen för att verkligen kunna uppskatta dem. Som det verkar så verkar 3an inte heller direkt förbättra saker rent spelmekaniskt, vilket jag också kan förstå då det inte ska bli för stora steg från 2an i stil.

Men jag tror spelet nog blir mer för fansen och de som redan har relation till spelserien än för nya spelare.

Vet inte, spelade dem inte back in the day utan spelade remaster (förvisso med massa moddar för gfx osv). Men som Fredrik skrev, det är fasiken digital yoga, även de gamla. Det kändes fasiken som att dra tebax till 80-talet och köra. Upplevde man däremot inte 80-talet så är det ju inte ens nostalgiskt och då tappar man ju en dimension. Efter det var det ju ingen tvekan om att backa 3:an ^^

Medlem

Nu har jag precis varvat trean. Smått overkligt, efter att ha väntat i 18 år. Spelade ettan och tvåan till Dreamcast (år 2000 och 2001, respektive)
Jag gillade trean, är inte besviken

Jag fattar fortfarande inte att jag håller spelet i mina händer. Brukade läsa om det med jämna mellanrum, för att se om det stod nåt nytt om det.

Medlem

Spelar det just nu. Köpte det för 47 kr på mediamarkt häromveckan.
Annats så bra det är än så länge. Vet inte varför jag aldrig kom runt o köpa det när det släpptes.
Fiskar ta mig tusan överallt det går.. det är så lugnande och harmoniskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Ponny
Skrivet av SunShine:

Spelar det just nu. Köpte det för 47 kr på mediamarkt häromveckan.
Annats så bra det är än så länge. Vet inte varför jag aldrig kom runt o köpa det när det släpptes.
Fiskar ta mig tusan överallt det går.. det är så lugnande och harmoniskt.

Medhåll! Det där lugnet i spel är ovanligt, men ack så skönt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Medhåll! Det där lugnet i spel är ovanligt, men ack så skönt.

Japp, jag trivs som fisken i vattnet hehe.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar