Devoroth - Ett klassiskt RPG i 3rd-person
Hej FZ!
Jag är en person från Västerås och har under de senaste 31 veckorna lärt mig Unity och samtidigt försökt utveckla ett spel som jag länge drömt om. Jag utvecklar under namnet Frostward games.
Devoroth: Remnant of Ascension är i runda svängar ett klassiskt tab-targeting singleplayer rpg med fokus på story och character progression. Det är fortfarande väldigt tidigt i utvecklingen. Min plan från början var att göra ett open world rpg, men jag upptäckte väldigt tidigt att det kommer förmodligen ta flera år för mig att få ett sånt spel klart helt själv.
Så just nu är min plan att få klart en demo (fortfarande open world men mindre) nån gång i vinter som ska fungera som en prequel till det stora spelet jag vill göra en vacker dag.
Demot kommer utspela sig på ön Thaerendar norr om kontinenten Devoroth.

Så vad har jag gjort dom senaste 31 veckorna? Du kan få en inblick i hur utvecklingen har sett ut i den här videon:
Mina största inspirationer till spelet är giganter som WoW, Dragon Age och KOTOR. Så har du spelat något av dessa så borde du känna igen dig till viss del i mitt spel också.
Jag jobbar med några av de gratis programvarorna som finns tillgängliga, dessa är Unity, Blender och Krita. Eftersom jag vill göra det mesta själv och inte använda redan färdiga assets har mycket av utvecklingen gått åt att lära mig 3d modellering också. Skulle nog kunna säga att nästan lika mycket tid har gått åt att modellera som att programmera. Jag valde low-poly stilen just för att det är lättare för mig utan riktigt 3d erfarenhet att göra själv.

Vill ni veta mer eller följa projektet så kan ni göra det på mina sociala kanaler:
Instagram, Twitter, Youtube
Jag har också en hemsida, frostward.com med newsletter för dom som vill vara med och prova spelet tidigare.
Alltid kul när folk börjar arbeta på spel tycker jag, helst våra fina medmänniskor Lycka till!