PS3 eller Lcd???

Inaktiv

Sen å andra sidan driver jag mest med er, men alla tar ju allt på sånt blodigt allvar och det är ju då det blir kul

Inaktiv

toomuch:VIssa vill kanske inte betala 600kr/år för att spela online.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

toomuch:VIssa vill kanske inte betala 600kr/år för att spela online.

Men så ger XBL så mkt mera än PSN. Och ja det är sant. Och 600;- / år? Eh. Finns att köpa för 399 på webhallen.

Dessutom skulle jag torka mig med 600 i röven varje månad utan problem.

Medlem

köp inte tv:n iaf. se till att skaffa en 1900x1080p , annars kan du lika gärna dissa ps3;an med.

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

För övrigt är det löjligt att jämföra Home med Second Life. Det är en onlinetjänst som inte bara är revolutionerande utan också ett roligt inslag i konsollers onlinetjänster som hittils dominerats av Microsofts traditionellt korrekta, standardutformade Xbox Live.
Home är ett utmärkt exempel på detaljer som kommer göra att PS3 drar det längsta strået i slutändan. En onlinecommunity som erbjuder allt som Xbox Live erbjuder, men också mycket mer, som dessutom kan upplevas genom en avatar, möjligheterna är i princip omöjliga och är ett riktigt häftigt komplement till den vanliga onlinetjänsten genom XMB.

Och det är just det som gör Home och PS3 så överlägset, att en Playstation3-ägare har möjligheten till en sådan tjänst. Vill jag föra röstkonversation med mina vänner på en veranda till min bergsstuga i Norge, för att sedan gemensamt spela Motorstorm så kan jag göra det, men också bjuda in till chat genom det traditionella systemet.

Sedan kan det inte var så löjligt ändå att jämföra med Second Life, i alla fall med tanke på hur extremt populärt det är ;).

hehe hur kan det vara revolutionerande när live funnits länge? De är ju bara ett visualiserat chatrum ffs ;p Tror du lägger ALLDELES för mycket tro i hela home grejen.

De är mycket som är extremet populärt men vad som är bra av det är relativt ;p

Medlem
Citat:

hehe hur kan det vara revolutionerande när live funnits länge? De är ju bara ett visualiserat chatrum ffs ;p Tror du lägger ALLDELES för mycket tro i hela home grejen.

De är mycket som är extremet populärt men vad som är bra av det är relativt ;p

Och du lägger alldeles för mycket vikt på ordet revolutionerande. Men självklart är det just det, då de features som presenteras i Home, just inte finns i samma format, på någon annan konsol, eller någon annanstans heller för den delen.

Det är väl ganska uppenbart att en 3d-community med alla godbitar från Live och mycket mer är något banbrytande, speciellt i tider som dessa då konsolanvändarnas onlinealias är mer än bara namn, utan hela profiler med information om spelprestationer och vardagsintressen. Det råder ju en mindre hysteri kring avatarerna i Xbox Live, och vilken gamertag man har, allt för att användarna vill vara unika och kunna visa upp sig.

Att kunna gå steget längre och ha en hel 3d-värld istället för ett vanligt grafisk interface ala Xbox Live är därför, minst sagt, spännande.
Det var många upphetsade spelgeeks som satte joltcolan i halsen när de fick se att Saints Row till 360 hade en 3d-lobby, där 'gangsen' kunde springa runt mellan matcherna och chatta, skjuta och visa upp sina senaste inköpta kläder. Redan på det stadiet var det riktigt coolt.

Underskatta aldrig den sociala aspekten i en spelcommunity, titta på MMOs där den i många spel utgör halva nöjet. Att springa runt och chatta, visa upp sina senaste "achivements" och dylikt, är löjligt populärt.
Home bygger på samma koncept, vilket får mig att vänta på dess release med spänning. Men oavsett vad man tycker om en visualiserad spelcommunity, så är det onekligen en tuff och häftig del av Playstation Network.


signatur
Medlem

^- I see what your getting at, men jag tycker fortfarande att folk överhypar ett visuellt chatrum.

Kan vara att jag personligen knappt använder några av funktionerna som finns t ex på live gällande interaktiv med andra användare ;p kan vara min högst personliga inställning som gör att ja ser inget vettigt med detta hehe

Medlem

köp en ps3
xbox360 är förlegat


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

köp en ps3
xbox360 är förlegat

ps3 som är drygt 1 år yngre än 360 och ändå inte är bättre. så då är ju ps3 förlegad redan när den kom.

Inaktiv

Det enda som folk längtar efter på ps3 är GT och det är det enda, vi underbara MS folk väntar på många spel bl a Halo 3 som kommer att få ps3 fans att bli gröna av avund. Länge leve Bungie !!

Medlem

Jag har båda konsollerna nu. Så slipper man gnälla på nån.
Ha det bästa från 2 världar.

Så nu får ni fortsätta med erat dagisgöra.

Inaktiv

Man kanske ska sluta gnälla på alla.
Vara lika.
Vara samma.
Vara PS3 & 360 tillsammans, det vore en dröm för mig (mörkret)

Medlem

Det spelar ju ingen roll vilken av maskinerna som är bäst. Spelen avgör, och än så länge så har inte PS3 haft något som verkligen får en att springa ut och köpa den. I och för sig hade inte 360:n det heller. Det tog mig ett år innan det började komma titlar som var intressanta nog att motivera ett köp.

Sen är det ju ändå lite personligt, vad man anser är bra spel. MGS4 och FF13 är för mig personligen det enda som kan få mig att köpa en PS3, av det jag sett som är på väg. Men då måste ändå priset sjunka till omkring 4000 kronor.

Inaktiv

och det lär dröja,
den är inte i närheten av 5000 ens.

Inaktiv

Mörkret vaknade nyss, PS3 är skit

Medlem

Vad är det för mörker du pratar om..?

Medlem

vad gör alla billgates älskare i ps forumet?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av toomuch:

Det enda som folk längtar efter på ps3 är GT och det är det enda, vi underbara MS folk väntar på många spel bl a Halo 3 som kommer att få ps3 fans att bli gröna av avund. Länge leve Bungie !!

Just det... en till FPS \o/


signatur

yolo

Youtube-proffs
Skrivet av WarpGuN:

vad gör alla billgates älskare i ps forumet?

Mr fördom himself.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

och det lär dröja,
den är inte i närheten av 5000 ens.

Det går ju alltid att importera från USA, med dagens valutakurs så kostar den bara 3300kr, och åker den fast i tullen så blir de ju fortfarande runt 1500-2000kr billigare.

Jag skulle nog ha valt PS3an först då en HDTV är helt onödig så länge man inte har HD-kanaler, HD-DVD/Blu-Ray eller en HD-konsoll, och han sa ju att 360n ändå står och dammar, vilket den även lär göra efter han köpt TVn.

En PS3 utan HD är helt spelbart, men en HDTV utan HD-media, ja de är bara pengar i sjön de.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av BangBoomBang:

och det lär dröja,
den är inte i närheten av 5000 ens.

Det går ju alltid att importera från USA, med dagens valutakurs så kostar den bara 3300kr, och åker den fast i tullen så blir de ju fortfarande runt 1500-2000kr billigare.

Jag skulle nog ha valt PS3an först då en HDTV är helt onödig så länge man inte har HD-kanaler, HD-DVD/Blu-Ray eller en HD-konsoll, och han sa ju att 360n ändå står och dammar, vilket den även lär göra efter han köpt TVn.

En PS3 utan HD är helt spelbart, men en HDTV utan HD-media, ja de är bara pengar i sjön de.

jodå han kommer få nöje av sin 360 med hd tv,
förts blir ju det mycke snyggare, och snart kommer ju möjligheten att tanka hem film och serier på marcet place via 360 i HD .

så nog är en lcd tv bättre att skaffa,
för hur kul är det att ha 2 HD konsoller att lira på en stenålders tv ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

för hur kul är det att ha 2 HD konsoller att lira på en stenålders tv ?

Ja så länge inte spelen blir sämre i SD så spelar de ingen roll för mig, och jag har hittills inte stött på ett spel som varit sämre i SD så.

Medlem

^- texten blir oläslig i dead rising på en vanlig tv ;p

Medlem

vissa tv-apparater klarar att visa texten i dead rising hyffsat, vissa går det inte alls på, beror på hur bra "stenålders tv" man har

men vänta nu är det inte Playstation-forumet det här
:$


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Sälj ps3 och köp en fin tv istället, ^^


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Inaktiv

du och jag sitter i samma båt, vet inte om jag ska köpa mig en LCD eller PS3.Men jag tro jag Köper PS3 nu (25:e) och köper nu tv om några månader

Medlem
Skrivet av m8rix4ever:

du och jag sitter i samma båt, vet inte om jag ska köpa mig en LCD eller PS3.Men jag tro jag Köper PS3 nu (25:e) och köper nu tv om några månader

Det gör du rätt i, körde själv på tjocktv nån månad innan jag köpte en lcd.

Inaktiv

pff fjanteri köpa ps3.
ska lämna in min 360 premium och hämnta en 360 elite nu den 24 augisti.
och så blir det Bioshock och blue dragon hela helgen

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

pff fjanteri köpa ps3.
ska lämna in min 360 premium och hämnta en 360 elite nu den 24 augisti.
och så blir det Bioshock och blue dragon hela helgen

Ha så kul med den i 1 månad


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av BangBoomBang:

pff fjanteri köpa ps3.
ska lämna in min 360 premium och hämnta en 360 elite nu den 24 augisti.
och så blir det Bioshock och blue dragon hela helgen

Ha så kul med den i 1 månad

BBB har en av dom nytillverkade boxarna, den kommer knappast gå sönder i första taget.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

123
Skriv svar