Får ingen bild med hdmi, vad kan felet vara?

Medlem
Får ingen bild med hdmi, vad kan felet vara?

Jo, Jag får ingen bild via hdmi på min tv. Det verkar dock som att den känner av ps3;an för att när jag slår på tv:n så kan jag inte välja hdmi alternativt, vilket jag kan göra efter jag slagit på maskinen. Även när jag går via settings och sedan väljer HDMI under displaysettings och bekräftar med X så att av släcks ned , och jag byter till hdmi på tv:n så står det bara att den inte får någon signal. Om jag nu stänger av ps3;an så byter det text på tv;n till "Kontrolera kabeln" dvs som att jag ryckt ur den, så någon sorts komunnikation verkar det ju vara.

Någon som haft liknande problem?

Inaktiv

hoppas för din skull att det är hdmi kabeln det är fel på.
för är det tvn eller din ps3 som är knas då får det bli farbror reparatör.

Medlem

håll i power knappen tills det piper ..den ska då nolla dina inställningar.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

hoppas för din skull att det är hdmi kabeln det är fel på.
för är det tvn eller din ps3 som är knas då får det bli farbror reparatör.

är inte sladden iaf, provat med två olika nu. Tv;n är det inte heller , funkar svinbra med dvd spelaren till tv;n.

Det konstiga är ju att tv;n och ps3;an har någno form av komunikation då hdmi inte ens går att välja utifall det inte finns någon sådan.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

håll i power knappen tills det piper ..den ska då nolla dina inställningar.

Den går tillbaka till AV automatiskt så jag behöver inte nolla. Det blir helt enkelt ingen signal från ps3;an till tv;n.

Medlem

men jag fick så där med ... var bara svart.
valde nått fel ... fick nolla allt och så gick det sen igen

Medlem
Skrivet av Cyberz:

men jag fick så där med ... var bara svart.
valde nått fel ... fick nolla allt och så gick det sen igen

okej sa du korde bara hdmi sladden och sen nollade, eller hur menar du?

Medlem

ja bara hdmi sladd .. sen när du ska stänga av maskinen håller du i knappen i några sec tills det piper till ...
eller
så var det när man sätter på den att man håller i några sec tills det piper

Medlem

Kanske dum fråga, men stöder tv:n HDCP? Om inte, så kan de inte kommunicera med varandra.

Medlem
Skrivet av Tony:

Kanske dum fråga, men stöder tv:n HDCP? Om inte, så kan de inte kommunicera med varandra.

av någon anledning så verkar det som att just detta är fallet . Men jag hittar ingeting som säger att tvn INTE stödjer det och det är heller ingen rysslandsmodell utan en fin fin samsung. Borde ju verkligen klara det....Ska prova att köra med en hdmi > dvi och se om jag kan gå den vägen.

1
Skriv svar