Okända guldkorn 2019

Medlem
Okända guldkorn 2019

Det släpps över 10 000 spel per år och bara en bråkdel av dessa är sådant som man snappar upp. Mycket av detta är skräp såklart men nu och då dyker det upp riktiga guldkorn. Låt oss dedikera en tråd åt årets mer okända guldkorn (hidden gems).

För att undvika de mer kända spelen så tar vi endast spel som INTE är med på årets nomineringslista och INTE med på FZ årets spel

Vet du något spel som du anser är riktigt bra som kom ut under 2019 men som kanske få känner till? Lägg ett inlägg i denna tråd. Länka gärna till speltrailer via [ video ][ /video ]-tagg.

Medlem

Dicey Dungeons

Ett spel skapat av Terry Cavanagh som ligger bakom spel som VVVVVV och Super Hexagon. Annorlunda och fått väldigt bra betyg.

Medlem

Little Big Workshop
Ett oerhört beroendeframkallande litet spel där man ska producera produkter i sin egen lilla fabrik. Skapat av Mirage Game Studios som ligger i Karlstad.

Releasehästryttare

Hade man inte nominerat de spelen om man tyckte de va så bra?

Jokes aside.. här är några spel som jag har haft kul med i år:

Forager

Katana zero

SteamWorld Quest - Hand of Gilgamech

Swords & Souls - Neverseen

Monster Boy and the Cursed Kingdom

Undermine

Mo:astray

Medlem

Blazing Chrome var rätt trevligt

Skribent

Nu var ju Slay the Spire med i omröstning för årets spel, men det känns ändå som det är något många missat. Kanske blir det avfärdat på grund av den enkla grafiska stilen, men det är ett riktigt, riktigt roligt spel.

Medlem

Hunt Showdown!
Postapokalyptiskt multiplayer med zombie-western tema. Väääldigt underskattat spel

Jag har spenderat över 200 timmar med spelet. Fullversionen släpptes i år, men har varit tillängligt i Early Access i ungefär ett år innan dess.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Afterparty. Grymt skönt äventyr med mycket humor i klass med Lucasarts gamla spel. https://youtu.be/aI8K7suyvZI

Medlem

DARQ! Inte direkt okänt kanske men om du nämner det till folk så är det inte många som hört talas om det. Kommer ihåg killen som gjorde spelet hade ingen erfarenhet när han började och länkade lite WIP här och där på reddit så var ganska coolt att se det färdigt!

Inaktiv

Freeman: Guerilla Warfare!

Mount & Blade i ett FPS paket. Riktigt kul och utvecklarna släpper stora patchar stup i kvarten. Moddar kom nu bara för någon dag sedan.

Kort och gott är ni som mig och väntar på Bannerlord så är detta ett bra mellanspel.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Freeman: Guerilla Warfare!

Mount & Blade i ett FPS paket. Riktigt kul och utvecklarna släpper stora patchar stup i kvarten. Moddar kom nu bara för någon dag sedan.

Kort och gott är ni som mig och väntar på Bannerlord så är detta ett bra mellanspel.

+1

Medlem

Greedfall måste jag säga då.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

A Short Hike
99% positiva recensioner på Steam

https://store.steampowered.com/app/1055540/A_Short_Hike/

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nioreh:

Blazing Chrome var rätt trevligt

Spelade igenom det på Switch, en hyllning/kopia av Super Probotector/Contra III. Kul med en polare!


signatur
Medlem

Katana Zero och My Friend Pedro!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Starcom: Nexus!
Om man gillar de gamla Star Control-spelen eller Space Pirates and Zombies (inte tvåan), så är det här värt att kika på.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Ambassadör
Xbox
Operencia: The Stolen Sun

Måste rekommendera Operencia: The Stolen Sun. Ett dungeon crawler RPG av den gamla skolan. Släpptes i våras och finns på Xbox Game Pass. Mysigt!

Skrev en medlemsrecension när det begav sig.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar