Impopulära åsikter om spel

Medlem
Impopulära åsikter om spel

Dålig översättning från engelskans unpopular opinions. Intressant ämne dock. Ofta kontroversiellt.
Går ut hårt:
The Witcher 3 är överskattat och ganska trist med en stentråkig och träig protagonist.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

@alias Du slår på stortrumman ser jag, men jag ska allt försöka bräcka dig!

Jag tycker att Zelda: Breath of the wild är ett daterat och innehållslöst spel, vilket smakar (och låter, vem gjorde ljuden?) mer Early Access än AAA.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Här då: den väldigt närvarande manliga blicken på kvinnliga karaktärer i witcher 3 (och 2) är verkligen skittråkig! (Annars ett berättartekniskt mästerverk).

phi
Medlem

Skyrim: Det är livlöst, har en kass story, värdelös stridsmekanik, dålig grafik och animationer redan när det släpptes och mycket pga det drivs av en utdaterad motor som borde ha pensionerats efter Oblivion.

Skitspel i mina ögon. Precis som de flesta spelet Bethesda har gjort.

Medlem

DC/Marvel filmer är det sämsta som hänt inom filmbranschen, hjärndöda filmer riktade till en hjärndöd publik.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tyckte jag kände igen ämnet även om det är lite mer allmänt här.

Sen att slänga upp en ny tråd och inleda med att man tycker Witcher är kass precis när serien släppts och det snackas mycket om det känns mer som man bara vill klaga på Witcher i en ny tråd.

Medlem

Isometriska rollspel är lika idiotiskt som att envisas med att VHS är det mest framstående filmformatet. Rollspel gå ut på att vara en karaktär inte leka med micromachines.

Moderator | Testpilot
Skrivet av alias:

Dålig översättning från engelskans unpopular opinions. Intressant ämne dock. Ofta kontroversiellt.
Går ut hårt:
The Witcher 3 är överskattat och ganska trist med en stentråkig och träig protagonist.

Opopulära?

Dessutom är sistnämnda i din åsikt inte alls en konstig åsikt, då det anses vara spelets största brist.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alla spel efter WoW release 2005 känns som skit. Varför äns spela något annat.

Har köpt Witcher 3 till två olika plattformar. Investerat 30h men spelet är inte roligt så jag la av.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Fallout 76 är inget vidare bra spel.

Medlem
Skrivet av Soulless:

DC/Marvel filmer är det sämsta som hänt inom filmbranschen, hjärndöda filmer riktade till en hjärndöd publik.

Så jag var inte den enda som kände så? Vad skönt

Medlem

Riktiga skådespelare i spel gör att det känns B. Oavsett skådis och prestation.

Medlem

Xbox 360 har bättre spel än Playstation 3.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Xbox 360 har bättre spel än Playstation 3.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless: Hahaha!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Bryr mig inte ett skit om cyberpunk.

Skribent
Skrivet av Soulless:

DC/Marvel filmer är det sämsta som hänt inom filmbranschen, hjärndöda filmer riktade till en hjärndöd publik.

Det är det som fungerar på bio. Snabba filmer med mycket effekter och explosioner. Övrigt laddar folk hem/väntar tills det kommer på Netflix för "det är inte värt att se den på bio" utan bekvämare att sitta hemma i soffan. Tråkigt men sant. Sedan har det blivit rejält dyrt också tycker jag.

Självklart kommer det något guldkorn då och då som går emot strömmen, som t.ex. Joker i år men generellt så är det fullt ös medvetslös eller animerat som gäller för att få framgång bland biopubliken.

edit: Inte mening att starta någon sidodiskussion. Jag håller med dig och är less på Marvel/DC, även om jag ska säga att jag alltid såg fram emot Avengersfilmerna.

Medlem

grejen med såna här trådar är alltid att det börjar bra med vettig och saklig kritik till hyllade / hypade titlar, men drar allteftersom till sig människor som älskar att skita på populära saker bara för att det är populärt.

Skrivet av cybo:

Alla spel efter WoW release 2005 känns som skit. Varför äns spela något annat.

jag tror tråden peakade här nånstans.

Inaktiv
Skrivet av Gregerory:

Isometriska rollspel är lika idiotiskt som att envisas med att VHS är det mest framstående filmformatet. Rollspel gå ut på att vara en karaktär inte leka med micromachines.

Man kan vara en karaktär även om kameran tittar på en uppifrån.
Fördelen med isometriskt perspektiv är att det fungerar bra med så kallade taktiska strider som i Baldur's Gate, Divinity, Xcom, Jagged Alliance, Fallout o.s.v.
Det är ändå dessa system som hamnar närmast striderna i papper och penna rollspel.

Striderna i spel som Skyrim och The Witcher 3 är ganska kassa enligt mig. Dark Souls har dock bra icke-isometriska strider, samt MMO:n som World of Warcraft.

Medlem

Alla spel som släppts efter Pong (Tennis for Two) lanserades 1958 är skit, särskilt Pong 2.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

alla actionäventyr till ps4 är tråkiga som fan

superhjältar är för barn.

Medlem

Troll älskar trådar som denna.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Game of thrones är en överskattad tv-serie, jag tappade intresset under säsong 3

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tyckte jag kände igen ämnet även om det är lite mer allmänt här.

Sen att slänga upp en ny tråd och inleda med att man tycker Witcher är kass precis när serien släppts och det snackas mycket om det känns mer som man bara vill klaga på Witcher i en ny tråd.

Ok din åsikt. Alltid tyckt så om the witcher 3 , spelat igenom det 2 ggr med dlc's, andra gången för att förstå vad jag missat då alla andra hyllat det. Men tyvärr. Gillar du inte tråden så trist för dig. Tråden handlar just om "impopulärara åsikter" d.v.s. kanske inte vad majoriteten tycker.
Att det funnits andra liknande trådar visste jag inte och att säga att the witcher snackas mycket om just nu känns konstigt då the witcher 3 måste vara det spel som nämnts mest ända sedan dess release på fz. Vi alla vet att minst en av redaktörerna pratar witcher 3 minst en gång i veckan i fredagsstreamarna.
"Vill klaga på" efter så många år..lol Säger bara min ärliga mening. Tvivlar du på det och tror jag fiskar efter något annat än att höra vad andra tycker är "kejsarens nya kläder" så är det ditt problem.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

jag tycker det är alldeles för mycket brudar i huvudkaraktärerna i spel och serier nu för tiden.

Medlem

Tycker att det är alldeles för många män som kommenterar i trådarna. Mest i forum precis som i det här jorden runt. Är man man så är man. Tydligen

Medlem

Tycker kvinnliga tennisspelare är hycklare när dom anser att dom ska ha lika mycket betalt i turneringar som männen och sen endast spela sina matcher i bästa av 3set medans männen spelar mer och ha bästa av 5set. "Lika lön för lika arbete"

Inaktiv

Star Citizen är det enda nytänkande spelet sen HL2.

Medlem
Skrivet av alias:

Ok din åsikt. Alltid tyckt så om the witcher 3 , spelat igenom det 2 ggr med dlc's, andra gången för att förstå vad jag missat då alla andra hyllat det. Men tyvärr. Gillar du inte tråden så trist för dig. Tråden handlar just om "impopulärara åsikter" d.v.s. kanske inte vad majoriteten tycker.
Att det funnits andra liknande trådar visste jag inte och att säga att the witcher snackas mycket om just nu känns konstigt då the witcher 3 måste vara det spel som nämnts mest ända sedan dess release på fz. Vi alla vet att minst en av redaktörerna pratar witcher 3 minst en gång i veckan i fredagsstreamarna.
"Vill klaga på" efter så många år..lol Säger bara min ärliga mening. Tvivlar du på det och tror jag fiskar efter något annat än att höra vad andra tycker är "kejsarens nya kläder" så är det ditt problem.

Jag har inget emot att du eller andra inte gillar spelet eller böckerna/tv-serien. Jag menar att det kändes som att det var mer riktat än generellt. Lite för att agitera nu när Witcher är aktuell.

Personligen tycker jag spelet är bra, men något överskattat. När man inte ens kan sätta direkta hotkeys för Signs i spelet, och i många fall måste hålla på med paus + hjulmeny som tar en ur inlevelsen t.ex.

Skriv svar