Impopulära åsikter om spel

Moderator | Testpilot
Skrivet av greb1989:

Förstår inte hur man som vuxen kan spela Nintendo-spel, det är ju så tydligt riktat mot småbarn?

OT: Angående diskussionen om den tidigare tråden. Är det nu som så att politik är helt bannlyst?

Som svar på OT: Läs mitt inlägg ovan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av magma:

Majoriteten av dagens populära fps-spel är hjärndöda shooters on rail som är utvecklat för folk utan fantasi. Kan inte förstå hur de kan sälja så bra, har folk så låg standard numera? Hoppas jag inte sårat någon, i så fall var det inte meningen. Visst finns det gott om retro indie-fps nu för tiden, men vore kul om andra AAA-utvecklare än id software kunde ta över stafettpinnen någon gång.

Skrivet av Maddox:

Jag håller med dig och vill utveckla det lite med min egna åsikt. Jag tycker majoriteten av stora AAA spel idag är bara tråkigt mög som är klippa och klistrat. De enda spelen som hållt mig kvar är Star Citizen och Mount & Blade Bannerlord de senaste åren för de vågar gå sina egna vägar istället för att försöka passa i någon mall.

Jag är också fullt beredd på att skylla på alla folk som sitter och köper dessa AAA spelen och direkt bidrar till marknaden idag med alla skit spel, sitter man och köper dessa AAA spel som man ser på mils avstånd kommer bli samma potta skit från samma skitutvecklare då får man inte gnälla på det när det blir dåligt.

AAA-företagen kör "safe" och ger folk vad de vill ha, säljer något bra så signalerar det också att man kan fortsätta i samma spår.
Erkänner att jag syndat och förhandsbokat så jag är en del av problemet också. Har inte provat någon av de spel som du nämnt, men kanske ge de ett försök

Kollar man tråden för recensionen av duke nukem forever är användaren Forcie något på spåren här:
#1464898

Precis som xbox fyller Wolfenstein 20 år denna månad också och initierade ny spelrunda i RTCW, känns lika kul som när jag spelade det första gången 2001 på mitt geforce 3.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fortnite är roligt.

Medlem

Spel var inte bättre förr, det var en produkt för barn och du var ett barn då.

och så inväntar vi hatstormen..

Medlem

Playstation är en trend som är på väg att försvinna.

Tror de kommer tappa otroligt med marknadsandelar om de inte gör något drastiskt- väldigt snart.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av wololo:

Spel var inte bättre förr, det var en produkt för barn och du var ett barn då.

och så inväntar vi hatstormen..

Spel var både bättre och sämre förr, och sen beror det ju givetvis på vilken genre man pratar om. I min värld är det tveklöst att "spel var bättre förr" rent generellt om vi pratar RPG, RTS eller äventyr (aka pek-o-klicka), exempelvis. Grafik är såklart bättre numera, oftast användarvänlighet också. I övrigt, nä. Tycker väl även helt tvärtom vad gäller att "det var en produkt för barn och du var ett barn då". Det är snarare först på senare år jag kunnat ta till mig gamla storheter som aldrig greppade mig som liten, medan spel idag tydligt riktar sig mot en yngre demografi.

Diskussionen blir dock som sagt väldigt generell och det finns gott om undantag åt endera håll. Därtill är ju indiescenen enorm idag i jämförelse med förr och det är snarare mainstream nu och då jag jämför.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som svar på OT: Läs mitt inlägg ovan.

Lugnt. Skapat konto på Flashback nu för politiska debatter så kan jag prata spel på FZ 👍


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Death Stranding är tråkigt och det får ett free pass av folk/media bara för att det är Kojima som ligger bakom annars skulle det blivit sågat vid fotknölarna

Medlem

Exklusiva spel är en makaber strategi för lura folk att köpa sin konsol och folk som försvarar den strategin är lättlurade.

Medlem

Xbox-kontrollen är skit jämfört med Playstation-kontrollen pga en enkel med katastrofal feldesign.

Stolpskotten bland Xbox-människorna har inte insett att tummarna på händerna är symmetriskt placerade på handen.

Medlem
Skrivet av justabit:

Xbox-kontrollen är skit jämfört med Playstation-kontrollen pga en enkel med katastrofal feldesign.

Stolpskotten bland Xbox-människorna har inte insett att tummarna på händerna är symmetriskt placerade på handen.

Kan delvis hålla med i spel då man använder båda stickorna men xbox är totalt överlägsen i spel då enbart den vänstra stickan används.

Medlem

Red Dead Redemption 2 är mer en film än ett spel, hela förloppet för tankarna till dom gamla FMV spelen "of old" i sin rigiditet till handlingen; spela EXAKT som som regissören vill! ANNARS! "

2nr uno: Dom flesta spelvärldar är för stora till areal och yta för sitt eget bästa.

Medlem

"PC master race" består av personer som aldrig ägt en tv eller har ett vardagsrum.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Death Stranding är tråkigt och det får ett free pass av folk/media bara för att det är Kojima som ligger bakom annars skulle det blivit sågat vid fotknölarna

Håller med delvis. Spelar igenom spelet nu och har aldrig spelat något från Kojima tidigare. Tycker att grundidén är fenomenal - gör transportsträckorna till själva spelet! Problemet är att skaparen(/-na?) inte vågar lita tillräckligt på idén utan väljer att förlita sig på diverse fordon mm. som inte riktigt passar in i världen. Då menar jag rent fysiskt, eftersom de tenderar att fastna på småsten och krafs etc., vilket sliter en—eller åtminstone mig—ur inlevelsen. Hade det istället rört sig om ett kortare spel med transport till fots med stöd av kreativa hjälpmedel som huvudfokus så hade det varit fantastiskt. Spelet hade inte varit för alla—det är det förvisso inte nu heller—men det hade varit något som genuint stuckit ut och gjort sin egen grej. Med det sagt så är det ändå något som håller mig kvar så någonting speciellt finns där trots allt.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Breath of The wild är ett av de tristare Zelda-spelen och dessutom rätt tråkigt om man jämför det med många andra open world-spel, och jag hade hellre spelat ett nytt klassiskt Zelda-äventyr istället.

Medlem

R6 extraction kommer bli skitbra!

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Håller med delvis. Spelar igenom spelet nu och har aldrig spelat något från Kojima tidigare. Tycker att grundidén är fenomenal - gör transportsträckorna till själva spelet! Problemet är att skaparen(/-na?) inte vågar lita tillräckligt på idén utan väljer att förlita sig på diverse fordon mm. som inte riktigt passar in i världen. Då menar jag rent fysiskt, eftersom de tenderar att fastna på småsten och krafs etc., vilket sliter en—eller åtminstone mig—ur inlevelsen. Hade det istället rört sig om ett kortare spel med transport till fots med stöd av kreativa hjälpmedel som huvudfokus så hade det varit fantastiskt. Spelet hade inte varit för alla—det är det förvisso inte nu heller—men det hade varit något som genuint stuckit ut och gjort sin egen grej. Med det sagt så är det ändå något som håller mig kvar så någonting speciellt finns där trots allt.

Fordonen är verkligen det sämsta med hela spelet. När det ändå finns fordon fattar jag inte varför det inte finns något dedikerat terrängfordon. Annars gillar jag idéen med spelet och framför allt att spelare hjälper varandra med byggnader och utrustning.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag gillar Battlefield 2042!

Medlem
Skrivet av greb1989:

Förstår inte hur man som vuxen kan spela Nintendo-spel, det är ju så tydligt riktat mot småbarn?

OT: Angående diskussionen om den tidigare tråden. Är det nu som så att politik är helt bannlyst?

Det är väl poängen med nitendo? Att man blir barnsligt glad 😃

Medlem

Opopulär åsikt

Tycker nästan alla första persons skjutsar-spel är ganska tråkiga men det är ju också för att det är svårt att sikta.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Fordonen är verkligen det sämsta med hela spelet. När det ändå finns fordon fattar jag inte varför det inte finns något dedikerat terrängfordon. Annars gillar jag idéen med spelet och framför allt att spelare hjälper varandra med byggnader och utrustning.

Fordonen är till för vägar.
Du ska använda dina floating carriers och använda/bygga upp ett fungerande zip-line nät för att transportera dig genom terrängen
"directors cut" versionen ska väll lägga till att du kan slunga iväg paketen och dig själv också vad jag förstått


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fordonen är till för vägar.
Du ska använda dina floating carriers och använda/bygga upp ett fungerande zip-line nät för att transportera dig genom terrängen
"directors cut" versionen ska väll lägga till att du kan slunga iväg paketen och dig själv också vad jag förstått

Visst men det är ändå ganska skönt att köra fram material till alla vägbyggen med ett fordon eftersom det behövs å mycket material. Och då hade det varit bra med ett fordon som kunde hantera terräng lite bättre
Jag har byggt ett nät med zip-lines över hela kartan och lyckades få platinum förra veckan. Det hade jag inte orkat göra utan zip-lines
Paket kanonen har jag inte riktigt förstått meningen med än. Har skjutit iväg lite paket men jag måste ju ändå hämta dom efteråt. Och man kan ju inte skjuta så långt heller.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av magma:

Majoriteten av dagens populära fps-spel är hjärndöda shooters on rail som är utvecklat för folk utan fantasi. Kan inte förstå hur de kan sälja så bra, har folk så låg standard numera? Hoppas jag inte sårat någon, i så fall var det inte meningen. Visst finns det gott om retro indie-fps nu för tiden, men vore kul om andra AAA-utvecklare än id software kunde ta över stafettpinnen någon gång.

Eller, så har du hunnit bli vuxen och det som tilltalar barn (tonåringar) inte är så intressant som den stilen som tilltalade oss i vår guldålder. Blir ju som när man skriker att all ny musik är skit, och det gjordes bra musik på min tid, då var det grejer.

Medlem

Jag tycker att half-life är råkasst 🙃

Medlem
Skrivet av wololo:

Eller, så har du hunnit bli vuxen och det som tilltalar barn (tonåringar) inte är så intressant som den stilen som tilltalade oss i vår guldålder. Blir ju som när man skriker att all ny musik är skit, och det gjordes bra musik på min tid, då var det grejer.

Håller med att det görs bra spel även idag. Men just mainstream spelen typ fortnite, Lol, Dota, Apex är bara så tråkiga jämfört med vad som var mainstream när jag var liten (Warcraft, Diablo, Starcraft, Counter strike, Team Fortress "classic" osv).

Känns bara spontant som det inte är samma spelglädje idag som det var förr. Klart man är nostalgisk men samtidigt så känns dagens filmer och spel så ointressanta och generella jämfört med spelen/filmer från förr.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Håller med att det görs bra spel även idag. Men just mainstream spelen typ fortnite, Lol, Dota, Apex är bara så tråkiga jämfört med vad som var mainstream när jag var liten (Warcraft, Diablo, Starcraft, Counter strike, Team Fortress "classic" osv).

Känns bara spontant som det inte är samma spelglädje idag som det var förr. Klart man är nostalgisk men samtidigt så känns dagens filmer och spel så ointressanta och generella jämfört med spelen/filmer från förr.

Jag säger inte att du har fel, jag känner likadant. Men jag tror också att skulle de spel du nämner kommit när jag var liten, så hade jag möjligen tyckt annorlunda. Jag är ju dock en produkt av min tid.

Medlem

Journey är rätt skit faktiskt.

Medlem
Skrivet av wololo:

Jag säger inte att du har fel, jag känner likadant. Men jag tror också att skulle de spel du nämner kommit när jag var liten, så hade jag möjligen tyckt annorlunda. Jag är ju dock en produkt av min tid.

Jo man är väl som du säger en produkt av sin tid. Det var mycket smalare utbud då också. Minns att man t.ex. spelade half life mods som science and industry och vanlig deathmatch som man tyckte var kul då. Idag vet jag inte om jag skulle lägga ned lika mycket tid på allt jag spelade då.

Inaktiv

Ogillar samtliga spel från FromSoftware. *duckar*

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Ogillar samtliga spel från FromSoftware. *duckar*

Nä, nu! Varför har du en åsikt jag inte håller med om?!

Skriv svar