Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

tittade lite cohh när han streamade. Han sköt på en bils A-stolpe och hela bilen exploderade. Verkar ju konstigt?

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Beställde XBOX-versionen på BF från Elgiganten, med explicit instruktion om hemleverans. Fick notis i Postnord-appen förra helgen om att de hade en kommande sändning som skulle till ombud. Ringde EG och försäkrade mig om att de skulle skicka med hempaket, var villig att betala mer om det behövdes. De lovade att ordna det och jag skulle inte behöva betala extra.

Idag meddelar Postnord att jag har ett paket att hämta hos ombudet. Ringer EG igen, undrar vad som hänt, de skyller allting på Postnord och allting slutar med att jag ångrar köpet och de får göra återtag.

Så det blir inget CP2077 för mig, nu kan jag lika gärna skita i releasen och hoppa på tåget när det är ordning och reda på alla buggar etc. Gick lika bra med detta som med PS5-releasen

Om du är villig att betala mer, varför inte bara köpa spelet online? Kasst bredband?

Medlem

Spelat ca 6 timmar idag på min xbox series X. Inga problem/buggar/glitchar alls. Flyter på bättre när jag valde quality kontra performance. Skitsnyggt redan nu, kan bara tänka mig hur vackert spelet blir med nextgenbehandling.

Ljudet,musiken, grafiken.. skjutandet. Allt är så jävla välgjort. För att inte tala om story! Låt det bli kväll så jag kan köra bort frugan från tvn och barnen är i säng!!!!

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Beställde XBOX-versionen på BF från Elgiganten, med explicit instruktion om hemleverans. Fick notis i Postnord-appen förra helgen om att de hade en kommande sändning som skulle till ombud. Ringde EG och försäkrade mig om att de skulle skicka med hempaket, var villig att betala mer om det behövdes. De lovade att ordna det och jag skulle inte behöva betala extra.

Idag meddelar Postnord att jag har ett paket att hämta hos ombudet. Ringer EG igen, undrar vad som hänt, de skyller allting på Postnord och allting slutar med att jag ångrar köpet och de får göra återtag.

Så det blir inget CP2077 för mig, nu kan jag lika gärna skita i releasen och hoppa på tåget när det är ordning och reda på alla buggar etc. Gick lika bra med detta som med PS5-releasen

Skrivet av Sabelsköld:

Om du är villig att betala mer, varför inte bara köpa spelet online? Kasst bredband?

Eller i butik till och med.

Medlem

Ser på steam att en mille sitter och spelar det just nu, o det bara på steam 😅


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jaha, ingen PS4 version av spelet i brevlådan idag heller, skickades enligt spelbutiken.se från dem i måndags.
Börjar misstänka tjuvaktiga postnord-arbetare
Surt.

Tror att det fortfarande betas av backlog hos både PostNord och ombuden sen black week. Hade beställt grejer från Webhallen som kom i två kollin. Bägge skickades, tog någon extra dag hos PostNord och när jag fick meddelande om att hämta så var bara det ena paketet sorterat vid mitt ombud. När jag påtalade att det skulle vara två kollin så fanns det X antal burar med paket på deras lager som inte ännu var uppackade och mycket riktigt fick jag hämta det andra kollit ett par dagar senare.

Slut OT!

Tankade hem spelet inatt och när jag väl kommer hem från jobbet så blir det förhoppningsvis en timme eller två (så med största sannolikhet hinner jag knappt ta mig igenom karaktärseditorn) innan jag måste lägga mig

Inaktiv
Skrivet av dTexN:

Ser på steam att en mille sitter och spelar det just nu, o det bara på steam 😅

Ajamen och slog tidigare SP rekordet med det dubbla:

https://nordic.ign.com/news/42143/cyberpunk-2077-smashes-stea...

Medlem
Skrivet av superlim:

spelat cirka 8h hittills, otroligt bra.
Det är en fantastisk blandning av galen polish och buggar (dock ganska milda för min del)
bilkörande är tråkigt, det är väl det sämsta.
edit: nej, det sämsta är att man inte kan döda influencers i spelet, detta måste någon modda in snarast.

Ja, jag vill döda han som skriker ute på gatan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Läste på steam, är det verkligen 50min cutscens efter tutorialen?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Om du är villig att betala mer, varför inte bara köpa spelet online? Kasst bredband?

Ville ha det på skiva. Annars kan jag lika gärna vänta på nästa digitala rea, vilket jag kommer göra nu när EG inte kunde leverera enligt överenskommelse.

Skrivet av Indenhurst:

Eller i butik till och med.

Ja, springa i butiker med riskgrupp i familjen för att köpa spel är en superbra idé

Det är inte så viktigt med spelet att jag inte kan vänta. Mest principen av att om man beställer med hemleverans i förväg för att få spelet hemskickat på releasedagen, då är det enligt mig fullt rimligt att bli besviken på Postmord när de gång efter annan bara skiter i vilken tjänst paketet är bokat med och dumpar det hos ombudet oavsett.

I det här specifika fallet är ingen skada skedd. Ett spel klarar man sig utan. Men det har hänt även med mediciner och annat som är betydligt viktigare.

Känns superbra att subventionera detta bolag på skattesedeln.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jaha, ingen PS4 version av spelet i brevlådan idag heller, skickades enligt spelbutiken.se från dem i måndags.
Börjar misstänka tjuvaktiga postnord-arbetare
Surt.

Inte jag heller men åt andra sidan så står det 3-5 dagar (Elgiganten). Posten delas ut före 18:00

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ja, jag vill döda han som skriker ute på gatan.

la en granat vid hans fötter, varenda kotte inom 20 meter dog, men den fånen överlevde

Medlem
Skrivet av Methea:

Får man fråga vad du har för inställningar i spelet?
Och vad har du för CPU?

Intel i7-4790K 4.00GHz med en av dom bästa 1070 och 16gb 2666 ram
sen high i det mesta, men cascading shadows-grejerna på lågt, och shadows i allmänhet medium-ish då det drar massor.
dynamic decals medium också. har dock inte varit runt alltför mkt så vet inte hur det flyter där det är som värst.
men på 4 timmar spelande har jag inte gått under 48fps. är imponerad med gamla monsterdatorn


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Läste på steam, är det verkligen 50min cutscens efter tutorialen?

Haha va? Nae, det är inte 50 minuter cutscenes efter tutorial.

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha va? Nae, det är inte 50 minuter cutscenes efter tutorial.

oki


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jaha, ingen PS4 version av spelet i brevlådan idag heller, skickades enligt spelbutiken.se från dem i måndags.
Börjar misstänka tjuvaktiga postnord-arbetare
Surt.

Samma här, samma butik.
Dock är situationen rätt galen hos postnord m.fl. sjukt hårt tryck för att alla köper online inför jul i år plus black week.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Samma här, samma butik.
Dock är situationen rätt galen hos postnord m.fl. sjukt hårt tryck för att alla köper online inför jul i år plus black week.

Tog nästan en vecka (inkl helg) att få hem ett brev så nog har posten högtryck nu.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Skrivet av deezel:

Urk, va trist. Såg på fejjan här om dan att de visade upp en CE på något lager. Har historiskt sett alltid fått grejjer i tid från dem, men har inte köpt spel fysiskt på väldigt länge. Har ju sett här och där att folk börjar ledsna på dem och verkar inte tycka de är lika bra som förr. Ingen rolig utveckling måste jag ju säge som plöjt ner ett antal massa kronor genom åren hos dem.

Själv hade jag nog varit redigt lack om jag inte fått det i tid. Hoppas iaf att det dyker upp idag för er.

De verkar inte ha kunnat skicka mitt spel. Fick meddelande från Klarna att jag behövde göra om mitt betalningsval, så förmodligen var det för tidigt att förhandsboka redan 2016. :/
Antagligen får jag väl ställa mig sist i kön och vänta på ny leverans.


signatur

Viam inveniam aut faciam

SoL
Medlem

Nae andra gången jag förbeställde ett spel som inte dyker upp på realesedagen. Hade jag vetat att elgiganten sålde spelet för 497 kr i butiken hade jag aldrig förbeställt för 499 kr. Nu åkte jag till butiken och köpte det istället, nu väntar jag bara på att det ska installeras. Lär ju ta ett tag, ska ta o baka pizza så länge.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Tog nästan en vecka (inkl helg) att få hem ett brev så nog har posten högtryck nu.

Jag vill sätta i gång! Nu! Någon dag hit eller dit gör ju inget egentligen (intalar jag och ljuger för mig själv) Kan ju dra ner det för nästan dubbla priset från PS-Store. Känns så jädrans onödigt.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Samma här, samma butik.
Dock är situationen rätt galen hos postnord m.fl. sjukt hårt tryck för att alla köper online inför jul i år plus black week.

Det blir att hoppa i säng tidigt ikväll, blunda för alla youtube-klipp och hoppas hoppas att det ligger i lådan imorgon efter jobbet, så är iaf helgen räddad

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Såg denna förfärliga video från Xbox One:
https://www.youtube.com/watch?v=9vhZqQKLeHY

Påminner om ett Wii-spel.

Alltså The Witcher 3 fungerade så dåligt på PS4 att jag tyckte synd om polarn som spelade. Jag gissar det var samma på Xbox One.
Var nog helt onödigt att göra det här spelet för dom konsolerna då det var väntat att fungera skit.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det blir att hoppa i säng tidigt ikväll, blunda för alla youtube-klipp och hoppas hoppas att det ligger i lådan imorgon efter jobbet, så är iaf helgen räddad

Det låter så enkelt när du säger så, vi kör på det.
Godnatt då!

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Nån mer som beställde Collector's Edition från Spelbutiken som har fått den? Senaste uppdateringen på DHL är från 8 december: Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning-vid frågor kontakta avsändaren. December, 08 2020 08:40.

Men spårar jag det genom Spelbutikens hemsida (från mina sidor) så är senaste uppdateringen från 07:19 imorse: 10. december (07:19) The shipment is unloaded.

Wait, what? Where? When?

Min kom fram smärtfritt idag! Du kanske borde höra med spelbutiken!

Medlem

Idag hände det något märkligt, fick ett sms att jag fått packet att hämta ut. Får man inte spel i brevlådan längre? Men fantastiskt ändå! Två skivor och lite trevligheter

Medlem
Skrivet av deezel:

Urk, va trist. Såg på fejjan här om dan att de visade upp en CE på något lager. Har historiskt sett alltid fått grejjer i tid från dem, men har inte köpt spel fysiskt på väldigt länge. Har ju sett här och där att folk börjar ledsna på dem och verkar inte tycka de är lika bra som förr. Ingen rolig utveckling måste jag ju säge som plöjt ner ett antal massa kronor genom åren hos dem.

Själv hade jag nog varit redigt lack om jag inte fått det i tid. Hoppas iaf att det dyker upp idag för er.

Precis, jag var INTE glad på WH igår. Hade min bokning av CE till PC hos dem sedan flera månader tillbaka.. den skickades inte igår, gick knappt att få kontakt med dem.. så jag bokade CE till PS4 via CDON. Jag gick in och kollade status på CE till PC på WH:s hemsida.. "produkten har utgått". Idag var jag INTE glad på dem och fick till slut prata med en av dem.. WH har blivit sämre och har sämre koll på bokningar nu än någonsin, TYVÄRR.

Medlem

Känns bra det här, man kommer ut från det första rummet i spelet och det låser sig; känns bra just nu.

Medlem

Mycket nöjd med spelet hittills. Gått runt och utforskat lite och de har byggt en väldigt imponerande värld. Sett ett par texturebuggar, men inte stött på någon allvarlig bugg än. Började som corpo men startade om som streetkid och är väldigt nöjd med det valet. Började också på "Hard" men ställde ner till "Normal". Jag skulle gärna ha en svårighetsnivå där fienderna är farligare för mig, men inte har mer HP och går snabbare att ta ner. På hard tar det allt för många headshots innan fienden gick ner, i alla fall i början med startutrustningen. Spelet är tungdrivet, hållt på tweaka lite för att få till bästa framerate.

Medlem

Alltså det här spelet behövde MINST ett år till i ugnen, att ens ha mage att ta betalt för den early access jag åtm spelar är hutlöst.

Du kommer "kanske" klara dig vid varje autosave eller kanske inte, jag förstår att spelet är tungdrivet men det är lite bra om koden inte gör att spelet stänger av sig.

Ospelbart just nu, vänta tills det kommer på 40 eller 50% rea.

Skriv svar