Hemsidor som har tappat greppet eller försvunnit

Medlem

Som många andra här saknar jag GameTrailers.

Är även inne ungefär lika mycket på FZ som GR men det är uppenbart att GR tappat i kvalitet på senare tid. Jag är inne på FZ för att få högkvalitativa artiklar och en väldigt god forumkultur (åtminstone när det kommer till spelerlaterade forum) och GR för att få mängden nyheter och recensioner. Vet inte om det beror på GRs sammanslagna storlek men det känns som att de har recensioner till fler spel och ofta i ett tidigare skede än FZ, nu senast Wasteland 3.

I övrigt saknar jag forumet på imdb. Jag tittar nästan aldrig på film eller serier längre, tiden räcker helt inte till sedan man fick småbarn, men när jag gjorde detta var det nästan obligatoriskt att gå in där och läsa teorier och annat efter avslutad tittning.

Mest för nostalgin slår jag även till med Clanbase. Hade inte haft tid att spela tävlingsinriktat längre ändå men det var något charmigt i att logga in där, titta in när sin nästa ”match” var och glo igenom highlights sedan tidigare o.s.v. Byggde en community som i stor utsträckning saknas i många spel nu.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Lunarstorm är ju inte riktigt samma sak nu när det är Stajlplace istället.

Skaparen av Lunarstorm hade en community som gick av namnet Stajlplace, den lades i graven då Lunarstorm lanserades.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

http://whoa.nu/ för er alla hip-hopare/Rappers..

Inaktiv

Skulle säga Gamereactor. Den har helt ballat ur på kommentatorfältet och i redaktionen, tog bort min användare där för något år sedan när jag gav upp på den sidan. Kollar nyheter där titt som tätt däremot.

Medlem

FileShack, FilePlanet (patchar, moddar), planethalflife, LevelDesign.nu


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Som många andra här saknar jag GameTrailers.

Är även inne ungefär lika mycket på FZ som GR men det är uppenbart att GR tappat i kvalitet på senare tid. Jag är inne på FZ för att få högkvalitativa artiklar och en väldigt god forumkultur (åtminstone när det kommer till spelerlaterade forum) och GR för att få mängden nyheter och recensioner. Vet inte om det beror på GRs sammanslagna storlek men det känns som att de har recensioner till fler spel och ofta i ett tidigare skede än FZ, nu senast Wasteland 3.

I övrigt saknar jag forumet på imdb. Jag tittar nästan aldrig på film eller serier längre, tiden räcker helt inte till sedan man fick småbarn, men när jag gjorde detta var det nästan obligatoriskt att gå in där och läsa teorier och annat efter avslutad tittning.

Mest för nostalgin slår jag även till med Clanbase. Hade inte haft tid att spela tävlingsinriktat längre ändå men det var något charmigt i att logga in där, titta in när sin nästa ”match” var och glo igenom highlights sedan tidigare o.s.v. Byggde en community som i stor utsträckning saknas i många spel nu.

Gamereactor var bra en gång i tiden, men det var länge sedan. Sidan är nu hopplöst föråldrad, texterna är otroligt slarvigt skrivna och det känns inte som att redaktionen egentligen brinner för spel. Gamereactor är i princip raka motsatsen till vad FZ är idag.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Hängde en hel del på helgon.net när det begav sig.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag spelade väldigt mycket Earth 2025, Utopia samt Warriors 2 (browserspel).
Vill minnas en sida som hette Yesbox där det också fanns olika browserspel.

Medlem

R.i.p Clanbase

Medlem

Minns att Tradition hade ett trevligt diskussionsforum när det begav sig. Hög nörd-faktor.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

@Mirage: Samma här, där fanns många intressanta, liberala och trevliga människor som man som socialt hopplös trivdes med.

Medlem

Saknar fortfarande http://skrivihop.nu/

Den sanna krigaren mot särskrivningar. Både lärorik och underhållande.
"Brun hårig sjuk sköterska"

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Minns att Tradition hade ett trevligt diskussionsforum när det begav sig. Hög nörd-faktor.

Hey, precis vad jag skrev. Det var ett kul forum så länge det varade.

Medlem

Åhh Loading, så många otroligt bra skribenter på så liten plats

Inaktiv
Skrivet av marsson90:

Gamereactor var ju kanon för ett antal år sedan. Nu är det mest pinsamt när man går in där tycker jag Var ordentligt aktiv där i många år, men valde till slut att avsluta medlemskapet, och snubblade sedan över till fz istället.

Jag gick med i den sidan men när jag såg att typ var och varannan person skrev ”PK” så fort som det handlade om exempelvis en annan sida eller något annat så började jag höja på ögonbrynen.
En av skribenterna där brukade skriva saker med egna ord så att det lät som något helt annat än vad det egentligen var.
Sen reagerade jag starkt på en blogg som chefsredaktören där skrev så jag bestämde mig för att det inte var en sida för mig.

Men jag kunde inte hitta hur man avslutade kontot, så istället valde jag att helt enkelt inte logga in där något mer.

Inaktiv

Loading hade jag under många år tills sidan lades ner på morgonen när den nya lagen inträffade.
Det tråkiga är att de som har sidan nu inte vill erkänna varför gamla loading lades ner och det krävdes mycket från mig innan jag ens fick ett litet svar när jag ifrågasatte det.
Så den sidan har jag givit upp mitt hopp om.

Jag har dock hört att det inte är många som är aktiva på nya loading längre och om det är så, då kan man ju undra hur länge till de kan finnas kvar.

FZ är mycket bättre och jag är glad att jag hittade hit

Medlem

Fanns en sida med massa flashspel som hette Blip.se. Tror det var TV4 eller något som höll i den. De hade bland annat ett multiplayer-Tetris som hette Blockwars. Fantastiskt roligt. Man spelade tetris mot upp till 3 andra spelare och kunde sabba deras spelplan osv. När någon med flit byggde ett torn mitt i brädet visste man att någon snart skulle få smaka på "byta-bräde"-powerupen. Ännu bättre var det om man själv satt på en sådan och kunde byta tillbaka.

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

To be fair så hade inte reset Media speciellt mycket att göra med Loading på flera år. Vi (när jag jobbade på loading) hade inget att göra med dem över huvudtaget. Loading låg dock på deras server och när GDPR-lagen sattes in skulle det krävas stora resurser för att bygga om sidan så den blev modern och laglig. Jag vet inte alls vad som sades på det kontoret, men vi skribenter fick inte heller någon förvarning när sidan togs ned, för att sedan då få höra att den blivit nedlagd.

Det var mer saker också, men dessa tänker inte ta det här, utan i det stora hela är det GDPR som satte käppar i hjulen. Dock sköttes allt otroligt dåligt både mot läsarna, men också mot oss som jobbade där.

Gänget nu är i stort alla skribenter från gamla Loading och de gör sitt bästa under förutsättningarna. Tyvärr går arbetet rätt långsamt och forumet saknar väldigt många basiska funktioner, vilket nog också gjort att sidan tappat läsare.

Väldigt kul att någon från gamla loading är här på FZ nu

Men som jag skrivit tidigare och som jag även skrev på nya loading var att när de som har hand om sidan nu har tagit upp varför gamla loading lades ner så vill de inte nämna GDPR-lagen, ungefär som att de skäms för det eller själva sitter på för lite information.
Jag tog ju upp det ett flertal gånger på nya loading men ingen ville svara mig tills långt senare.
Men ditt svar var mycket bättre och ärligare än vad deras svar var. Och det var en stor anledning till att jag kände att jag inte hade något mer där att hämta.

It's not a lake, it's an ocean

Det var lite surt när Loading lade ned utan förvarning. På min sida stod det att jag hade registrerat mig 2002 så det var en jäkla lång tid som jag var aktiv där. Ett litet tag även som skribent. Jag hade en blogg där och hade gärna sparat några av texterna på min egen blogg. Jag har ett konto på det nya Loading, men det är ju bara en skärva av vad det tidigare var. FZ är mitt hem nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Det var lite surt när Loading lade ned utan förvarning. På min sida stod det att jag hade registrerat mig 2002 så det var en jäkla lång tid som jag var aktiv där. Ett litet tag även som skribent. Jag hade en blogg där och hade gärna sparat några av texterna på min egen blogg. Jag har ett konto på det nya Loading, men det är ju bara en skärva av vad det tidigare var. FZ är mitt hem nu.

En av mina blogg inlägg som jag lyckades få många som gillade var min intervju med Lars Wingefors här i Karlstad.
Som tur vad hittade jag den i ett Word dokument och lade upp den här på FZ nu istället.

Medlem
Skrivet av Vojvoda:

http://whoa.nu/ för er alla hip-hopare/Rappers..

Min mest saknade hemsida. Perfekt nyhetssida för ämnet i fråga.


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag gick med i den sidan men när jag såg att typ var och varannan person skrev ”PK” så fort som det handlade om exempelvis en annan sida eller något annat så började jag höja på ögonbrynen.
En av skribenterna där brukade skriva saker med egna ord så att det lät som något helt annat än vad det egentligen var.
Sen reagerade jag starkt på en blogg som chefsredaktören där skrev så jag bestämde mig för att det inte var en sida för mig.

Men jag kunde inte hitta hur man avslutade kontot, så istället valde jag att helt enkelt inte logga in där något mer.

Jag skrev till en moderator och bad om att få kontot avslutat


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Saknar dvdforum......


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

ICQ och chat via DC++ innan mobilerna tog över helt och man slutade sitta vid en dator iaf
Sen saknar man ju piratebay lite men kanske tur att man hade så kass uppkoppling på den tiden ändå och usch va mycke skit de fanns för det otränade ögat

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Väldigt kul att någon från gamla loading är här på FZ nu

Men som jag skrivit tidigare och som jag även skrev på nya loading var att när de som har hand om sidan nu har tagit upp varför gamla loading lades ner så vill de inte nämna GDPR-lagen, ungefär som att de skäms för det eller själva sitter på för lite information.
Jag tog ju upp det ett flertal gånger på nya loading men ingen ville svara mig tills långt senare.
Men ditt svar var mycket bättre och ärligare än vad deras svar var. Och det var en stor anledning till att jag kände att jag inte hade något mer där att hämta.

Det var en soppa utan dess like och en massa förvirring. Om jag ska vara helt ärligt är jag osäker på om vi fick veta svart på vitt om GDPR-lagen var orsaken. Men vi fick veta efter några dagar efter att sidan legat nere att den togs ned på grund av att den i dåläget inte följde den nyinsatta lagen. Vi antog att de skulle fixa till allt och sen komma tillbaka inom någon dag/dagar.

Tiden gick och sen helt plötsligt fick vi veta att sidan var nedlagd, om det kommunicerades till oss att det var GDPR eller inte minns jag som sagt inte exakt, men jag tror vi alla var rätt säker på att det var fallet. Det hade ju inte investerats några pengar från Reset Medias håll till Loading på flera år och sidan var i princip ett mish-mash av kod som byggs på under åren utan direkt någon strukturell tanke. Att riva ned allt och bygga om för GDPR skulle behöva en rätt stor investering. Sidan låg också lite i limbo där vi skötte oss själva, men inget direkt utvecklades rent sidmässigt. Jag är rätt säker på att den strukturell ombyggnad som GDPR krävde var sista spiken i kistan för gamla Loading.

Det jag som skribent blev besviken på var att vi aldrig fick någon chans att ens kopiera våra gamla texter och recensioner. Vi fick ingen heads up what so ever om att sidan skulle tas ned för GDPR, ännu mindre läggas ned. Det är många timmar jag lagt på skriva och recensera som i stort bara är "poof" borta, raderat från historen. Jag har visserligen kvar många av texterna som o-korrade, men de är många gånger inte samma text som sen publicerats.

Jag vet att de gamla gänget sliter där borta och de gör sitt bästa. Varför jag lämnade var nog mycket på grund av att Oskar också lämnade, plus en del andra äldre skribenter. Jag låg någonstans där i mitten, men hade varit med tillräckligt länge för att räknas till en veteran. Kändes som det var ett bra ställe att lämna över till den yngre generationen. Sidan gick också åt ett håll jag personligen inte ville. Det debatterades mycket om Loading skulle vara en spelsida eller ett spelforum, jag som skribent ville nog mer ligga åt spelsida med texter och nyheter. Sen förstås bloggar där användare också får skriva sina texter och göra sin röst hörd (vilket gamla Loading hade). När "vi" startade om så bestämdes det att sidan skulle gå mer åt forumhållet, inga nyheter, inga bloggar och recensionerna skulle vara trådar i forumet. Det är givetvis okej och något som medparten av redaktionen ville, men också något jag själv inte var så sugen på.

Till sist, kul att se fler från gamla Loading här. Jag vet inte hur stor koll du hade på oss som skrev recensioner, men jag heter i alla fall Johan Lorentzon. Recenserade mycket, sport och bilspel. Sen förstås EA UFC-spelen var på mitt bord då jag är kampsportsfantast.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag gick med i den sidan men när jag såg att typ var och varannan person skrev ”PK” så fort som det handlade om exempelvis en annan sida eller något annat så började jag höja på ögonbrynen.
En av skribenterna där brukade skriva saker med egna ord så att det lät som något helt annat än vad det egentligen var.
Sen reagerade jag starkt på en blogg som chefsredaktören där skrev så jag bestämde mig för att det inte var en sida för mig.

Men jag kunde inte hitta hur man avslutade kontot, så istället valde jag att helt enkelt inte logga in där något mer.

Blir lite nyfiken, minns du vad blogginlägget handlade om? För övrigt håller jag med om att sidan inte är vad den en gång var, tyvärr.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Lunarstorm
Skrivet av Lord Pingu:

Lunarstorm är ju inte riktigt samma sak nu när det är Stajlplace istället.

Oj finns den kvar dock?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_326145:

En av mina blogg inlägg som jag lyckades få många som gillade var min intervju med Lars Wingefors här i Karlstad.
Som tur vad hittade jag den i ett Word dokument och lade upp den här på FZ nu istället.

Vad skönt! Man får en påminnelse om hur förgängligt allt vi publicerar digitalt faktiskt är.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Aesoprock:

Blir lite nyfiken, minns du vad blogginlägget handlade om? För övrigt håller jag med om att sidan inte är vad den en gång var, tyvärr.

Var det inte något om homosexualitet? Har ett svagt minne av att han skrev något om det och sedan hävdade att han blev missförstådd (minns dock inte vad jag själv tyckte).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av Johlor:

Det var en soppa utan dess like och en massa förvirring. Om jag ska vara helt ärligt är jag osäker på om vi fick veta svart på vitt om GDPR-lagen var orsaken. Men vi fick veta efter några dagar efter att sidan legat nere att den togs ned på grund av att den i dåläget inte följde den nyinsatta lagen. Vi antog att de skulle fixa till allt och sen komma tillbaka inom någon dag/dagar.

Tiden gick och sen helt plötsligt fick vi veta att sidan var nedlagd, om det kommunicerades till oss att det var GDPR eller inte minns jag som sagt inte exakt, men jag tror vi alla var rätt säker på att det var fallet. Det hade ju inte investerats några pengar från Reset Medias håll till Loading på flera år och sidan var i princip ett mish-mash av kod som byggs på under åren utan direkt någon strukturell tanke. Att riva ned allt och bygga om för GDPR skulle behöva en rätt stor investering. Sidan låg också lite i limbo där vi skötte oss själva, men inget direkt utvecklades rent sidmässigt. Jag är rätt säker på att den strukturell ombyggnad som GDPR krävde var sista spiken i kistan för gamla Loading.

Det jag som skribent blev besviken på var att vi aldrig fick någon chans att ens kopiera våra gamla texter och recensioner. Vi fick ingen heads up what so ever om att sidan skulle tas ned för GDPR, ännu mindre läggas ned. Det är många timmar jag lagt på skriva och recensera som i stort bara är "poof" borta, raderat från historen. Jag har visserligen kvar många av texterna som o-korrade, men de är många gånger inte samma text som sen publicerats.

Jag vet att de gamla gänget sliter där borta och de gör sitt bästa. Varför jag lämnade var nog mycket på grund av att Oskar också lämnade, plus en del andra äldre skribenter. Jag låg någonstans där i mitten, men hade varit med tillräckligt länge för att räknas till en veteran. Kändes som det var ett bra ställe att lämna över till den yngre generationen. Sidan gick också åt ett håll jag personligen inte ville. Det debatterades mycket om Loading skulle vara en spelsida eller ett spelforum, jag som skribent ville nog mer ligga åt spelsida med texter och nyheter. Sen förstås bloggar där användare också får skriva sina texter och göra sin röst hörd (vilket gamla Loading hade). När "vi" startade om så bestämdes det att sidan skulle gå mer åt forumhållet, inga nyheter, inga bloggar och recensionerna skulle vara trådar i forumet. Det är givetvis okej och något som medparten av redaktionen ville, men också något jag själv inte var så sugen på.

Till sist, kul att se fler från gamla Loading här. Jag vet inte hur stor koll du hade på oss som skrev recensioner, men jag heter i alla fall Johan Lorentzon. Recenserade mycket, sport och bilspel. Sen förstås EA UFC-spelen var på mitt bord då jag är kampsportsfantast.

Men då hade ni ju ändå koll på att det hade med GDPR att göra enligt dig. Konstigt att ingen på nya loading ens ville ta i det med tång när jag nämnde det efteråt då. Men det var väldigt kul och intressant att få höra det från dig så tror jag att jag förstår det lite mer varför det blev som det blev.

Jag kommer allt ihåg ditt namn Johan
Nej men vissa namn kommer jag ihåg när jag hör de och ditt namn är ett av de, troligtvis för att jag såg det många gånger när jag var inne och läste eller skrev.

Själv så hette jag även ZeldasCastle på gamla loading, bara att jag i slutet hade ändrat till Emuell Moon.
Kommer ihåg att det någon gång i slutet var att man fick ställa en fråga till Oskar Skoog i en Pod och jag ställde frågan vilken stad, om han fick bestämma att nästa GTA skulle utspela sig i och han svarade ju ”Malmö”. Men den som läste upp frågorna uttalade Emuell som Emanuel, nu heter jag ju Emanuel på riktigt så det gjorde inte något men tyckte det var lite små kul.

Skriv svar