Nya rykten – Horizon: Zero Dawn kommer till pc

Medlem
Skrivet av kanshira:

Snart kanske man kan säga. Varför ska man köpa en playstation 5 för när alla spel släpps till dator. Så har ju playstation ägare resonerat om varför man inte behöver köpa en xbox. Det är en ständigt återkommande kommentar som finns på vartenda forum på nätet.

Det finns ju dock en rätt bra poäng i de kommentarerna kan jag tycka.
För mig personligen, som inte har en dator att spela på, frågar jag mig istället vad jag ska ha en Xbox till öht oO.

Frilansare

Alltså, har ju forfarande inte kört klart det till PS4. SKA man då kanske vänta på en "enhanced" edition till pc? Alla dessa val...

Skägg.
10 Chambers

Sammanfogade nyhets- och forumtråd!


signatur
Medlem

Ett spel jag har lite ångest över att inte ha spelat klart. Kom aldrig in i striderna riktigt vilket slutade med att jag sprang igenom stora delar av spelet. Det blev en hackig och kass upplevelse, trots väldigt läcker grafik och design.

Borde spela om det igen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ett av få spel som jag är nära att ge 10/10 i betyg. Älskar Horizon Zero Dawn och längtar tills en uppföljare kommer. Ser gärna att detta kommer till PC också då jag tror att min dator kan nog kräma ut högre FPS i 4K än vad PS4 Pro klarar samt hade varit grymt med en ray-tracing update på spelet inte för att jag tror det skulle hända men man kan ju hoppas. Men skulle självklart köpa det igen om det släpps på PC.

Medlem

Fniss!
Och där flög tanken ännu längre bort om att skaffa PS4! 🤣
Nu gäller det bara att Naughty Dog hoppar på PC tåget också! ^^

Skrivet av Freakon:

Ett spel jag har lite ångest över att inte ha spelat klart. Kom aldrig in i striderna riktigt vilket slutade med att jag sprang igenom stora delar av spelet. Det blev en hackig och kass upplevelse, trots väldigt läcker grafik och design.

Borde spela om det igen.

Är lite i samma situation. Jag har helt enkelt inte tid för att bli tillräckligt bra med kontrollen för att helt njuta av spelet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Med tanke på att Death Stranding använder samma motor så slår de nog två flugor i en smäll. Perfekt tillfälle att släppa lite PS4-titlar på PC nu till sommaren för att få PC gamers intresserade och tillräckligt sugna på uppföljare så att de köper PS5.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sammanfogade nyhets- och forumtråd!


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Medlem

Tycker att deras nya inriktning är najs. Vill inte behöva köpa två konsoler för några få spel. God of War, Uncharted 4 med fler via PS Now(och förmodligen många fler kommande) och sen vissa titlar som är lättare att porta som det här som renodlat PC-släpp.
Hoppas Spiderman är nästa på tur.

Medlem
Skrivet av Aaron Vesterberg Ringhög:

Såvitt jag har förstått är arkitekturen i nuvarande konsoler väldigt lik en PC-arkitektur just för att underlätta för utvecklare att släppa sina spel på plattformen. Med det sagt ser jag inte personligen hur ett PS4-utvecklat spel skulle vara extra problematiskt att släppa även på PC.

Självklart behöver utvecklarna tänka på andra aspekter i utvecklingen, ta hänsyn till olika typer av PCs osv, men i grund och botten ser jag inga enorma hinder. PS3 var ju en annan femma dock.

Arkitekturen är liknande ja, fast det behöver göras en konvertering till DirectX och/eller OpenGL, det arbetet är rätt mastigt att göra oavsett vilken motor de använder sig av. Däremot så med tanke på hur lika en PS4:a är till en PC så behöver de inte bygga om allt från grunden på nytt.

Medlem

Låter nice alltid velat spelat det sen jag såg grafiken, dreglade i princip. Borde vara lätt att porta över till vulkan från opengl så det borde gå snabbt. Fattar inte varför dom inte använder vulkan från början på ps4.

Medlem

Dom får gärna släppa alla sina "exklusiva" titlar på PC också,mig gör det ingenting om det tar ett år eller två extra

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tycker det skulle vara jättekul om Sony släppte lite på exclusiviteterna och lät dom komma till PC.
Gör inget för min del om Sony gör ett eget system för PC eller om dom släpper spelen på tex Steam också.
Blev väldigt glad när man läste att death stranding kommer.

Som sagt det här är inget negativt för playstation-spelarna men positivt för pc-spelarna.

Exakt. Är ju bara positivt om man kan köpa ett spel, och sedan hoppa mellan att spela på konsol och PC. Tycker Microsoft lyckats grymt smidigt här, och bara positivt för PS-användare att de får samma möjlighet.

Dessutom även bra för Sony (och deras spelbolag) att kunna sälja till en bredare kundkrets och marknad.

Win-win för alla anser jag.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av korvmos:

Blir det något i den stil slipper jag köpa en PS5, kan inte vara ensam om att tänka så.Frågan är om Sony verkligen kommer kränga lika mycket konsoler om dom inte har spelen helt exklusiva till konsolen, men oandra sidan så får de nog sålt fler spel...

De flesta bolag tjänar mer och har generellt betydligt högre vinstmarginal på mjukvara och tjänster än på själva hårdvaran; tror det är detta som Microsoft, och nu även Sony insett.

Detta är nog logiskt och strikt affärsmässigt tänk (de gör inte detta för att vara "schyssta", utan för att tjäna mer pengar).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Molotov:

Priset och "enkelheten" är det som lockar med konsol.
Sony har nog insett att släppa på PC även är en vinst om det går smärtfritt.

Exakt!

När vi slipper "tvång" att köpa konsol, så kan vi köpa de just för sina positiva egenskaper. Sony kan tjäna mer pengar och sälja spelen till fler. Win-win för alla.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Alltså, har ju forfarande inte kört klart det till PS4. SKA man då kanske vänta på en "enhanced" edition till pc? Alla dessa val...

Kör det nu (NU säger jag!)! För bra spel för att ta risken att glömma!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Snart kanske man kan säga. Varför ska man köpa en playstation 5 för när alla spel släpps till dator. Så har ju playstation ägare resonerat om varför man inte behöver köpa en xbox. Det är en ständigt återkommande kommentar som finns på vartenda forum på nätet.

Ja absolut älskar min ps4 men går det köra alla spel på pc så lägger jag hellre pengarna på ett fett grafikkort en på ps5 och xbox

Frilansare

@Nomman:

Jo jag ska! Försöker peppa mig varje helg men hela tiden annat i vägen.

12
Skriv svar