Fire Emblem: Three Houses blir "Four Houses", tack vare storybaserat dlc

Robot
Fire Emblem: Three Houses blir "Four Houses", tack vare storybaserat dlc
Medlem

Då var februari bokat! Snart färdig med min andra playthrough so detta DLC får bli en del av den tredje

Medlem

Första gången ett dlc gör så att hela spelets titel blir ogiltig?

Medlem
Skrivet av laban005:

Första gången ett dlc gör så att hela spelets titel blir ogiltig?

Det är ju bara undertiteln som blir "ogiltig" och det har säkert hänt fler gånger.

Medlem
Skrivet av laban005:

Första gången ett dlc gör så att hela spelets titel blir ogiltig?

Inte första gången när det gäller Fire Emblem De lär dock inte ändra någon titel. Tidigare titel i serien, om man bortser från återutgivningen av Shadows of Valentia: Echoes i en remaster, så släpptes de olika kampanjerna med olika titlar på spelet. Fire Emblem: Fates Birthright, Fire Emblem: Fates Conquest samt Fire Emblem: Fates Revelation är alla tre olika kampanjer i samma spelvärld precis som Three houses har olika kampanjer beroende på vilket hus man väljer i början samt vissa val man gör i storyn. Men de släpptes då istället som tre olika titlar.

Medlem
Skrivet av rosski:

Det är ju bara undertiteln som blir "ogiltig" och det har säkert hänt fler gånger.

Fast undertiteln ingår ju i titeln för just det spelet, annars är det ju mer i hela spelserien, men det är petitesser, ge mig gärna exempel, har säkert hänt men jag kommer inte på några och tycker hela grejen är skitkul 😂

Medlem
Skrivet av laban005:

Första gången ett dlc gör så att hela spelets titel blir ogiltig?

Grundsspelet försvinner ju ej, så dess titel ändras inte.

Ser det inte som något konstigare än att Stracraft blev Broodwar exempelvis. Om du har expansionen (som jag ser som DLC).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är det här ett DLC ett "overhaul" så man spelar om spelet med DLC?
Eller ska man spela original för att sen spela DLC?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar