Spana in hur Microsoft Flight Simulators sofistikerade ljud skapas

Robot
Spana in hur Microsoft Flight Simulators sofistikerade ljud skapas

Den nya delen i utvecklardagboken bjuder även på nytt gameplay.

#Microsoft-flight-simulator


Medlem

Det var änna lite svårt att förstå den rackaren.

Man kan tro fransmän har talsvårigheter när de ska prata Engelska.

Medlem

spelet jag inte visste jag längtade efter


signatur

IDKFA

Fragtjuv

Wow, det här kommer att bli fantastiskt. Jag ser fram emot det här otroligt mycket.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Typ det enda spelet jag ser fram emot just nu efter förseningen av cyberpunk. Ge mig ett datum plz.

Medlem

Verkar riktigt bra!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av pelson:

Man kan tro fransmän har talsvårigheter när de ska prata Engelska.

tänk på att de äter grodor................


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av robbis:

Typ det enda spelet jag ser fram emot just nu efter förseningen av cyberpunk. Ge mig ett datum plz.

VR stöd är det enda för att göra detta fullkommligt. Dags att leta joystick.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Tur det är textat.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skribent
Skrivet av Superfly74:

VR stöd är det enda för att göra detta fullkommligt. Dags att leta joystick.

VR-stöd är redan bekräftat

Medlem

Hur låter de när man stöter i då? Samma klånk som i GT

Ambassadör
Xbox

Det här spelet kommer att bli fantastiskt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Superfly74:

VR stöd är det enda för att göra detta fullkommligt. Dags att leta joystick.

Mm har du nåt tips?

Medlem

Jag kan tänka mig att bara sätta mig i ett flygplan, på kvällen, och lyssna på när regnet slår mot plåten. Väldigt mysigt!


signatur

Niet.

Medlem

The Pink Panther Movie CLIP - "I Would Like to Buy a Hamburger" (2006)
https://youtu.be/Z6oeAdemFZw


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag kan tänka mig att bara sätta mig i ett flygplan, på kvällen, och lyssna på när regnet slår mot plåten. Väldigt mysigt!

Jag tänkte likadant, hehe... Man bara sitter där och softar ibland och lyssnar på ambient-ljuden. Syrsor i månskenet, åskmoln som plötsligt dundrar i fjärran, regnet som börjar smattra, osv. Avslappningssimulator.

Medlem

@robbis: absolut. Du bör ha en joystick med en throttle så att du kan ha reglage vid sidan om joysticken, eller i andra handen. Thrustmaster och Logitech är nog de bästa att kika på. Jag tittar på en som heter Logitech g x52.

Jag tänker att det beror på hur mycket du vill satsa. Det finns joysticks för 600kr som är bra, men det finns även de för över 4K. En del är exakta replikor från A10 Tank Killer eller f18, men titta gärna på länken så får du ett bättre landskap på vad som finns. Lycka till. Om det är multiplayer, så kan man få ihop medlemmar härifrån.:)

https://www.komplett.se/category/21653/gaming/spelutrustning/...


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

@Jonny Myrén: Wow. Att flyga med VR medan det regnar och du är över bergen. Oslagbart. Vad bra, då kan man verkligen satsa på detta isåfall.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Redaktör
Skrivet av robbis:

Mm har du nåt tips?

TL;DR: köp en billig joystick om du flyger lite, en bra joy om du flyger mycket och en yoke om du bara flyger mycket civilflyg.

Om man ska vara hardcore så ska man ha en yoke, inte en joystick. Den är typ som en ratt i formen och ger mjukare och mindre utslag på rörelserna, gör det lättare att finjustera. Civilflyg har yokes, militärflyg (där man vill ha snabba utslag) kör joysticks). Men det är finlir, en vanlig joy gör jobbet utmärkt. Plus att det är lättare att flyga civilflyg med joystick än stridsflyg med yoke, så ska man bara han en så är joystick det kloka valet.

Thrustmaster Warthog är grymt bra, men kostar (och har kvalitetsproblem enligt många. Jag har dock inte märkt nåt - än). Det är en hotas, alltså dels joytick, dels gasreglage.

Logitech (tidigare Saitek) X52 är en bra Hotas, för en tredjedel av priset på den ovan. Bra grejer. Thrustmaster T1600 bör vara likvärdig, jag har läst gott om den (men inte testat). T1600 ska gå att köpa bara joysticken av också, om man inte vill ha gasreglaget.

Jag har nyligen skaffat en yoke från CH. Bra känsla med civilflyg, men kvalitén är rätt sådär - plastig och oprecis. Inte värd priset tycker jag. Men nyligen lanserades Honeycomb Yoke, den har fått grymt bra betyg. Jag kommer testa den på FZ inom en snar framtid.


signatur
Medlem

Han som pratar, är han fransk eller?

Quake-konnässsör

Ser riktigt mycket fram emot detta spel, kommer vara många timmar av underhållning, kommer också vara häftigt att uppleva den fotorealistiska världen de har skapat, får se hur mycket de har återskapat, kanske kan man besöka sitt förra jobb med en surprise besök i spelvärlden.

Skribent
Skrivet av Superfly74:

@Jonny Myrén: Wow. Att flyga med VR medan det regnar och du är över bergen. Oslagbart. Vad bra, då kan man verkligen satsa på detta isåfall.

Man ryser vid blotta tanken. Kommer bli så grymt, måste bara damma av min gamla joystick.

Medlem

gggaaah,, grrrr,,, mmpf, dregel....

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

TL;DR: köp en billig joystick om du flyger lite, en bra joy om du flyger mycket och en yoke om du bara flyger mycket civilflyg.

Om man ska vara hardcore] så ska man ha en yoke, inte en joystick. Den är typ som en ratt i formen och ger mjukare och mindre utslag på rörelserna, gör det lättare att finjustera. Civilflyg har yokes, militärflyg (där man vill ha snabba utslag) kör joysticks). Men det är finlir, en vanlig joy gör jobbet utmärkt. Plus att det är lättare att flyga civilflyg med joystick än stridsflyg med yoke, så ska man bara han en så är joystick det kloka valet.

Njae, inte helt rätt. Gällande större civila jetmaskiner använder Boeing och Embraer yoke
medan Airbus kör med sidestick (joystick).
Äldre passagerarjet har som regel yoke (dock inte Airbus från och med A310).


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Man undrar ju vilken burk som kommer krävas om man vill köra i VR med bra flyt och upplösning...


signatur

Kunskapsförmedlare.

Redaktör
Skrivet av T-bolt:

Njae, inte helt rätt. Gällande större civila jetmaskiner använder Boeing och Embraer yoke
medan Airbus kör med sidestick (joystick).
Äldre passagerarjet har som regel yoke (dock inte Airbus från och med A310).

I stand corrected!


signatur
Medlem

@Jonny Myrén: mmmm, det är coolt. Jag är lite känslig när det gäller joystick, haha, för att jag är också intresserad av DCS så det måste bli Logitech x59, tror jag den heter. Ska kolla närmre releasen. Alltså, flyga över Himalayas vore totalt det coolaste. Med solen i ansiktet. Hoppas de sätter in uppdrag och sådant, inte bara freeflight. Eller co op, där det finns en andra pilot som kan ladda kartor, kolla trycket etc. Vore kanon.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar