DAX har lämnat Scenen.

Medlem
DAX har lämnat Scenen.

Dark_Alex, killen som utveklar OE firmware till psp har lämnat det nu, nu ser det verkligen mörkt ut för oss Psp ägare med OE som vill kunna spela de senaste spelen också, ska vi vara tvunga att skaffa officell firmware nu?
Eller kommer någon annan ta DAX plats för att jobba på OE?

En sak är säker,och det är att jävlarna på sony säkert firar med champagne.

Här har ni medelandet från DAX himself:

"Bye, scene.

I've decided to cease OE development, and leave PSP scene.
The reasons are various.
One of them is the time it consumes, which i'm losing from other things.
The other is related to my security. I didn't like Sony menaces to PS3 hackers.
I think it is better to leave now rather than end paying the consequences.

He decidido cesar el desarrollo de OE, y abandonar la scene de la PSP.
Las razones son varias.
Una de ellas es el tiempo que me consume, que estoy perdiendo de otras cosas.
La otra esta relacionada con mi seguridad. No me gustaron las amenazas de Sony a los hackers de la PS3.
Creo que es mejor retirarse ahora que estoy a tiempo, que acabar pagando las consecuencias.

Dark_AleX"

Så nu får framtiden bestämma om det kommer en 3.51OE-A eller om vi är dömda.

Medlem

roande att du skriker att ni är "dömda" när personer som du som använder modifierad fireware för att slippa betala för spel, har dömt konsolen i sig genom att inte köpa mjukvara till den.

Jag har inget i mot homebrew, men finner detta väldigt roande.

Jag tror någon tar över efter honom, dock skulle personligen aldrig göra det eftersom många som håller sig till psp scenen är väldigt otacksamma mot folks arbete.

Medlem

Helt rätt! Betala för grejjerna istället för i helvete.

Medlem

nu är jag inte insatt men att modifiera psp lär ge mer fördelar än att bara spela spel gratis och göra maskinen bättre än vad den är original, som xbox är/var


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

^- Därför ja sa att ja har inget i mot homebrew. Dock nämner OP ganska tydligt vad hans syfte är.

Medlem

Jag spelar inget olagligt på min psp, bara Homebrew spel, och GBA/SNES/NES spel jag äger.

Medlem

^-- "ser det verkligen mörkt ut för oss Psp ägare med OE som vill kunna spela de senaste spelen också"

Du är inkluderad i "oss".

Undrar seriöst varför du skrev som du gjorde om du inte använder den för det själv, verkar jävligt korkat att komma och säga det på detta forum där många avskyr hack scenen tackvare att den förstör konsoler o.o

Inaktiv
Skrivet av ReyQune:

och GBA/SNES/NES spel jag äger.

Medlem

vilken fegis som viker sig.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- "ser det verkligen mörkt ut för oss Psp ägare med OE som vill kunna spela de senaste spelen också"

Du är inkluderad i "oss".

Undrar seriöst varför du skrev som du gjorde om du inte använder den för det själv, verkar jävligt korkat att komma och säga det på detta forum där många avskyr hack scenen tackvare att den förstör konsoler o.o

Läs och beskåda saningen:
Jag spelar homebrew spel som personer har utveklat gratis till psp, inga spel jag inte har betalt för,
spel jag kör genom emulering har jag redan betalt för, så jag borde få spela dom på psp också.
Och psp spel spelar jag på officiell UMD.
Sedan kan man även styla om OEs XMB, samt det finns coola homebrew program som t.ex. miniräknare och massa annat.

Men visst det går att spela olagligt, det kan jag ej förneka, men total frihet har ett pris, men att spela olagligt är bara dumt för det bidrar till mindre pengar till utvekarna som bidrar till mindre spel.

Medlem

^- nice, synd att resten av 99% av alla som sörjer att denna killer slutar inte delar din uppfattning vad det ska användas till.

Medlem

men hackade saker betyder inte bara spela olagliga spel...
det är vissa som kör verkligen sina backups och framför allt så kan man köra homebrew, det tycker jag är det bästa!

1
Skriv svar