DCS: Black Shark

Medlem
Skrivet av Fisse:

Varför ens tänka tanken med en jätte seriös simulator när du inte har joy o throttle reglage? Det är snudden till vansinne?

Haha, undrar nästan det också
Men det blir nog en sådan relativt snart.

Medlem

Ska inte Jack Thompson eller någon annan tokstolle gå ut i media och påstå att sådana här spel lär ungdomar att flyga riktiga stridshelikoptrar och därmed förvandlar dem till vanvettiga mördarmaskiner?

Medlem

Grafiken har inte fått sig ett jättelyft sen Lock On, men snubbarna på Eagle Dynamics kan flygsimulatorer. Synd bara att de är Starforce :\

Medlem

Helikopter simulator? Detta är något jag länge velat ha! Får ge det ett provlir senare.

Medlem

Trevligt med genomarbetade "spel"...

Medlem

Med tanke på hur få som egentligen spelar såna här spel så undrar man ju hur dom tänker... nytt grafikkort och du blir straffad för att du inte deaktiverar ? vafan har nytt grafikkort med spel att göra jag begriper inte det.. jag kan fatta om det är windows.

Medlem
Skrivet av zauii89:

You're loss

Där fick du honom allt! Haha.

OnT: Verkar ju riktigt bra! Och att man får spela ryss och ge NATO på näsan är ett riktigt stort plus.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Verkar skoJ!


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Starforce suger ju tyvärr.

Vad använder folk för joystick setups?
Det var länge sedan jag var en propellerhead men jag har min Thrustmaaste F22 pro + throttle (med chippet utbytt till digitalchippet) stående i garderoben.
Saknar dock pedaler...

Medlem
Medlem

Overkligt verkligt!

Medlem

Med tanke på hur mycket min dator strular tänker jag inte ge mig i kast med StarForce, även om det är den snälla varianten av det. Riktigt synd, för jag har dreglat över Black Shar i ett par, tre år nu.

Falcon 4.0: Allied Force i all ära, men datalinksystemet i Black Shark är högsta nivån av kommunikation jag sett möjliggjord i någon simulator hittils. Verkar ruskigt kul i multiplayer.

Och jo, jag undrar hur de tänker med StarForce. Mig veterligen är de potentiella kunderna sådana simulatorfantaster att de gärna lägger ut en tusenlapp eller mer för en sådan hardcoresimulator, men nu istället drar sig för att köpa p.g.a. StarForce. Mången flygsimulatornörd som bojkottat Black Shark bara för DRM-implementeringen.

Kul att se det recenserat i alla fall! Diggar att FZ inte drar sig för varken bil- eller flygsimulatorer.

Skrivet av Johan:

Overkligt verkligt!

Simulerar den fel också så att saker inte fungerar vissa gånger? Annars är det ju poänglöst med en komplett säkerthetskontroll...

Medlem

Jag förstår inte varför folk skulle undvika att köpa ett spel för att det har en viss typ av DRM. Om spelet i sig fungerar som det ska så spelar det ju ingen roll.

Medlem

Nja, inte helt random fel som kan ske i verkligheten där tex en ventil frysit under natten så att helikoptern tappat vätska coh likn, däremot är skademodelleringen rätt djup.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Jag förstår inte varför folk skulle undvika att köpa ett spel för att det har en viss typ av DRM. Om spelet i sig fungerar som det ska så spelar det ju ingen roll.

För att jag inte vill att spelet ska sluta fungera bara för att jag behövt byta hårdvara eller formatera om datorn några gånger?

Har jag betalat spelet vill jag äga det. Jag vill inte HYRA spelet, vilket är vad jag gör med begränsat antal aktiveringar/avaktiveringar.

Inaktiv

En fråga?
Hur får man tillbaka sitt "DCS black shark" om du har redan använt dina 8 nyckar?

Nu har jag 0 activations och kan inte spela skiten... Någon som vet vad man ska göra när man har 0 activations?

Mvh

Inaktiv
Citat:

En fråga?
Hur får man tillbaka sitt "DCS black shark" om du har redan använt dina 8 nyckar?
Nu har jag 0 activations och kan inte spela skiten... Någon som vet vad man ska göra när man har 0 activations?
Mvh

helt riktigt. jag vet vad man kan göra med spelet. slänga det i sopkorgen spelbolag kk ju nu en hel del verkar det som. inte undra på med deras skit PR o skit drm... fan jag kände inte ens till det här spelet förrän jag såg detta. varför bygger man ett spel o sen inte vill sälja det (göra spelet otillgängligt genom icke reklam o saluförs endast på ett enda ställe på hela jorden typ). vissa utgivare är ju helt blåsta...

Inaktiv
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Ichabod:

Jag förstår inte varför folk skulle undvika att köpa ett spel för att det har en viss typ av DRM. Om spelet i sig fungerar som det ska så spelar det ju ingen roll.

För att jag inte vill att spelet ska sluta fungera bara för att jag behövt byta hårdvara eller formatera om datorn några gånger?
Har jag betalat spelet vill jag äga det. Jag vill inte HYRA spelet, vilket är vad jag gör med begränsat antal aktiveringar/avaktiveringar.

mmm o nft byter man hårdvara lika ofta som man byter kallingar men seriöst, pc-spelare byter ju hårdvara en hel del iaf, så det är ju idiotiskt o låsa spelet till hårdvaran, hade varit bättre med mjukvaran. spelutvecklare är idioter, många av de iaf...

12
Skriv svar