Sega går från plast till återvunnen kartong för sina spelförpackningar

Robot
Sega går från plast till återvunnen kartong för sina spelförpackningar

Förra årets test blir nu företagspolicy.

#fotball-manager, #sega, #total-war


Medlem

Hade inte det bästa varit att sluta sälja fysiska exemplar?

Releasehästryttare
Medlem

Det här gillar jag! Har alltid tyckt att plastfodralen känns opersonliga och tråkiga i jämförelse med kartong.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Devan:

Ett mycket bra initiativ skulle jag säga. Sak samma om det enbart skulle vara för PR, slutresultatet är positivt oavsett.

Medlem

Mycket bra för spelsamlande till framtiden!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Skrivet av Devan:

Och? Finns ju inget negativt för kunden med denna förändring. Och det kan vara bättre för miljön. Win-Win


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Vem köper fysiska PC spel nuförtiden?

Medlem

Eftersom det fortfarande finns de som köper fysiska spel (om det nu är för att de föredrar fysiska kopior eller har begränsad uppkoppling) så är det väl alla tiders om förpackningen är i papp? För 20 år sen var det standard och det funkade då så varför inte nu?

Medlem

Bara fram med gamla NES-pappförpackningar. Halva lådan är sönder efter man öppnat den en gång.

Trodde knappt det såldes pc-spel fysiskt längre, får nog undersöka det noggrannare nästa gång jag är på Elgiganten.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Håkan:

Bara fram med gamla NES-pappförpackningar. Halva lådan är sönder efter man öppnat den en gång.

Trodde knappt det såldes pc-spel fysiskt längre, får nog undersöka det noggrannare nästa gång jag är på Elgiganten.

Jag kan tänka mig att just Sports Interactive och och Creative Assemblys titlar ändå når en äldre publik som gärna köper fysiskt. Sen går det ju såklart att spekulera i huruvida att en låg andel försäljning kontra digitalt gör det möjligt för dem att satsa på faktiskt dyrare förpackningar.


signatur
Inaktiv

Värdelöst initiativ. Papp som fodral går bara sönder och har man tur kan man få hem spelet utan att den är stött och trasig efter postens hantering. Var dåligt redan på NES tiden.

Testpilot
Skrivet av Kerrai:

Vem köper fysiska PC spel nuförtiden?

Det händer inte ofta men köpte förra året FFXV Windows Edition samt Monster Hunter World till priser som är betydligt billigare än vad de har varit digitalt. Sedan är det oftast kod i en låda, FFXV hade faktiskt skiva men det gick att installera via Steam med.

ELF
Medlem
Skrivet av Kerrai:

Vem köper fysiska PC spel nuförtiden?

Sällan då det nästan är omöjligt att få tag på fysiska kopior.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av billybob:

Hade inte det bästa varit att sluta sälja fysiska exemplar?

Inte helt säkert, serverhallar osv är inte direkt energisnåla.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

@Json_81: Mmmkay. Så för att de gör fysiska exemplar så behöver de mindre serverhallar. Logiskt.

Medlem

Awesome like good old times!

Medlem

Låter nice! Skulle bli en jävla massa ton om alla gjorde samma sak.

Frågan är dock hur det påverkar skogsavverkning om en ny industri ska börja köpa en massa wellpap.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Låter nice! Skulle bli en jävla massa ton om alla gjorde samma sak.

Frågan är dock hur det påverkar skogsavverkning om en ny industri ska börja köpa en massa wellpap.

Det var ju återvunnet papper... så antagligen inget alls.

Medlem

Fullständigt värdelöst initiativ. Vad då minska plastskräpet? Spel ska spelas, inte slängas för bövelen!

Medlem
Skrivet av shelter:

Det var ju återvunnet papper... så antagligen inget alls.

Skulle gissa att det kommer bli en 95/5 splitt där 95% kommer vara nyköpt wellpap från skog och 5% kommer från slängda fodral. Det är ju inte många som kommer slänga sina fodral.

Om spelindustrin helt plötsligt behöver 100 ton wellpap måste det kommer från någonstans, blir det en ökning kommer det bidra till avverkningen om det inte finns återvunnet material tillgänglig.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Vem köper fysiska PC spel nuförtiden?

Jag gör det ganska ofta om möjligheten finns.
Gillar att äga prylarna. Men visst tillhör jag en minoritet.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av billybob:

@Json_81: Mmmkay. Så för att de gör fysiska exemplar så behöver de mindre serverhallar. Logiskt.

Menar du att du tror att det inte krävs serverkapacitet för allt som ska laddas ner?
Mer kapacitet i routrar och allt annat på vägen?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar