Den officiella Star Citizen-tråden

Chefredaktör
Skrivet av JRico:

Vecka 47:s community information från CIG
Den här veckan startar IAE och med den en 2 veckors Free-fly. CIG har tagit bort kravet på en kod och gjort det lite enklare för nya spelare.
Många skepp kommer att vara gratis att hyra så det är ett bra tillfälle att testa ett skepp innan du köper det ingame (eller för riktiga pengar också iofs)
Mer info finns här. https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/178...

Vinn ett skepp!
Det finns även en screenshot tävling där du kan vinna skepp.
Du lämnar dina bidrag här,
https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...

Inside Star Citizen: New Conventions | Fall 2020
Vi får höra om Nomad och IAE.

Star Citizen Live: A. I. and U
5 utvecklare svarar på frågor om A.I., NPC:s mm. Det KAN komma frågor om NPC:s ståendes på stolar.

3.11 Postmortem
En återblick/reflektion på skapandet av 3.11
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/178...

Road mappen
Inga större förändringar denna vecka.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

https://robertsspaceindustries.com/media/vm0tvau59hdimr/sourc...

Jag avslutar med de IAE videos som kommer släppas varje dag. Jax täckning av IAE för Whitley's Guide är ett återkommande inslag och dom är lite småroliga och en uppenbar drift med Top Gear. Jag kommer fylla på allt eftersom.

Grymt jobbat i denna tråd!

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Grymt jobbat i denna tråd!

Tack!

Ambassadör
Quake

Aegis Dynamics uppkommande för att visas på IAE 2950

21-22 Nov

Här ska man tydligen skriva sin "signatur", hmm, vad ska man skriva... brukar ju skriva så långa texter...

Medlem

Kanadensiska studion Turbulent som delvis ägs av Cloud Imperium Games ska öppna ännu en studio.
Den nya studion kommer att fokusera på att bygga nya solsystem.
https://www.gamespress.com/TURBULENT-CREATES-NEW-GAME-DEVELOP...

Medlem

Vecka 48:s community information från CIG
Intergalactic Aerospace Expo pågår för fullt. Om du inte redan gjort det, passa på att testa alla skepp som gär att hyra för 0 aUEC i 48 timmar. Det kommer nya skepp varje dag.
Det är thanksgiving i USA så det blev inget Star Citizen Live och heller ingen roadmap uppdatering denna vecka.

Inside Star Citizen: New Conventions | Fall 2020
Vi får veta mer om Consolidated Outland's senaste skepp, the Nomad, och en genomgång av Intergalactic Aerospace Expo.

Star Citizen: The Reunion, Part I
Första delen i vad som ser ut som en liten film i Star Citizen. Del 2 kommer den 17 december.
Om inget annat så kan man se det som en inblick i hur Squadron 42 kan komma att se ut även om det troligtvis kommer se mycket bättre ut än detta.

Road mappen
Oförändrat från förra veckan

https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Sneak peek

Ett exempel på "Spacescaping" som kommer om några veckor i och med 3.12.

Medlem

Köpte liret för länge sen med ett litet skepp som "följde med". Var in snabbt för något år sen och sprang runt och var helt vilsen. Loggade ut ganska snabbt.

Är sugen som bara den men avvaktar. Hur är läget idag? Min idé om spelet är att frakta laster och så. FPSdelen intresserar mig inte. Inte rymdstrider heller då jag är för gammal nu med förtvinade nervbanor.

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Köpte liret för länge sen med ett litet skepp som "följde med". Var in snabbt för något år sen och sprang runt och var helt vilsen. Loggade ut ganska snabbt.

Är sugen som bara den men avvaktar. Hur är läget idag? Min idé om spelet är att frakta laster och så. FPSdelen intresserar mig inte. Inte rymdstrider heller då jag är för gammal nu med förtvinade nervbanor.

Trading är en av de mest utbyggda "jobben" idag. Det finns massor med varor och ställen där du kan köpa och sälja för olika priser. Det finns hemsidor där man kan söka på den mest optimala fraktrutten beroende på kapital och skepp man har. Tyvärr är "ROI" ganska låg om man inte har ett stort fraktskepp då det finns vissa begränsningar för tillfället. Nya frakt uppdrag ska dock komma med 3.12. uppdateringen.

Mining är det som alla tjänar pengar på idag. Alla åker omkring i en liten Mining bil och bryter mineraler. Sen lastar de på den på ett skepp som kan frakta den och åker och säljer mineralerna.

Strid i skepp är inte så farligt, de flesta uppdragen är det ganska få skepp i och så länge som man använder hastighet och avstånd till sin fördel så kan i princip alla göra det. Det finns också sådana där det spawnar in flera skepp men de uppdragen kan man undvika.

FPS strid är lite instabilt just nu p.g.a. att AI är direkt relaterad till server hälsa, så de blir ganska snabbt långsamma och tråkiga.

Intel I5-8600K, Noctua NH-U12S, Gigabyte Z370 HD3 , Corsair 16GB DDR4 CL 15 3000MHz, MSI RTX 2070 Armor, Samsung 970 Evo 500GB, Samsung 840 EVO 250GB SSD, Seagate 3TB 7200RPM Barracuda, Corsair CX 600M

Asus VG248QE, Samsung Syncmaster T220, Corsair Scimitar, Corsair Strafe MX Silent.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Trading är en av de mest utbyggda "jobben" idag. Det finns massor med varor och ställen där du kan köpa och sälja för olika priser. Det finns hemsidor där man kan söka på den mest optimala fraktrutten beroende på kapital och skepp man har. Tyvärr är "ROI" ganska låg om man inte har ett stort fraktskepp då det finns vissa begränsningar för tillfället. Nya frakt uppdrag ska dock komma med 3.12. uppdateringen.

Mining är det som alla tjänar pengar på idag. Alla åker omkring i en liten Mining bil och bryter mineraler. Sen lastar de på den på ett skepp som kan frakta den och åker och säljer mineralerna.

Strid i skepp är inte så farligt, de flesta uppdragen är det ganska få skepp i och så länge som man använder hastighet och avstånd till sin fördel så kan i princip alla göra det. Det finns också sådana där det spawnar in flera skepp men de uppdragen kan man undvika.

FPS strid är lite instabilt just nu p.g.a. att AI är direkt relaterad till server hälsa, så de blir ganska snabbt långsamma och tråkiga.

Tackar.

Är det man gör "Permanent" nu eller nollas det vid varje uppdatering? Älskar tanken på att ägna mig åt trading, även mining och köpa större skepp och så.

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar.

Är det man gör "Permanent" nu eller nollas det vid varje uppdatering? Älskar tanken på att ägna mig åt trading, även mining och köpa större skepp och så.

Det är semi permanent just nu, de har inte nollställt något sen 3.9. patchen släpptes i våras. De försöker undvika att nollställa databasen om det inte behövs p.g.a en specifik bug eller för ny spelmekanik. Om databasen nollställs så behåller man såklart allt som är bundet till ditt konto som du kan se på hemsidan så som skepp, vapen, armor som man köpt för riktiga pengar eller fått som prenumeration belöningar. Såklart kommer nollställningar också ske när spelet går över till beta och innan det släpps.

Intel I5-8600K, Noctua NH-U12S, Gigabyte Z370 HD3 , Corsair 16GB DDR4 CL 15 3000MHz, MSI RTX 2070 Armor, Samsung 970 Evo 500GB, Samsung 840 EVO 250GB SSD, Seagate 3TB 7200RPM Barracuda, Corsair CX 600M

Asus VG248QE, Samsung Syncmaster T220, Corsair Scimitar, Corsair Strafe MX Silent.

Skriv svar