Vad vill ni se i GTA VI?

Medlem

2 huvudkaraktärer på varsin sida om lagen varav den ena är kvinna. dämpa ner onlinehetsen och lägg ner mer på soloupplevelsen.

Medlem
Skrivet av Gandy:

Top down, 8-bit grafik, tower defense.... Haha nä men skämt åsido ett mer komplex tps/fps stridssystem. Och mer uppdrag som inte innefattar fordon, blir så jävla enformigt enligt mig att 99% handlar om att ta en bil och ta sig från punkt a till b.

Blir nog svårt att komma ifrån detta då GTA är ett bil baserat spel, lite som att försöka dra ner på Hoppandet i ett mario spel.

Medlem
Skrivet av abso:

Blir nog svårt att komma ifrån detta då GTA är ett bil baserat spel, lite som att försöka dra ner på Hoppandet i ett mario spel.

Exakt! Gillar man inte spel som handlar om att sno bilar så ska man nog inte spela ett spel som heter typ ”bilstöld” 🤣

Ett nytt GTA: London!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Inga mikrotransaktioner.
Inga super fordon utrustade med vapen.
Ingen orbital cannon.
Kortare laddningstider.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Tycker enkelt att dom ska lära sig att misstagen och redan från början ha så lite buggar som möjligt. Annars samma typ fast mer och bättre. Skulle vara riktigt skoj om ny musik kunde dyka upp på radion. Och att dom kanske kan fixa en live radio i spelet på något sätt. Utnyttja multiplayer som inte behöver vara riktig multiplayer. Fler komiker och snoop dogg får gärna vara med på ett hörn.

Medlem

Spelat alla. Grejen är att när trean kom var det så nytt och fräscht, sen efter det kom vice, mer saker bättre stämning. Efter det kom SA , mycket mer att göra mer fritt. Riktigt jävla bra spel.

4an kommer ut , ok story tråkigt gameplay, här någonstans tröttnar jag på alltid samma gunplay, öppnar upp 5an, likadant som 4an fast lite bättre på allt.. jag tror inte jag kommer kunna hitta tillbaka, det känns som FIFA för mig , samma spel varje år. Känslan försvann mellan 4an och femman.

Relik 📜
Skrivet av Joakim Bennet:

Skulle gärna se en tightare stad, som inte är så beroende av motorvägar. London har ju varit på tal. Önskar också dlc:s stil med Lost and the Damned och Gay Tony.
Tidsperiod? 80-tal kanske.

Spännande! Jag tycker att få saker i GTA V trumfar när man susar fram på motorvägarna mellan städerna, med With Every Heartbeat på stereon. ♥


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Lägg allt krut på single player/co-op-campaign + expansioner(story ,fordon,vapen). GTA online är fan inte roligt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Spelat alla. Grejen är att när trean kom var det så nytt och fräscht, sen efter det kom vice, mer saker bättre stämning. Efter det kom SA , mycket mer att göra mer fritt. Riktigt jävla bra spel.

4an kommer ut , ok story tråkigt gameplay, här någonstans tröttnar jag på alltid samma gunplay, öppnar upp 5an, likadant som 4an fast lite bättre på allt.. jag tror inte jag kommer kunna hitta tillbaka, det känns som FIFA för mig , samma spel varje år. Känslan försvann mellan 4an och femman.

Jag håller med.
Det är The Rockstar formula som börjar åldras.
Man lyckades väll med RDR2 att göra lite förnying men det var knappt.
Nej jag hoppas på nå nytt nu. Man har förfinat GTA3 tillräckligt nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Rasmous:

@Winzi: Håller med fullständigt. För mycket explosioner och starka saker. Hoppar in i Online någon gång i månaden för att GTA är ändå lite mysigt online, tills man blir sprängd hundra gånger om. Okej, jag kan gå in i passivt läge men då kan jag inte ens skjuta poliser eller någonting som är kul så då skiter det sig ändå.

Hoppas verkligen att man tänker annorlunda till nästa spel.

Jo fast samtidigt så kan man inte heller gå in i passiv inom ca 1min efter du blivit dödad.

Medlem

Framförallt vill jag att R* tar tillbaka den tyngre bilkörningen från mästerverket GTA 4 som var så jäkla kul att ratta runt fordon i. Eller lägg till ett val åtminstone likt Mafia serien har med "simulation" eller "arcade" inställning för bilkörningen i options menyn. Så kan de göra fler kunder nöjda.

Sedan vill jag lira som man i GTA spelen och möta män som fiender o antagonister. Sedan var karaktären Elizabeta Torres från GTA 4 väldigt välskriven också. Hon som bäckna cola i ett av höghusen i ghettot "Bohan".
Skulle gärna ta ett fiktivt Boston med Irländska mobben o Italienska mobben. Plus flera andra gäng. Vill att de satsar på en stor tajt stad istället för en stor öde landsbygd o mindre stad. Eller gärna 2 stora städer med nån sorts transportsträcka o utfyllnad mellan de.
Vill även ha tillbaka den mörkare stämningen från GTA 4 med en råare ton. Mer realistisk värld o historia. Det ska vara brutalt. Gärna mer gore i spelet. Vill gärna kunna ta över områden med mitt gäng o starta olagliga verksamheter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ett nytt GTA: London!

Ryktet säger ju London el iaf London-tvilling med annat namn


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Det viktigaste för min del är att companion app:en blir bra!

Jag vill nog inte ha för mycket realism, utan jag tycker nog att det ligger på en ganska lagom nivå, det viktigaste är att gameplay är underhållande, inte att det måste se ut som i verkligheten.
Jag skulle nog hellre se att någon annan studio utvecklade en mer realistisk simulator i så fall, Rockstar borde fortsätta med det gör bäst och förfina det istället.

Jag tycker att GTA 5 var väldigt mycket bättre än 4:an.
Efter att ha spelat 4:an så kände jag inget sug efter GTA längre, men nu efter 5:an så är jag istället besviken på att Rockstar inte släppt mer story DLC(Skulle gått bra med story Coop DLC).

Och ja, Trevor är helt klart den mest underhållande karaktären i GTA 4-5, gött att bara få släppa loss lite.
Jag gillade stora delar av storyn i 5:an, riktigt underhållande parodi av det stereotypiska livet.

Önskelista:

-Gärna 2-3 spelbara karaktärer, varav en kvinna.
-1 urflippad karaktär, behöver inte vara exakt som Trevor, men gärna flippad med mycket energi. Det ska kännas att WOW vilken resa, när man spelat med den.
-Kanske lite mer förstörbara miljöer och objekt.
-AI-styrd Crew(ifall man skulle kunna få till en tillfredställande AI).
-Fler olagliga och lagliga sätt att tjäna pengar. Råna banker, hota folk, driva in pengar, sälja knark, muta/hota vittnen och domare. Köra postombud, leverera nyköpta bilar till kunder, skydda butiker från indrivare, agera livvakt, transportera folk(VIP eller flyg/buss-räsenärer) etc.

Det går att göra hur mycket som helst, det kanske skulle vara bäst med minst 2st karaktärer där man har en som man kör med när man vill göra saker som kräver ett lagligt rykte och en där man kan syssla med saker i den undre världen, för att slippa förhålla sig till ett moralsystem(laglydig/brottsling). Ju högre status man har under repektive, mer inkomstbringande uppgifter kan man få beställt. Börjar med att köra pizza, slutar med att köra passagerarflygplan eller eskorterar viktiga personer. Börjar sno bilar, slutar med att smuggla vapen typ.

Skrivet av adfactory:

Ryktet säger ju London el iaf London-tvilling med annat namn

Ett dystopiskt post-brexit-UK där övervakningssamhället blomstrat. <3


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av abso:

Blir nog svårt att komma ifrån detta då GTA är ett bil baserat spel, lite som att försöka dra ner på Hoppandet i ett mario spel.

Jo jag håller med helt, men det var vad jag ville se i ett nytt GTA :). Jag säger inte att man ska minska bildelen på något sätt, men som evolution kanske man kan börja titta på andra delar i spelet att utöka?


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

@hannes.theorell: Watch Dogs: Legion?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

@Maddox: Fast med Rockstars svåröverträffade satir.


signatur

Viam inveniam aut faciam

123
Skriv svar