Nya Batman blir mjuk Arkham-reboot och ska starta DC-universum för spel – enligt rykte

Robot
Nya Batman blir mjuk Arkham-reboot och ska starta DC-universum för spel – enligt rykte

Sägs följas av ett Superman-spel.

#batman-arkham, #superman


Medlem

Batman-spelen från Rocksteady var ju riktigt fina när det begav sig, så en uppföljare där är ju alltid välkommet! Men hur man ska få till ett intressant spel med Superman blir nog desto svårare, han är ju mer eller mindre odödlig.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Batman-spelen från Rocksteady var ju riktigt fina när det begav sig, så en uppföljare där är ju alltid välkommet! Men hur man ska få till ett intressant spel med Superman blir nog desto svårare, han är ju mer eller mindre odödlig.

Jag tycker Superman är en otroligt dålig och gammalmodig karaktär som borde skrotas/tas bort från DC universumet eller kraftigt göras om.
Blir alltid löjligt och krångligt för att han ska få en "match".

Ang nya Batmanspel från Rocksteady, ja tack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser hellre uppföljare på arkham spelen än en blaskig blanding på DC-universe fast för spel. De kan ju få ording på sina filmer först menar jag....

Medlem

Vad det än är har det varit förjävla tyst från Rocksteady sjukt länge nu. Jag hoppas ändå på ett TMNT-spel. Även om det är osannolikt.

Inaktiv

Jag hade gärna sett ett bra Superman spel. Men fan vet hur man ska göra det.
..Typ ett real time taktiskt spel med paus där man ska rädda civilister innan de blir skadade?
.. Eller ett destructive environment open world boss brawl spel?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Ser hellre uppföljare på arkham spelen än en blaskig blanding på DC-universe fast för spel. De kan ju få ording på sina filmer först menar jag....

Du menar på fullaste allvar att Wonder Woman, Aqua Man och Justice League var dåliga/undermåliga filmer?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du menar på fullaste allvar att Wonder Woman, Aqua Man och Justice League var dåliga/undermåliga filmer?

Wonder Woman var dålig, ett av de absolut sämsta CGI arbete i modern tid.

Aquaman, ja vad ska man säga om den, undermåligt skådespeleri fylld av massa cringe scener.
En fruktansvärt dålig och banal film.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du menar på fullaste allvar att Wonder Woman, Aqua Man och Justice League var dåliga/undermåliga filmer?

Wonder Woman, 3 av 5
Aquaman, har jag inte sett
JL: 1 av 5, helt sinnessjukt vad dålig den var.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Wonder Woman var dålig, ett av de absolut sämsta CGI arbete i modern tid.

Aquaman, ja vad ska man säga om den, undermåligt skådespeleri fylld av massa cringe scener.
En fruktansvärt dålig och banal film.

Skrivet av Laddemannen:

Wonder Woman, 3 av 5
Aquaman, har jag inte sett
JL: 1 av 5, helt sinnessjukt vad dålig den var.

Aquaman har 7 på imdb
Wonder Woman 7,4
Justice League 6,4

Inte så undermåliga betyg.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Aquaman har 7 på imdb
Wonder Woman 7,4
Justice League 6,4

Inte så undermåliga betyg.

Är ju en smaksak så!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Aquaman har 7 på imdb
Wonder Woman 7,4
Justice League 6,4

Inte så undermåliga betyg.

Njaa 7,4 är väl ok.

Men 7 ligger i underkant och 6,4 är rent sagt bedrövligt, Fan till och med min gamla barndomshjälte Jean-Claude Van Damme har ju filmer med högre betyg.

Men det är väl min egna tolkning på betyg hos IMDB.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Njaa 7,4 är väl ok.

Men 7 ligger i underkant och 6,4 är rent sagt bedrövligt, Fan till och med min gamla barndomshjälte Jean-Claude Van Damme har ju filmer med högre betyg.

Men det är väl min egna tolkning på betyg hos IMDB.

Verkligen inte bedrövligt.

Skribent

Det här verkar lite vara problemen med Superhjälte-spel och filmer. De tar sig till tre delar, sen rebootas allting om. Hur många gånger har vi inte fått se Bruce Waynes föräldrar bli mördade och Peter Parker bli biten av en radioaktivspindel, för att sedan följa deras resa att bli hjälte?

Det börjar bli lite tröttsamt att vi aldrig riktigt kan få någon utveckling och framtid för dessa karaktärer utanför då seriealbumvärlden.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det här verkar lite vara problemen med Superhjälte-spel och filmer. De tar sig till tre delar, sen rebootas allting om. Hur många gånger har vi inte fått se Bruce Waynes föräldrar bli mördade och Peter Parker bli biten av en radioaktivspindel, för att sedan följa deras resa att bli hjälte?

Det börjar bli lite tröttsamt att vi aldrig riktigt kan få någon utveckling och framtid för dessa karaktärer utanför då seriealbumvärlden.

Ja det birde arbetas vidare ist för reboota.
Kan det ha nått med att man inte har rättigheter eller nått?
För övrigt tycker jag många "superhjältar" behöver pensioneras. Vissa är väll från efterkrigstiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du menar på fullaste allvar att Wonder Woman, Aqua Man och Justice League var dåliga/undermåliga filmer?

Driver du med mig? Aqua man och Justice League är ren dynga.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Driver du med mig? Aqua man och Justice League är ren dynga.

Du har inte mycket medhåll. Att lyckas få 7.0 på imdb säger att det inte är en dålig film enligt den breda massan.

Inte heller här håller folk med dig. Siten tyckte 66%, allmänheten 74%.

6.4 säger detta var en mer medioker film. Men knappast dålig.

Som extra referens, Rotten Tomatoes. Siten tyckte 40%, allmänheten tyckte 72%. Så återigen, den breda massan tyckte om den.

Det är helt OK att du tyckte de var kassa, men de var inte kassa filmer enligt de flesta. Mig inkluderat.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du har inte mycket medhåll. Att lyckas få 7.0 på imdb säger att det inte är en dålig film enligt den breda massan.

Nej det betyder bara att människor "tycker" att det är en bra film. Subjektiva argument håller inte om vi snackar kvalitén på filmen eller om vi bara pratar om vad folk känner och tycker. Jag kan ju bara vända på steken och säga att filmen är kass för den har metascore på 45 och user score på 6.4 (just above avarage) på metacritic och discussionen är över.

Sen är 7 på IMDB ganska lågt ärligt talat om 5 = avarage 8= good 9+=great

Skrivet av Mirage:

Inte heller här håller folk med dig. Siten tyckte 66%, allmänheten 74%.

Sluta använda betyg sajter som argument om du inte har mer än det för de betyder ingenting. Last Jedi hade också toppbetyg första veckorna på RT och det är en jäkla skräpfilm.

Skrivet av Mirage:

6.4 säger detta var en mer medioker film. Men knappast dålig.

Som extra referens, Rotten Tomatoes. Siten tyckte 40%, allmänheten tyckte 72%. Så återigen, den breda massan tyckte om den.

Ja nu är vi där igen. Bara för att en film får högt betyg av "den breda massan" innebär inte att det är en bra film. Det är som med pengar argumentet. Bara för att en film drar in mycket pengar innebär inte att det är en bra film.

Skrivet av Mirage:

Det är helt OK att du tyckte de var kassa, men de var inte kassa filmer enligt de flesta. Mig inkluderat.

Kul att du säger till mig att det är okay för mig att ogilla en film. Jag vet redan det (och du får gärna tycka dem är bra) och har aldrig argumenterat något annat. Jag menar mer på att Justice league och Aquaman är objektivt dåligt skrivna filmer som bryter sina egna regler och inte är helt sammanhängande eller logiska inom sina egna universum. I Justice Leagues fall skulle jag också säga att CGI:n är objektivt kass men det är svårare att argumentera för.

Medlem

@Barkbiten: Vi kan enas om att inte vara överrens.

Min sista del skrev jag för att alla är så jävla lättkränkta, men lyckades ändå kränka dig ser det ut som.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Jag menar mer på att Justice league och Aquaman är objektivt dåligt skrivna filmer som bryter sina egna regler och inte är helt sammanhängande eller logiska inom sina egna universum. I Justice Leagues fall skulle jag också säga att CGI:n är objektivt kass men det är svårare att argumentera för.

Du vet inte vad objektivt betyder. Detta är dina åsikter, inget objektivt om saken alls.

1
Skriv svar