Slay the spire - Problem med the watcher

Gnällkuk
Slay the spire - Problem med the watcher

Hej,

Jag skaffade nya gubben direkt vid release och har sedan spelat en del men jag har sjukt svårt med sista karaktären. Med alla andra tre kände jag att jag gjorde framsteg hela tiden och var närmre och närmre tills jag till slut besegrade bossen med en, de andra följde tätt där efter.

Med den nya har jag säkert ett 30-tal failade runs om inte mer, har inte ens nått bossen på act 3 tror jag. Som jag förstår det så känns det som man ska in och ut ur wrath/calm som grundidé. Problemet är att jag aldrig får kort som har synergi, antingen får jag för få kort för att ta mig in och ut, har jag tillräckligt saknar jag antingen skada eller block.

Finns vissa andra kort som scry osv, varje gång jag får flera av samma saknar jag nästan alltid motsvarande kort för att dra nytta av det. Vetefan om jag bara har sjukt oflyt eller om jag missat något. Är det någon annan som har några bra taktiker för er som fungerar? Jag har inte låst upp alla kort ännu, men är ganska nära.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar