Sony: Vår rörelsekontroll mer precis än Natal

Robot
Sony: Vår rörelsekontroll mer precis än Natal
Inaktiv
Sony: Vår rörelsekontroll mer precis än Natal

Nintendo kommer antagligen vinna rörelsekriget då deras handkontroll redan funnits ute ett bra tag.


signatur

sleeplezz

And here we go again...


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

And here we go again...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det här är löjligt.

Är de verkligen så osäkra på sina produkter så att de måste snacka skit om varandra? För fan.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Det här är löjligt.

Är de verkligen så osäkra på sina produkter så att de måste snacka skit om varandra? För fan.

Så har det väl alltid varit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jämfört med originalartikeln så känns denna nyhet utformad som sensationsjournalistik för att skapa kontroverser i kommentarerna.

Medlem

Playstation Eye gör mig äcklad, kunde dem inte göra en snyggare design än en lysande anal kula.


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av noorthan:

Playstation Eye gör mig äcklad, kunde dem inte göra en snyggare design än en lysande anal kula.

Jag antar att du menar själva kontrollen nu...
Den modell vi har sett är bara en prototyp, så oroa dig inte för mycket över det.

Mina tankar:

Natal känns mest nytänkande MEN lite för oprecist och "casual". De får t.ex. känslan av att köra bil genom att vifta med händerna i luften att verka BÄTTE än att faktiskt ha något att hålla i. Dumheter.

Playstations pryl är en Wiimote ripoff, dock verkar den ha betydligt bättre precision m.h.a. Playstation Eye. Tveksam dock till att det kommer något spel som utnyttjar den på ett tillräkligt bra sätt.

Nintendo har redan ett relativt väl fungerande koncept. De verkar dock inte utveckla det så mycket mer... Motion+ räcker inte.

Medlem

Tror nog de flesta som vill ha rörelsekontroller kommer fortsätta att spela på Wii då det funnits längst och alla vet vad det är. Kan tänka mig att casual spelare inte sitter och surfar runt på internet för att läsa om andra företags nya kontroller utan istället snackar dom med sina kompisar som redan har en Wii och köper en likadan.

Helt jävla onödigt av både MS och Sony att lägga ner så mycket pengar på det här. Låt Nintendo ha det och utveckla nåt nytt istället som kommer locka folk.

Inaktiv

Tänk er att man istället kombinerar analkulan med natal. Det kanske vore något.

Medlem

asså Natal blir väldigt coolt om dom verkligen får till det så som dom lovat...

dock måste jag hålla med det dom sa under Sonys demo"vissa saker måste man ha knappar till"

men vem vet, det kanske är framtiden?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Sedan så finns ju faktiskt wiimoten redan. Både Microsofts och Sonys grejer är ju bara i utvecklingsstadiet och det lär inte dyka upp några spel förrän tidigast nästa år. Sedan så har ju i princip ALLA spel till Wii nån form av stöd för kontrollen, för Microsoft och Sony kommer det ta tid att bygga upp ett spelbibliotek och då är det kanske för sent för den här generationen ändå.

Medlem

Jag vill ha spel med rörelse 1:1, t.ex. svärdfäktningsspel. Inte bara att ett vift motsvarar en viss knapptryckning. Nu har jag visserligen inte testat den nya förbättrade Wiimoten men den gamla standard blev jag besviken på, slö och oprecis. Hoppas stort på Sonys kontroll och att de är bättre på att göra vettiga spel.

Bara techdemo säger dock väldigt lite om vad produkten blir i slutändan.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av noorthan:

Playstation Eye gör mig äcklad, kunde dem inte göra en snyggare design än en lysande anal kula.

Jag antar att du menar själva kontrollen nu...
Den modell vi har sett är bara en prototyp, så oroa dig inte för mycket över det.

Mina tankar:

Natal känns mest nytänkande MEN lite för oprecist och "casual". De får t.ex. känslan av att köra bil genom att vifta med händerna i luften att verka BÄTTE än att faktiskt ha något att hålla i. Dumheter.

Playstations pryl är en Wiimote ripoff, dock verkar den ha betydligt bättre precision m.h.a. Playstation Eye. Tveksam dock till att det kommer något spel som utnyttjar den på ett tillräkligt bra sätt.

Nintendo har redan ett relativt väl fungerande koncept. De verkar dock inte utveckla det så mycket mer... Motion+ räcker inte.

Angående ditt exempel med att köra bil med natal. Kommer säkerligen gå ypperligt att ta en rund ring, tallrik eller riktig ratt o använda. Som sagt, förmodligen mer än ett år till lanseringen så mycket kommer att finputsas.

Medlem

Både Sony och Microsoft är riktigt duktiga på att snacka skit båda två.

Natal är en fantastisk idé men jag tror inte det kommer vara så fräckt som alla(inklusive undertecknad) hoppas på. Men givetvis hoppas jag att jag har fel....

Medlem

Mycket kommer att hänga på vilka spel som kommer att stödja respektive teknik. Själv tycker jag att Nintendo är väldigt dåliga på att komma ut med bra spel fast de säljer många fler konsoller än de andra 2. Tycker fler speltillverkare borde hänga på och göra intressanta spel till Wii som utnyttjar tekniken mer.

Som några sagt att Sonys concept kommer att bli mer exakt och och passar vissa spel bättre och Natal kommer nog att passa andra typer av spel bättre. Men då gäller det att de kommer spel också

Medlem

Ja det kanske blir lite mer poppis än vad VR blev. Personligen är det inte något jag behöver då jag spelar tvspel.

Medlem

Jag blev mest sugen på playstations variant om ja ska va ärlig. Precision is the shit

Medlem

SONY slåss, inte helt oväntat, med näbbar ock klor för sin existens. Då måste man blåsa på med allt man har (och inte har).

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av noorthan:

Playstation Eye gör mig äcklad, kunde dem inte göra en snyggare design än en lysande anal kula.

Jag antar att du menar själva kontrollen nu...
Den modell vi har sett är bara en prototyp, så oroa dig inte för mycket över det.

Mina tankar:

Natal känns mest nytänkande MEN lite för oprecist och "casual". De får t.ex. känslan av att köra bil genom att vifta med händerna i luften att verka BÄTTE än att faktiskt ha något att hålla i. Dumheter.

Playstations pryl är en Wiimote ripoff, dock verkar den ha betydligt bättre precision m.h.a. Playstation Eye. Tveksam dock till att det kommer något spel som utnyttjar den på ett tillräkligt bra sätt.

Nintendo har redan ett relativt väl fungerande koncept. De verkar dock inte utveckla det så mycket mer... Motion+ räcker inte.

Angående ditt exempel med att köra bil med natal. Kommer säkerligen gå ypperligt att ta en rund ring, tallrik eller riktig ratt o använda. Som sagt, förmodligen mer än ett år till lanseringen så mycket kommer att finputsas.

Visst kommer det troligen att gå. Men det är just att MS försöker övertyga oss om att ALLT är bättre UTAN en kontroll.

Visst är det innovativt, och mycket går att göra med det. Men bara för att det GÅR och är mer avancerat så behöver det inte vara bättre...

Medlem

@MrMadMan: Tog du nyss ett uttalande ur arslet eller?

Molyneux har en vision om att få ett större djup i spelen.
MS har ju sedan bara spunnit vidare med minority report styrning á la viftande med facial+voice recognition.

De har liksom visat de starka sidorna, blir knepigt att få shooter att funka i tvåhandsgrepp(hur ska kameran se att du skjuter?).

Om de nu skulle anse att allt är bättre utan kontroll skulle de väl inte fortsätta tillverka vanliga kontrollen?

Sedan så finns det ju brister med PS3:ans lösning men det är klart intressant för sina spel. Om de kommer fram något som jag bara måste ha så plockar jag väl upp en beg PS3:a.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Natal är ju bara en uppgraderad eye toy, fattar inte hypen.

Medlem

Hur många av alla spel som släpps till ps3 och xbox360 kommer vara röreslespel ?
Hoppas det inte blir så illa att dom flesta spelen blir röreslse spel, för man är hjärtligt trött på allt viftande efter man haft Wii,

och spel som Lair på ps3 som man styr med sensorn är enbart frustrerande,

Medlem

Jag tror att det är oerhört svårt att göra natal utan att det blir något glapp mellan spelaren och den kameran som känner av spelaren och sänder det till xb:en. Förmodligen blir det som wii, som lovade att det är jättebra kontroll. Wii:s kontroll har ju ett jäkla glapp ibland tycker jag personligen, speciellt vid snabba rörelser. Men man kan ju hoppas att det blir bra för microsofts skull. Det hade varit jäkligt coolt om det hade funkat flytande. Tror mer på sonys stuff änsålänge dock.

Medlem

Alltså, MS kan ju säkerligen skapa exakt samma precision som Sony. Inget är ju klart än, så vem vet hur det blir.

Sony lär ju ha noll koll på hur precist Natal är, annars har man ju pysslat med industrispionage.

Så typiskt skitsnack som vanligt.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Natal är ju bara en uppgraderad eye toy, fattar inte hypen.

Eyetoy är en vanlig kamera, precis som den webcam de flesta har till datorn... Natal är en stereoskopisk kamera dock, den ser i 3D.

Det gör en stor skillnad, en vanlig kamera kan inte se större skillnad på vad som är en person och vad som är bakgrund. Om du tittar på Eyetoy spelen till exempel så är dom allihopa baserade på att nånting rör sig, detta för att den inte "förstår" vad den tittar på. Något som Natal ska kunna göra. Så klart kan det ju även användas till att röra saker mot och ifrån skärmen.

Om det sen fungerar i slutändan eller inte får tiden utvisa...

Medlem

Alltså, som längre upp, Microsoft har en super bra produkt, däremot på sna trailers så följer man med som bilen, ne...tror ej det.... men mna måste då använda kroppen. Vilket jag tycker verkar skoj.. Sony, som sagt ripoff av Nintendo och jag ser icke framemot den.
Nintendos koncept var bra, i början men man behöver inte röra på sig alls...på Wii sports sitter jag ner och slår...det var inte menat men man gör det för att det är lättast....

Medlem

Efter att ha sett demonstrationerna så tycker jag nog att Sonys lösning verkade ha störst potential. Microsofts verkar lite för casual och oprecis för min personliga smak.

Men faktum är ju att Nintendo har ett stort försprång när det gäller erfarenhet inom området.

Men tekniken är egentligen ointressant, det är vad som man gör med den och hur väl man kan utnyttja den som räknas.

ptr
Medlem

Det är ju totalt onödigt att sitta här och spekulera. Alla var väl dödskåta på Revolution (Wii) första gången man såg trailers från Zelda och Red.... vad det nu hette m.m. Och alla vet hur det gick, gå inte på något som varken Microsoft eller Sony säger!

12
Skriv svar