Emuell handlar fortfarande på Wii U Eshop

Inaktiv
Emuell handlar fortfarande på Wii U Eshop

Ska väl tillägga att jag inte brukar handla så mycket digitalt överhuvudtaget, men det var länge sedan sist så jag har skrivit ner vilka äldre spel som jag vill ha på min Wii U och igår köpte jag Wii spelet New Super Mario Bros Wii igen.

Har inte haft detta spelet på länge men nu kände jag att det skulle vara kul att spela det tillsammans med min familj igen. Det som är tråkigt är ju att det inte längre går att köpa spel direkt via sitt bankomatkort längre, varken på Wii U eller Nintendo 3DS pga att Nintendo inte uppfyller några EU regler kring detta på denna Eshop.
Men det går fortfarande att köpa koder och fylla på med på Eshop här, så jag laddade på med 250 kr så att jag skulle kunna köpa detta spelet.

Jag och min sambo satt sen igår kväll och spelade igenom två världar.
Det var riktigt roligt och som det brukar vara ibland för mig så började jag få lite idéer på hur jag skulle kunna bygga i Super Mario Maker 2.

När jag tänker efter så var det väldigt synd att det inte gick bättre för Wii U, förutom vissa problem som jag har haft med Gamepaden så är ändå Wii U en av de bästa konsolerna som jag har. Det finns många roliga spel, både Wii spel, Wii U spel och en hel drös med Virtual Console spel både i Wii mode och på Eshop.

Det som är synd nu är ju att det inte längre går att köpa spel via Wii Shop, så har man missat att handla där så är det ju försent nu. Det som är bra är ju att det fortfarande går att ladda ner de spel som man tidigare har köpt.

Är bara rädd för den dagen Nintendo bestämmer sig för att stänga ner Eshop till Wii U och 3DS, det finns ju en hel del bra spel där med, men det som är ännu värre är när Nintendo ser till så att det inte går att ens ladda ner spel som man tidigare har köpt på varken Wii Shop eller EShop. Så när det kommer till det så är det nog ändå bättre att köpa spelen fysiskt än digitalt, bara att det är ju bättre i ett miljöperspektiv att köpa spelen digitalt istället.
Det är svårt att veta vad som egentligen är bäst att göra.

Oj oj oj, vad jag gick från New Super Mario Bros Wii till att det skulle handla om miljö.

Ja, det kommer bli intressant att se hur Switch kommer att utvecklas, om man en dag kan få tag på samma spel till Switch Eshop som har funnits till Wii Shop och till Eshop på Wii U och 3DS så kanske det inte gör lika mycket att dessa butiker stänger ner men samtidigt skulle jag då även vilja kunna föra över dessa licenser till Switch istället. Det skulle kännas tryggare på något sätt.

1
Skriv svar