Hunt: Showdown (PS4pro/Xbox one X)

Medlem
Hunt: Showdown (PS4pro/Xbox one X)

Halloj,

Min första recension någonsin så ha lite tålamod och se mellan fingrarna på eventuella stav och grammatikfel.

Jag bara måste lyfta det här spelet. Alla borde spela det. Oavsett om du är en enspelare eller flerspelare så behöver du spela Hunt: Showdown.
Det är inte som något annat spel du tidigare spelat. Visst det finns referenser till otaliga spel (men gör det inte det i alla spel?) men inget spel har tagit tillvara på så många populära funktioner/särdrag (battle royale, monster hunter, rpg, thinking mans shooter, open world, sandbox osv.) som Hunt: Showdown.

Innan vi dyker ned i spelet så vill jag bara kort nämna att spelet varit på min radar ända sedan early access och samma sekund som det släpptes i game preview på Xbox så köpte jag det. Nu har jag spelat runt 50 timmar på PS4pro och har nått rank 96.
Det lustiga är, att när spelet släpptes på Xbox så mottogs det ljummet från mig. Jag hade verkligen sett fram emot det men när jag väl satte mig med det så var det lite "nja..hmmm". Men i och med släppet på PS4 i tisdags (18/2) så fick jag en nytädning och köpte det (igen!) och har knappt lagt ned det sedan i tisdags.
Just därför kände jag att jag måste skriva en recensionen så att inte fler mottar det lite ljummet eller låter det flyga under radarn.

Vad är det om?
Hunt: Showdown är ett PvEPvP där du och upp till två kompisar tar er an kontrakt på stora banor (1x1km) i Louisanas träskmarker. Du hyr in bounty hunters med olika färdigheter och vapen som du senare kan levla upp. Om du dör så är din karaktär borta för alltid. Dvs. permadöd.
Fiender, ledtrådar och monster spawnar in random vid varje spelsession. Kartorna har fyra olika tidpunkter på dygnet: Morgon, dag, dag med dimma och natt.

Hur går det till då?
Efter att du spelat övningsdelen (valfritt men du får Hunt points så jag rekommenderar det, och du lär dig spelet i en säker miljö) så blir du tilldelad en bounty hunter och ger dig ut. Jag rekommenderar alltid att ha med dig minst en annan spelare i början. Solo skall man nog vänta med tills man är riktigt varm i kläderna.
Du och 11 andra spelare spawnar in på utkanten utav kartan och skall nu använda Dark sight för att hitta 3 ledtrådar som leder er till monstret.
Eftersom varje omgång är olik den tidigare så finns ledtrådarna och monstren på olika ställen varje gång.
Nu börjar det roliga men också något utav det mest frustrerande och oförlåtande någonsin.

Permanent död
Vi har sett det i flertalet spel så som DayZ, Escape from Tarkov och Demon souls. Du dör med din karaktär och det är tillbaka till ruta ett.
Samma fundament finns i Hunt: Showdown där din inhyrda bounty hunter är borta för gott om han eller hon stryker med. Detta inkluderar alla vapen, granater, fällor m.m som den jägare bar med sig.
Men efter varje match så har du möjligheten att få en ny jägare kostnadsfritt. Så vad är det egentligen då som är så svårt kanske du undrar?
Jo, vi skall dyka ned lite i det under nästa rubrik.

Bounty hunters och levlande
Som jag nämnde så får man alltid en ny jägare om din förra skulle dö. Så vad är det då som gör det oförlåtande och svårt?
Under fliken rekrytera i spelet så finns det en gratis jägare och tre jägare i olika tiers, tier 1,2 och 3. Tier 2 och 3 har jägare med redan bra traits och vapen. Och varje jägare kan levlas upp från 1 till 50. Så fort du levlar upp en jägare så får du tillgång till traits (tänk perks i call of duty) och tillhörande poäng att fördela dessa traits på din karkatär. Allt från stadigt sikte till bättre hälsa och mer stamina, men också mer avancerade traits så som gator legs, salveskin, conduit mfl.
I ditt stall kan du ha upp till fem jägare (fler slots kostar att låsa upp) och när en jägare har nått level 25 så kan du, om du vill, pensionera den och få blood bonds tilldelat din RANK. Detta för att leva upp snabbare och komma åt dem lite bättre vapnen.
Så efter en match kanske du spenderar lite pengar på ett bättre gevär och ett medkit samt två chokebombs, du spenderar alla dina traits poäng på stadigt sikte, bättre stamina och mer loot. I nästa match dör du tidigt utav en armored. Allt är borta. Börja om med en ny gratisjägare. Jahopp...

Spelvärlden och dess invånare
Två kartor finns att tillgå, båda i Louisana men som tidigare nämnt är dem både stora och skiftar tid på dygnet mellan varje match.
Stillwater baoyu är originalkartan och den kartan som ligger dem flesta varmast om hjärtat (inklusive mig) och Lawson delta är den andra kartan med lite mer svängrum och öppna ytor samt större byggnader (fort och fängelse).
I den här spelvärlden är i stort sett allt du gör farligt. I början vill man knappt röra sig.
I vattnet lurar faror, i skogen vandrar förruttnade bybor, vid ledtrådar vaktar brinnande zombier och gigantiska huvudlösa varelser.
Vi nämner några av dem kort här nedan, resten får ni upptäcka själva:
Grunts
Zombieliknande människor som attackerar dig med tillhyggen, dem är snabba men lätta att göra sig av med.
Immolator
En brinnande zombie som exploderar ut ett eldhav om hans hud blir penetrerad
Armoured
En större elaking med hård hud
Meathead
Ett huvudlöst monster som låter iglar leta upp sina offer.
Waterdevil
En form utav bläckfisk som bubblar vid ytan och attackerar skoningslöst om du doppar tårna vid fel vattenbryn.

Kontrakt
Vid varje match finns ett eller två kontrakt. Så upp till 6 ledtrådar för att hitta båda monstren. Man kan välja att bara jaga ett utav dem och sedan fly kartan med belöningen. Det blir dock jävligt när det bara är ett kontrakt och 12 spelare vill nå samma mål.
Monsterkontrakten:
Butcher
En gigantisk slaktare med grismask och köttkrok. Rusar mot dig och kan kasta eld.
Spider
Snabb och kan sitta i taket ovanför dig bara för att sekunden senare hoppa ned och hugga. Sprutar gift.
Assassin
Senaste tillskottet och den som jag tycker är svårast. Två sylvassa spjut som kommer ut ur hans armar. Assassin kan ta form med hjälp utav kackerlackor.. tusentals kackerlackor. Går inte in mer på det. Du får upptäcka det själv.

Ljud
Nu snackar vi. Hunt: Showdown handlar otroligt mycket om ljud. Allt i spelet kan höras. Precis allt. Fåglar som du skrämmer, hästar som du passerar för fort, hundgårdar där hundarna blir oroliga om du går för nära. Kvistar som bryts, trasigt glas som knasstrar, dörrar som öppnas osv. osv. En utav dem coolaste grejerna i spelet är att du kan gå in under vapenfliken och lyssna på vartenda vapen i spelet hur dem låter från 100m till 1000m. Så att du lätt kan känna igen vad för vapen dina motståndare använder.
Ljudet är fantastiskt och det måste upplevas så jag lägger inte mer tid på att ens försöka förklara det i text.

Grafik
Det är cryengine 5 och Crytec har gjort ett bra jobb med grafiken på våra lastgamla konsoler.
Jag låter videon nedan tala mer om detta.

PvEPvP
Ja, Hunt: Showdown är ett onlinespel (endast, i nuläget, men ett offlineläge kommer framöver) men jag tycker ändå att ni som räds flerspelarspel skall ge det en chans.
Du pratar inte med motspelare, du ser aldrig vad dem heter, du kanske rent av aldrig stöter på en motspelare under en match.
Jag ser det här spelet mer som ett PvE än PvP trots att du faktiskt spelar mot andra spelare.

Pinga som Apex Legends
Ett fantastiskt pingsystem finns också tillgängligt (japp före Apex tid) som hjälper mycket för dem som inte vill spela med mick.
Tryck en gång (R1/RB) för en triangelformad vit ping som visar ammo, hälsa eller vart ni skall gå. Tryck två gånger snabbt och en röd triangel visas för exempelvis faror och andra spelare.

Sammanfattning
En fantastisk spelvärld med ljud som sticker ut. Roligt co-op spel för upp till 3 kompisar. En riktigt bra prislapp på 399sek. Sluta läs och KÖP!

Hunt: Showdown
4
Mycket bra
+
Ljud
+
PvEPvP
+
Spelvärlden
-
Laddning utav texturer
-
vänd acceleration gör det svårt att sikta
Det här betyder betygen på FZ

Videos:

Trailer

Atmosfär

Vapenljud


signatur

"High life on low budget"

Gnällkuk

Bra sammanfattning av spelet som gav svar på en del saker jag inte riktigt visste om spelet. Jag saknar dock en sak som jag inte riktigt vet om du glömde av det? Du berättar att man kan pensionera sin karaktär vid lvl 25 och att man då får blood bonds, men du nämner aldrig vad man använder dessa till.

Jag har själv följt spelet sedan det först visades och har varit på väg att köpa det några gånger. Det som initialt höll mig borta var att vid release så verkade det som minst varannan spelomgång bestod av griefers som enbart campade vid extraction point.

Utöver det känns det som det åtminstone på PC är väldigt svårt om du inte spelar med vänner och pratar med varandra. Eftersom det är så pass få spelare så blir samarbetet än viktigare. PC och konsol är ofta milsvida från varandra, så blir lite svårt att veta hur det ter sig på konsol, men troligtvis är det mer förlåtande där.

Andra saker jag undrar över är monstrena, jag har sett gameplay från JackFrags som jag följer och i dessa klipp har han väl förvisso klippt ut delarna där de möter andra spelare som är mest intressanta, men jag ser nästan ingen interaktion med monster. Det verkar mer vara tills en nackdel att jaga dessa?

Dels blir du av med ammo eller granater och liknande, men det blir ju även så att du berättar för din omgivning var du är och gör och riskerar att bli attackerad halvt ovetandes. Finns det någon fördel med att ge sig på monster, tänker mest på de lite större varianterna som i thumbnailen på nedersta videon? Annars verkar det mest som man dödar de som råkar komma i ens väg som inte går att undvika och sedan klättrar runt de övriga.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vill spela men vill inte spela själv tyvärr, bra skrivet!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Bra sammanfattning av spelet som gav svar på en del saker jag inte riktigt visste om spelet. Jag saknar dock en sak som jag inte riktigt vet om du glömde av det? Du berättar att man kan pensionera sin karaktär vid lvl 25 och att man då får blood bonds, men du nämner aldrig vad man använder dessa till.

Andra saker jag undrar över är monstrena, jag har sett gameplay från JackFrags som jag följer och i dessa klipp har han väl förvisso klippt ut delarna där de möter andra spelare som är mest intressanta, men jag ser nästan ingen interaktion med monster. Det verkar mer vara tills en nackdel att jaga dessa?

Dels blir du av med ammo eller granater och liknande, men det blir ju även så att du berättar för din omgivning var du är och gör och riskerar att bli attackerad halvt ovetandes. Finns det någon fördel med att ge sig på monster, tänker mest på de lite större varianterna som i thumbnailen på nedersta videon? Annars verkar det mest som man dödar de som råkar komma i ens väg som inte går att undvika och sedan klättrar runt de övriga.

Tack för feedback.
Blood bonds och hunt $$ fås för att öka din rank (med högre rank låser du upp nya vapen och tillbehör) samt köpa mer till din karaktär. Lite som att skynda på sin rank för att låsa upp saker snabbare.
Men jag försöker spara minst två höglevlade jägare innan jag pensionerar någon.
Sen finns det prestige också, men jag är inte riktigt där så jag vet vad fördelen är.

Fördel med att ge sig på monster, menar du dem som är i spelvärlden eller dem som är på kontrakt?
Dem i spelvärlden är oundvikliga, då ska du vara en jävel på att smyga och röra dig omkring. Men dem är mest där för att göra ditt liv till ett helvete. Givetvis får du XP för dem men du missar också massa loot om du undviker ställen där monster är (byggnader m.m) då du kan hitta loot lådor och kassaapparater etc.

Det har ju funnits ute ett tag på pc så det kan hända att det är lite "förstört" där, jag vågar inte svara på det.
Men vad jag sett är att man går alltid på kontrakten (stora monster) på konsoler.
Sen spelar folk väldigt olika, en del rusar in och förösker döda monstret så fort som möjligt, andra väntar tills andra spelare gjort grovjobbet och dödar dem och tar bountyn. En del sätter sig vid en extraction och väntar (rätt meningslöst då det finns 3-4 stycken per karta och alltid olika men också att man vet om dem väntar då det är inlagt i spelet. Exempelvis så är motorn igång på båten eller hästarna gnäggar vid vagnen.) Och vissa jagar bara andra spelare.
Pengarna och XP finns i kontrakten.

Jag hoppas du testar det, tror att det ligger på typ 100sek på steam.

Såg en video igår om 100 bra saker att veta i Hunt showdown, massa matnyttigt där.
Kolla den.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Vill spela men vill inte spela själv tyvärr, bra skrivet!

Tack.
Vad spelar du på?


signatur

"High life on low budget"

Gnällkuk

@bent toe: tack! syftade givetvis på "småmonstren" så en taktik i början kanske är att pensionera gubbar för att försäkra sig om att man kanske låser upp lite stuff för att göra upplevelsen enklare?

finns det någon form av matchmaking som baserar sig på lvl? eller kan mitt party med folk på lvl 1-10 möta parties med lvl 40+?

jo, den generella taktiken har jag koll på. det är bara det om det fortfarande är så pass att folk griefar med att campa och döda andra primärt eller om det blivit lite mer "moget" och folk spelar mer som det är tänkt. att lägga sig i bakhåll på några som går på ett monster har jag inga problem med, men folk som struntar i allt utom att campa extraction points känns som det förstör rejält.

folk som bara jagar kills känns också rimligt, det är ju trots allt eldstriderna med andra som adrenalinpumparen, däremot trist om de gör det på motsvarande sätt, dvs att de rushar objective och sedan sätter sig och campar och struntar i att döda monstret. förvisso är det bara 12 spelare, så att eliminera en eller två squads genom att vänta ut dem är väl att vänta sig antar jag, men det kan lätt bli att man tappar suget direkt.

det enda av det jag sett av ihopklippt gameplay är att mycket av det läskiga i spelet försvinner om det är så att "småmonster" enkelt kan undvikas och bara är någon slags utfyllnad.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Matchmaking är väl så där, jag kan hamna med rank 1 folk, men även med rank 70 folk.
Störst problem med detta är väl att man lägger sin jägares liv i två låglevlade, oerfarna spelare på squaden.

Jag bryr mig inte så mycket, men ser gärna att vi är två som är högre rankat då det oftast blir så att låglevlaren bara hakar på och gör som vi gör.

Ledtrådar finns endast på ställen där det är mycket monster. Som sagt, du kanske kan smyga förbi vid någon utav ledtrådarna, men en konfrontation är oundvikligt.
Även om du smyger runt ledtrådarna och håller koll på monstren så kan det dyka upp 3 jägare som gör livet surt för dig. Börja ni då skjuta, så har du 4-5 monster som vill ha en del av kakan också.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Tack.
Vad spelar du på?

Allt utom PC


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Allt utom PC

Har du det på PS4?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Har du det på PS4?

Går att lösa! Inte köpt det eftersom jag inte haft någon att spela med men ställer du upp så köper jag det till ps4


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Fantastiskt spel som utabn jämförelse spelas bäst på Xbox X. Men även där (kanske beroende på extern disk) kan slowdowns hända när man samtidigt streamar. Detta är ett spel som alla survival älskar måste spela. Har lirat sen tidig gp

Medlem

Spelde vid launch. Folk power levlade något sjukt, så satsar man inte all sin vakna tid på detta spelet, eller har ett gäng kompisar att spela med, undvik titeln är mitt råd. Elitistisk community (ofta joinar en höglevel för att omedelbart lämna gruppen) sedan sitter ni där, 1-2 nybörjade som matchmakeas mot högrank, och blir avplockade under spelets gång, utan att ha en chans.

Jag försökte spela det i början men gav upp efter några timmar. Helt lönlöst som nybörjare, och eftersom du kommer börja som nybörjare, helt lönlöst. Såvida du inte tycker det är kul att vara kanonfoder åt griefers/höglevlade/höglevlade griefers.

AI'n är gråtfärdigt dålig. Du skjuter monster som bara försvinner, och träiga animationer. Jag blev jättebesviken på denna titeln, som jag hade sett fram emot.

Det ENDA bra med spelet är musiken i menyn.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Sjukt spännande spel med ashäftig lore.
Blir jävligt intensivt när man stöter på spelare eftersom det tar sån tid att ladda om. Kulorna visslar i rena vilda västern-stuket. Älskar att det är ganska lätt att gömma sig (särskilt om det är natt!). I många spel nuförtiden sticker spelare ut på nåt sätt så de syns hur mycket som helst.
Högkvalité på miljö och animationer. Får ju nästan bånge varje gång man laddar om.

Har varken märkt av någon textur pop-in eller "vänd acceleration" på PC. Går hur bra som helst att sikta för min del.
EDIT: Jaha, nu såg jag att recensionen var för konsol. Oops.

Har lyckats döda även höglevlade spelare då de flesta bara tål ett par välriktade skott.

Det negativa skulle väl vara att det är lite för få bossar att jaga. Vill ha mer.

Medlem

enda problemet med sånahär spel är ju att det alltid finns folk som bara är där för att förstöra och göra så alla dör


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Går att lösa! Inte köpt det eftersom jag inte haft någon att spela med men ställer du upp så köper jag det till ps4

Ja fan, kul.
Skicka pm på ditt psn så kör vi.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Fantastiskt spel som utabn jämförelse spelas bäst på Xbox X. Men även där (kanske beroende på extern disk) kan slowdowns hända när man samtidigt streamar. Detta är ett spel som alla survival älskar måste spela. Har lirat sen tidig gp

Håller med.
Men måste fråga varför det spelas bäst på xbox?
Jag har det på xbox one x och ps4 pro.
Du får gärna utveckla.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Mirage:

Spelde vid launch. Folk power levlade något sjukt, så satsar man inte all sin vakna tid på detta spelet, eller har ett gäng kompisar att spela med, undvik titeln är mitt råd. Elitistisk community (ofta joinar en höglevel för att omedelbart lämna gruppen) sedan sitter ni där, 1-2 nybörjade som matchmakeas mot högrank, och blir avplockade under spelets gång, utan att ha en chans.

Jag försökte spela det i början men gav upp efter några timmar. Helt lönlöst som nybörjare, och eftersom du kommer börja som nybörjare, helt lönlöst. Såvida du inte tycker det är kul att vara kanonfoder åt griefers/höglevlade/höglevlade griefers.

AI'n är gråtfärdigt dålig. Du skjuter monster som bara försvinner, och träiga animationer. Jag blev jättebesviken på denna titeln, som jag hade sett fram emot.

Det ENDA bra med spelet är musiken i menyn.

Så du spelade 2017 early access?
2+ år senare och i färdig version, tror du det förbättrats något?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

enda problemet med sånahär spel är ju att det alltid finns folk som bara är där för att förstöra och göra så alla dör

Jag kan ärligt inte se det. Visst jag har inte mer än 100t totalt på båda konsolerna, men jag har svårt att se argumentet.

1. Kartan är stor
2. Du kan aldrig se andra spelare, på något sett överhuvudtaget.
3. Varje match flyttas exit points och det finns alltid minst 3.
4. Att campa vid ett kontrakt och låta andra göra grovjobbet för att sedan döda dem och ta bounty är en del av spelet.
5. Att campa vid en exit är meningslöst då utvecklarna lagt till ljud som avslöjar om någon är vid exit point.
6. Hur kan en griefer göra så att alla dör? Menar du i ditt lag då? Friendly fire är på, ja, men skadan du ger till dina lagkamrater är kraftigt reducerad om du inte använder dynamit vill säga.

Jag kan ha fel.. Men jag förstår inte hur en person eller ens ett helt lag kan förstöra för alla?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Så du spelade 2017 early access?
2+ år senare och i färdig version, tror du det förbättrats något?

Nej, jag sade jag spelade vid launch. Launch innebär skarp produkt. Jag spelade inte alls under early access, fast jag ägde det då. Jag ville spela färdig produkt.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

Håller med.
Men måste fråga varför det spelas bäst på xbox?
Jag har det på xbox one x och ps4 pro.
Du får gärna utveckla.

Grafiken och flytet. Men visst, har man bara en pro så är det ju inte lönt att köpa en XoX

ELF
Medlem

Bra spel men jag kommer aldrig till skott att faktiskt spela det. De få ggr jag kört med randoms så har det faktiskt fungerat ganska bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Grafiken och flytet. Men visst, har man bara en pro så är det ju inte lönt att köpa en XoX

Spelade idag på krysslådan och det är minimalt med skillnad.
Båda kör 30fps, så samma flyt.
Båda konsolerna har problem med texturer som laddar in sent.
Enda skillnaden är upplösningen och den ser inte jag med blotta ögat.
Grafiskt exakt likadana.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Här är en video till som visar den andra, nyligen släppta kartan Lawson delta.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Ja fan, kul.
Skicka pm på ditt psn så kör vi.

Har skickat pm!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har över 100 timmar spelade på Hunt Showdown men tyvärr så fallerar hela spelet på att det är så otroligt dåligt optimerat.

Har man en NASA burk så är det självklart inga problem men min 14000 kronor spelburk kan inte leverera stabila fps oavsett inställning.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Har över 100 timmar spelade på Hunt Showdown men tyvärr så fallerar hela spelet på att det är så otroligt dåligt optimerat.

Har man en NASA burk så är det självklart inga problem men min 14000 kronor spelburk kan inte leverera stabila fps oavsett inställning.

Fan det låter inget kul.
Vad hoppar det mellan då? 80-100fps eller dippar det mer?

Den kanske kan hjälpa:


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Inget spel jag någonsin kommer testa eller spela, inte ens om jag skulle få betalt för att spela det.

Jag avskyr pvp och battleroyal till grunden. Att spela på samma bana om och om igen gör att mina hjärnceller dör en långsam, plågsam död.

Var samma när en polare köpte Payday 2 till mig för 300 spänn. Testa det en timme innan jag la ner det. Jag håll på att dö av tristess.

Sett massa videor och jag tycker bara spelet ser sjukt tråkigt ut. Tyvärr.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Inget spel jag någonsin kommer testa eller spela, inte ens om jag skulle få betalt för att spela det.

Jag avskyr pvp och battleroyal till grunden. Att spela på samma bana om och om igen gör att mina hjärnceller dör en långsam, plågsam död.

Var samma när en polare köpte Payday 2 till mig för 300 spänn. Testa det en timme innan jag la ner det. Jag håll på att dö av tristess.

Sett massa videor och jag tycker bara spelet ser sjukt tråkigt ut. Tyvärr.

Vad lirar du för spel då?
Red dead redemption 2 är ju fantastiskt (speciellt i första person) om du missat det.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Vad lirar du för spel då?
Red dead redemption 2 är ju fantastiskt (speciellt i första person) om du missat det.

Gillar spel med en bra story. En narrativ hook så att säga. Någonting som får dej att vilja utforska världen. T.ex Bioshock, Resident Evil 7 och nya Prey. Gillar såna spel mest. Inga open-world copy-paste spel här inte som nya Zelda: Breath of the Wild, fy fan vad det spelet var dåligt. Där hör Red Dead 2 in. Inget vidare bra spel tycker jag. Skulle ge det 5 av 10.

Just nu spelar jag faktiskt ingenting. Väntar på RE3-Remake, Cyberpunk och FF7-Remake. Men då jag hatar action strider likt de i FF15 har jag inga stora förväntningar på FF7R.


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Inget spel jag någonsin kommer testa eller spela

Tänk om det är det roligaste du någonsin spelat, men du missar det pga envishet?
Jag tycker man ska ge alla spel en chans. Iaf om det kommer någon gratishelg eller så!

Skrivet av Earthscum:

Gillar spel med en bra story. En narrativ hook så att säga. Någonting som får dej att vilja utforska världen. T.ex Bioshock, Resident Evil 7 och nya Prey. Gillar såna spel mest. Inga open-world copy-paste spel här inte som nya Zelda: Breath of the Wild, fy fan vad det spelet var dåligt. Där hör Red Dead 2 in. Inget vidare bra spel tycker jag. Skulle ge det 5 av 10.

Just nu spelar jag faktiskt ingenting.

Inte meningen att vara dryg, men det låter lite motsägande att påstå att du gillar spel med bra story med en värld att utforska, och sen säga att du ogillar Red Dead, som har en bra story med en värld att utforska.
Men jag kanske missförstår. Ber i så fall om ursäkt i förväg.

12
Skriv svar