Omröstning: hetaste spelsläppet mars 2020

Skribent
Omröstning: hetaste spelsläppet mars 2020

Ytterligare en månad, ytterligare spelsläpp. I förra månadens omröstning blev det Wasteland Remastered som kammade hem vinsten, tätt följt av Dreams.

I mars släpps det förhållandevis få spel, men vi har några riktiga tungviktare, inklusive Doom Eternal, Half-Life: Alyx och Ori and the Will of the Wisps, så upp till kamp! Av förklarliga skäl kan jag inte inkludera samtliga spelsläpp under månaden, men hojta till om jag missat din favorit så lägger jag till den.

Medlem

Half-life: Alyx, mest för att jag är så sjukt nyfiken på det första AAA-spelet inom VR. Hur ska de lyckas med en kampanj på väldigt många timmar för att vara VR, och kommer detta vara någon form av startskott för VR "på riktigt".


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Half life alyx av förklarliga skäl


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Control DLC för min del, då jag inte har något nämnvärt intresse i något av dom andra förutom möjligtvis DOOM


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Inget i listan är särskilt lockande men Mount & Blade 2 kommer ju till Early Access den 31:a! Men jag vet inte om det räknas.

Medlem

Doom Eternal utan tvekan.

Kommer troligtvis testa HL:A så småningom dock.
Inte inne i en VR-period nu helt enkelt.

jbx
Medlem

Animal Crossing för min del, hittills den enda som kryssat i de...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Doom Eternal ser ut att bli ett mästerverk. Otroligt hypad för det.

Medlem

Persona 5 Royal för mig


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

MLB the show 20 röstar jag på.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Ori And the Will of The Wisps och Bleeding Edge. Game Pass baby.

Medlem

Är inte jättesugen på något av dem, men jag håller tummarna för HL:Alyx. Kan det orsaka VR-boomen som vi gamers väntat på sedan 90-talet?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Är inte jättesugen på något av dem, men jag håller tummarna för HL:Alyx. Kan det orsaka VR-boomen som vi gamers väntat på sedan 90-talet?

Synd bara att man knappt kan köpa något vettigt VR-headset någonstans i dagsläget.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Doom Eternal helt klart


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

doom eternal är ett måste, sånna spel ger mig liv.

Inaktiv

Doom.
Verkar i övrigt vara speltorka ända fram till i höst. Plånboken blir ju glad iaf.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Synd bara att man knappt kan köpa något vettigt VR-headset någonstans i dagsläget.

Om det var förra veckan dök Quest och Rift S ovåntat in i lagret i EU, men jag ser nu att det är slut igen.
Går inte förboka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Persona 5: Royal utan tvekan. Allt annat på listan, med undantag för Nioh 2, är skäp i min mening.

Hedersmedlem
Skrivet av jbx:

Animal Crossing för min del, hittills den enda som kryssat i de...

Jag är på din sida! ser dock också väldigt mycket fram emot Persona 5 Royal.

Medlem

Doom helt klart!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

gnu
Medlem

Var är Mount and blade 2?

Medlem

Exakt, Mount and Blade: Bannerlord, 31 Mars? Helt klart högst på mångas listor

Shiet! Trodde Resident Evil 3 skulle komma i mars men det kommer tydligen tidigt i april i stället. Utifrån listan så är verkar det inte komma något alls som intresserar mig i mars.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

För min del är det Animal Crossing. Förhandsbokat, förladdat och redo!

Medlem

Doom Eternal heltt för min del.
har alldrig gillat half-life och bryr mig inte ett jota för VR

Nioh 2 är jag intresserad av men han ej klara av första Nioh innan jag sålde min ps4 a och min dator pallar inte ens spelet.

Medlem

Inget som kändes speciellt lockande förutom half-life eller doom.
Har inget vr headset men skulle kanske tänka mig o skaffa ett för att lira half-life eventuellt.

Medlem
Skrivet av ace84:

Inget som kändes speciellt lockande förutom half-life eller doom.
Har inget vr headset men skulle kanske tänka mig o skaffa ett för att lira half-life eventuellt.

Finns så mycket mer än half life.
För den oinvigde kanske det känns som unknown territory men är man det minsta sugen ska man verkligen testa på.
Jag rekomenderar Oculus Quest, du känner ingen som äger en sån?
Jag har 2 kompisar som fått prova hemma hos mig båda har blivigt frälsta och väntar på att questen åter ska komma i lager


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inget av ovanstående.

Medlem

Doom Eternal utan tvekan, men HL:A blir absolut att testa när man införskaffat en index.

Backloggens befriare

Jag trivs bättre här, i min fåtölj spelandes DOS:2..


signatur

Ad hoc addendum

12
Skriv svar