Doom Eternals systemkrav eventuellt släppta

Robot
Doom Eternals systemkrav eventuellt släppta
Medlem

kan man köra doom så borde man kunna köra eternal.. jag har dock gtx 1050 lite fundersam om spelet startar då?

Medlem

Jag körde Doom på mitt 780 i 1440p och 60 fps. Hoppas mitt 1070 klarar samma. Det står ju 1080 men det går ju alltid trixa lite med inställningarna.

Medlem

Om spelet får en dynamic resolution mod/inställning kan man nog lira det rätt bra även på relativt kass hårdvara...

Kan tänka mig dock att man kanske behöver modda vissa andra saker om man har allt för dåligt grafikkort, lite vram eller liknande.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag körde Doom på mitt 780 i 1440p och 60 fps. Hoppas mitt 1070 klarar samma. Det står ju 1080 men det går ju alltid trixa lite med inställningarna.

Lär ju fungera utan problem.
När du kör 1440 så är det bara köra lägre kvalitet på inställningar.
1440 och 4k ser oftast så pass snyggt ut enbart för upplösningen så man kan hålla sig kring lö/medium och få mycket bättre flyt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låter som alldeles för höga systemkrav.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det är ju mer eller mindre första Dooms rekommenderade systemkrav som är Doom Eternals minmumkrav då... men klart, det var ju också nästan 4 år sedan.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det är ju mer eller mindre första Dooms rekommenderade systemkrav som är Doom Eternals minmumkrav då... men klart, det var ju också nästan 4 år sedan.

Jag läste ditt inlägg helt fel, editerade bort mitt svar.

Kaffe nu!

Medlem

Jag uppmuntrar verkligen att spelens systemkrav börjar nosa på min två år gamla rigg. Mitt 1080ti måste vara den bästa investeringen jag gjort i en dator sedan jag köpte ett voodoo2 för 22 år sedan eller så.

Peppen är hög.

Medlem

Systemkrav har tagits bort från Steam-sidan så tar dem med en nypå salt...

Medlem

Kan inte föreställa mig att ett spel ska kräva 16GB RAM.

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Jag uppmuntrar verkligen att spelens systemkrav börjar nosa på min två år gamla rigg. Mitt 1080ti måste vara den bästa investeringen jag gjort i en dator sedan jag köpte ett voodoo2 för 22 år sedan eller så.

Peppen är hög.

Jepp, alla som sitter med ett 1080ti borde vara stolta, önskar att jag köpte en back in the day.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Kan inte föreställa mig att ett spel ska kräva 16GB RAM.

Det gör det inte heller?

Medlem
Good stuff works longer
Skrivet av Djavulen:

Jepp, alla som sitter med ett 1080ti borde vara stolta, önskar att jag köpte en back in the day.

Även om man inte kan köpa sig framtidsgaranti i PC världen, så har nog 1080 och 1080ti köpare i princip gjort det. Klokt val. Fungerar klockrent än idag.

Medlem
Skrivet av Xelf:

Även om man inte kan köpa sig framtidsgaranti i PC världen, så har nog 1080 och 1080ti köpare i princip gjort det. Klokt val. Fungerar klockrent än idag.

Ja 1000-serien har gett valuta för pengarna. Köpte själv ett 1080 Ti, men jag har inte nyttjat det kortet speciellt mycket då jag mest spelat på konsolerna istället. Så för egen del var det bara bortkastade pengar. xD

Medlem

Klara mig fint med RTX2080 med mera dä. Kommer spelet ha ray-tracing?

1
Skriv svar