Call of Duty: Warzone - gratis battle royale släpps i morgon

Robot
Call of Duty: Warzone - gratis battle royale släpps i morgon
Medlem

Jag vet inte vad jag ska tycka.

Känna som det är gjort för folk som är dåliga. Man kan respawna, få massa killstreaks och skit.

Jag hade gärna sett en ny tolkning av Blackout bara. Utan det fjantiga armorsystemet.

Men men, man får pröva och se.

Medlem

Så likadant som Fortnite och Apex fast med mindre humor?

Medlem

Tyckte han sa att man INTE behövde äga COD sedan tidigare?


signatur

K9
:.:

Medlem

Gillar cod, men detta kommer jag inte vrida på huvudet för. Så otroligt trött på dessa battle royale.

Medlem

Kommer säkert bli bra men kom ihåg att han blev inbjuden. Hans bias är ganska stor.

Jag menar, han säger att alla husen är "custom made" inget är copy and paste men samtidigt säger han att dom har copy paste en massa klassika banor. Man kan även se en massa byggnader från MP banor.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av unoR:

Jag vet inte vad jag ska tycka.

Känna som det är gjort för folk som är dåliga. Man kan respawna, få massa killstreaks och skit.

Jag hade gärna sett en ny tolkning av Blackout bara. Utan det fjantiga armorsystemet.

Men men, man får pröva och se.

De tycks ha gjort om senor-systemet, och inte massa attachments.


signatur
Medlem

Det ska tydligen vara en timer uppe för Warzone i CoD - så det ser ut att släppas imorgon.

Trailer släppt -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Låter intressant, respawns gjordes riktigt bra i cs danger zone så tror det kan bli bra här med. Gillar att man startar med pistol, mindre rng är bara bra i battle royale-sammanhang.

Medlem
Skrivet av unoR:

Känna som det är gjort för folk som är dåliga. Man kan respawna, få massa killstreaks och skit.

Äntligen ett BR-läge för mig då.


signatur

autograph

Medlem

Får testat så får vi se.
Inte helt säker dock..

Medlem

@Cyberz:

Instämmer! Men med tanke på hur mycket jag gillade blackout hoppas jag detta blir ett spelläge jag kommer att återvända till om och om igen

Medlem

Tror han att spelet blir bättre av att skrika, prata fort och säga allt tre gånger?
Jag bara tröttnade på att kolla på grund av det.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av jehuty:

Kommer säkert bli bra men kom ihåg att han blev inbjuden. Hans bias är ganska stor.

Jag menar, han säger att alla husen är "custom made" inget är copy and paste men samtidigt säger han att dom har copy paste en massa klassika banor. Man kan även se en massa byggnader från MP banor.

Fast de är ju omöjligt copy n paste utan snarare så att banorna byggts upp igen i dessa områden, att de bara skulle tagit geometrin Ctrl+C plus Ctrl+V från vad, Cod 2007, eller Mw Remaster, och så är det klart är verkligen att förenkla vad spelutveckling är lol, spelmotorn i sig finns det inget i MW2019 som har med Cod 2007 att göra.

Däremot är det nog betydligt enklare för dem att ta in områden som redan finns i MW 2019 och anpassa dem i BR kartan.

Medlem

Ser faktiskt väldigt bra ut. Vet inte om det blir något för mig men skadar ju inte att testa då det ändå är gratis. Gillar Gulag-systemet. (Föreslår JackFrags video istället.)

Medlem

Dom använde ju fel version av "LL Cool J - Mama Said Knock You Out" i trailern!

Ser väldigt mycket fram emot detta. Laddade ner PUBG i fredags och lirade 1h innan det avinstallerades igen. Kändes så trist, stelt, lagg med lägsta inställningar ovs ovs. Så ett optimerat BR-spel och där jag lirar cross-over med familjen så kommer detta bli väldigt många timmar tillsammans igen. Mer taktik och lugnare tempo än bara springa och dö stup i kvarten.

SoL
Medlem

”Du behöver alltså äga någon version av Call of Duty för detta” antar att det ska tilläggas ett INTE behöver cod sen innan för att spela detta.

Medlem

Ingen information på vart man laddar ner det? Eller ja, Bnet launcher kanske, men vilken tid släpps DL?
Edit: Riktigt taggad, nu när jag är arbetslös en stund framöver kanske jag ska gå för top solo wins world, var top 500 world i Fortnite under första 4 säsongerna när jag spelade, så kanske ska testa göra en likadan med detta BR när det ändå är en helt nystart. Hoppas verkligen det blir bra!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ingen information på vart man laddar ner det?

Läste nått om att du loggar in på cods websida å fixar där.

Medlem

Ser tre stora problem här.
1. Det släpps imorgon för alla, vi som köpt spelet borde få ladda hem det en dag före. Vi vet alla hur hög belastning nedladdningar blir hos ps4 och xbox. Apex legends hade 50 miljoner spelar en vecka efter släppet.
Vi som köpt codmw borde få gå före.

2. Gratis innebär kaos och överbelastade servrar. Vi köpte fortnite när det kom för att spela coop, 600sek gav vi, när fortnite BR släpptes gratis fick vi som köpt spelet sitta i köer för att kunna logga in och spela Coop. Riktigt ruttet och skapade en jävla irritation under ett par månader hos communityn.

3. Crossplay med pc (inget val att välja bort detta, precis som med ground war, vill du spela måste du enable crossplay) vilket kan innebära fusk i form utav aimbots, noclip m. m.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag tycker det ser kul ut. Jag har inte spelat några andra BR spel så jag har inte hunnit tröttna på genren.


signatur

PSN: MrOakenborn

Skrivet av Prixm:

Ingen information på vart man laddar ner det? Eller ja, Bnet launcher kanske, men vilken tid släpps DL?
Edit: Riktigt taggad, nu när jag är arbetslös en stund framöver kanske jag ska gå för top solo wins world, var top 500 world i Fortnite under första 4 säsongerna när jag spelade, så kanske ska testa göra en likadan med detta BR när det ändå är en helt nystart. Hoppas verkligen det blir bra!

16h, 6min från och med NU! enligt klockan man ser på menyn i spelet.
(Start your download at 8am PT, then drop right in and battle to the top.)

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ingen information på vart man laddar ner det? Eller ja, Bnet launcher kanske, men vilken tid släpps DL?
Edit: Riktigt taggad, nu när jag är arbetslös en stund framöver kanske jag ska gå för top solo wins world, var top 500 world i Fortnite under första 4 säsongerna när jag spelade, så kanske ska testa göra en likadan med detta BR när det ändå är en helt nystart. Hoppas verkligen det blir bra!

Vill bara uppmärksamma på att det kan bli svårt då det ej finns ett renodlat solo eller duo läge. Folk som kör detta kommer möta trios. Det enda som gör att man kan spela solo/duo är att du kan låsa din squad. Men alla servrar är trio läge standard.

Spelet laddas förövrigt hem via Battle.net launchern för alla.


signatur

The King is Back

Inaktiv

Om någon är sugen på en FZ-squad imorgon så är jag på Detta verkar helt klart intressant och jag gillar Cod:MW

Medlem

Det här är inget som man måste ladda ner då? Som blackout skräpet som tog hundra gb i onödan

Medlem

När kan man ladda ner spelet ?
Kommer bara upp en newsblänkare men inget om hur eller när man kan ladda ner...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Geeks Gaming

Har fixat sökerspelare och spelkanaler på FZ/SweC's discord om man vill hitta folk att spela med sen.

Skrivet av HomieX:

När kan man ladda ner spelet ?
Kommer bara upp en newsblänkare men inget om hur eller när man kan ladda ner...

/Homie

kl. 16:00 Svensk tid.

Medlem
Skrivet av FortuN:

Vill bara uppmärksamma på att det kan bli svårt då det ej finns ett renodlat solo eller duo läge. Folk som kör detta kommer möta trios. Det enda som gör att man kan spela solo/duo är att du kan låsa din squad. Men alla servrar är trio läge standard.

Spelet laddas förövrigt hem via Battle.net launchern för alla.

Ja, jag märkte det en stund efter att jag skrivit inlägget. Det totalt förstörde spelet för mig, blir Path of Exile istället på fredag :'). Förstår inte dne här trenden som uppstod med Apex.

12
Skriv svar