Testpilot – Astro C40 TR

Robot
Testpilot – Astro C40 TR

En gamepad för dig som gillar både PS4- och Xbox One-kontrollerna.

#astro, #astro-gaming, #handkontroll, #testpilot


2000 kr... Det finns mycket annat jag kan göra för 2000 kr...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Trevlig recension! Personligen skulle jag dock aldrig lägga 2000 kr för en handkontroll, får ju mer än en halv konsol för de pengarna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Trevlig recension! Personligen skulle jag dock aldrig lägga 2000 kr för en handkontroll, får ju mer än en halv konsol för de pengarna.

Men vad ska du göra med en halv konsol då? Denna kan man ju använda


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Ambassadör
Xbox

Mycket bra recension, trevlig läsning och informativt! Snygga bilder återigen


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

2000 kronors kontroller. Nope.

Original Xbone kontroller. Yay.

Avstängd

Detta jag gillar med tillbehören till Playstation. Alternativen finns där för dom som gillar att ha styrspakarna som på Xbox kontrollen. Så vitt jag vet finns inget sådant alternativ till xbox om man föredrar symmetrisk spakplacering istället.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Den som lägger 2000:- på en jädra kontroller borde kölhalas för idioti -- att uppmana tillverkare att släppa en jädra KONTROLLER för det priset är avskyvärt lodigt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Detta jag gillar med tillbehören till Playstation. Alternativen finns där för dom som gillar att ha styrspakarna som på Xbox kontrollen. Så vitt jag vet finns inget sådant alternativ till xbox om man föredrar symmetrisk spakplacering istället.

Varför skulle någon vilja ha det annat än av nostalgi? Tror inte någon utom de absolut rabidaste Såny fanboysen anser att Dualshock är I närheten av X kontrollern. Framförallt när det gäller ergonomic, batteri tid och spel känsla. Lägg till detta att man redan til Krysslåda har en av världens bästa controllers I Elite 2 så ser jag föga anledning för krysslådespelare att önska symmetriska placering av spakar.

jbx
Medlem

Spelar på elite kontroller v2 som jag köpte för 2200:- och det ångrar jag inte en sekund trots att jag har v1 som nästan var lika dyr. Men denna ser så billig ut att den känns helt sval för min del. Ser ut som en billig ebay-kontroll med de röda detaljerna..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Varför skulle någon vilja ha det annat än av nostalgi? Tror inte någon utom de absolut rabidaste Såny fanboysen anser att Dualshock är I närheten av X kontrollern. Framförallt när det gäller ergonomic, batteri tid och spel känsla. Lägg till detta att man redan til Krysslåda har en av världens bästa controllers I Elite 2 så ser jag föga anledning för krysslådespelare att önska symmetriska placering av spakar.

Är väl inte så illa med alternativ.
Dock är jag inte säker på om du är allvarlig eller om du trollar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Moderator | Testpilot
Skrivet av jbx:

Spelar på elite kontroller v2 som jag köpte för 2200:- och det ångrar jag inte en sekund trots att jag har v1 som nästan var lika dyr. Men denna ser så billig ut att den känns helt sval för min del. Ser ut som en billig ebay-kontroll med de röda detaljerna..

Kul att du är nöjd med din Elite-kontroll!

Det där med utseendet gällande Astro var inget jag personligen kände. Överlag tycker jag inte att kontroller är så snygga - eller ens behöver vara det. Så länge de fungerar och gör vad de ska göra kan de nästan se ut hur som helst. Finns vissa gränser dock.

Skrivet av gryzor:

Den som lägger 2000:- på en jädra kontroller borde kölhalas för idioti -- att uppmana tillverkare att släppa en jädra KONTROLLER för det priset är avskyvärt lodigt.

Mycket varför man skulle vilja köpa den här kontrollen, eller en annan i samma prisklass, är för att de erbjuder något som de vanliga kontrollerna inte har. Jag håller dock med om att priset är aningen för högt. Hade den kostat 1000-1500 kr där någonstans hade det inte varit ett lika stort problem för min del.

Skrivet av Mortaigne:

Mycket bra recension, trevlig läsning och informativt! Snygga bilder återigen

Tack! En av de roligaste testerna jag fått göra faktiskt.

Skrivet av Belfry:

Trevlig recension! Personligen skulle jag dock aldrig lägga 2000 kr för en handkontroll, får ju mer än en halv konsol för de pengarna.

Tack så mycket.

Näe inte jag heller för tillfället, och också för att den inte känns framtidssäker. Även om inte alla som har en PS4 kommer köpa en PS5 direkt kan man tycka att man ska spara de pengarna för ett framtida köp av konsolen. Bästa hade varit om det kom någon uppdatering eller nyversion som fungerar för PS5 istället, eller båda (+ PC förstås).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

800:- är smärtgränsen för en handkontroll. Visst, spelar du 18 timmar per dygn i flera månader i sträck så kanske det är bra med en dosa som håller lite bättre, men för resterande 99,9% av gaming-befolkningen är det helt onödigt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av McRaoul:

800:- är smärtgränsen för en handkontroll. Visst, spelar du 18 timmar per dygn i flera månader i sträck så kanske det är bra med en dosa som håller lite bättre, men för resterande 99,9% av gaming-befolkningen är det helt onödigt.

Som sagt innan köper ju (precis som du är inne på) knappt någon en kontroll för det priset för att den ska "hålla bättre" – utan det är ju för att den har extra funktioner de vanliga kontrollerna inte har.

Det är ju oftast inga funktioner som gemene man behöver, men det är ju ändå skönt att det finns ett alternativ för dem tänker jag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Du glömde att informera om att den här kontrollern kokar kaffe till på morgonen.

I övrigt kan priset sättas i relation till at Xbox digital med 3 månaders gratis game pass kostade 999,- under black friday. Det vill säga man kunde köpa två sådana, få 2 excellenta xbox-kontrollers, en xbox att spela på, 6 månaders game pass, en xbox att ha på lager om den första går sönder när du går beserk för att inte ha klarat den där über-svåra slutbossen, samt hundralapp att köpa chips och folköl för - för samma pris som denna ena handkontroll.

//LD

Medlem

Var är kontrollen för oss som ogillar båda?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruskendrul:

Var är kontrollen för oss som ogillar båda?

Den intressanta frågan är väl då snarare: Vad gillar du för kontroller? Följd fråga på det: Har du några extra funktioner du saknar eller skulle vilja ha til en kontroll?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Den intressanta frågan är väl då snarare: Vad gillar du för kontroller? Följd fråga på det: Har du några extra funktioner du saknar eller skulle vilja ha til en kontroll?

Jag gillar ju inte kontroller alls - mest för att de som finnes är alla oinspirerade kopior eller kloner på redan existerande föregångare. Den kontroll jag genom tiderna trivts bäst med är nog N64 samt Dreamcast. Moderna kontroller känns skeva och hindrande.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Den som lägger 2000:- på en jädra kontroller borde kölhalas för idioti -- att uppmana tillverkare att släppa en jädra KONTROLLER för det priset är avskyvärt lodigt.

Eller så låter man folk lägga sina pengar på vad de vill!?

Medlem

Tumme upp för recensionen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruskendrul:

Jag gillar ju inte kontroller alls - mest för att de som finnes är alla oinspirerade kopior eller kloner på redan existerande föregångare. Den kontroll jag genom tiderna trivts bäst med är nog N64 samt Dreamcast. Moderna kontroller känns skeva och hindrande.

Aha. Jag var anti spelkontroller när jag var yngre men har börjat uppskatta det nu på senaste när jag spelar spel Som Batman Arkham-spelen, Witcher, Assassins Creed och liknande.

Skrivet av Ender:

Tumme upp för recensionen!

Tack så mycket för att du läste


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Aha. Jag var anti spelkontroller när jag var yngre men har börjat uppskatta det nu på senaste när jag spelar spel Som Batman Arkham-spelen, Witcher, Assassins Creed och liknande.

För mig är det helt tvärtom - ju äldre jag blir ju mindre tycker jag om kontroller.

1
Skriv svar