Nya detaljer om Resident Evil 3; expanderat sjukhus, tåligare monster

Robot
Nya detaljer om Resident Evil 3; expanderat sjukhus, tåligare monster

Nemesis är långt ifrån enda hotet i Raccoon City.

#capcom, #resident-evil-3


NuZ
Testpilot

Omg!!! Så hypad! Bäst är också om de fixat skada beroende på fps. I 2an så tar kniven ofantligt mycket mer skada på t.ex 120fps än på konsolernas 30. Om de fixat detta kommer RE3 bli mitt ”to go” speedrunning spel framöver


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Omg!!! Så hypad! Bäst är också om de fixat skada beroende på fps. I 2an så tar kniven ofantligt mycket mer skada på t.ex 120fps än på konsolernas 30. Om de fixat detta kommer RE3 bli mitt ”to go” speedrunning spel framöver

Den gör ju ofantligt mycket mer skada också. Så det jämnar väl ut sig. Tråkigt när man kan cheesea ett spel på det viset.
Sån skit är ofta knutet till själva spelmotorn, och om de inte tyckte att det var ett problem i 2an så kan det hända att det är kvar i 3an.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Omg!!! Så hypad! Bäst är också om de fixat skada beroende på fps. I 2an så tar kniven ofantligt mycket mer skada på t.ex 120fps än på konsolernas 30. Om de fixat detta kommer RE3 bli mitt ”to go” speedrunning spel framöver

Spelar väl inte så stor roll eftersom skadan fortfarande är mer med högre fps, men var inte re2 60 fps på alla konsoler?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lokander:

Spelar väl inte så stor roll eftersom skadan fortfarande är mer med högre fps, men var inte re2 60 fps på alla konsoler?

Målet var de. Jo för du sparar nästan 10sekunder på flertalet bossar i spelet med att bara kniva ihjäl dessa kontra 60fps stratsen som involverar hämta vissa vapen osv. Är stor skillnad. De kan ha löst det med en annan animation också. Hypad som tusan iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar