Doom Eternal-benchmark (hur flyter spelet för dig?)
Doom Eternal släpptes i fredags och många har nog hunnit lira det i helgen, mecka med inställningar och så vidare. Vi drog upp en liten benchmark i samband med recensionsembargot förra tisdagen där du kan se hur det presterar med olika grafikkort. Däremot kan det ju skilja sig mellan olika riggar, med mängden ram och processor som faktorer. Så lista gärna din hårdvara, vilka inställningar du kör samt vilken fps du får ut.
Ryzen 7 3800X
Radeon 5700XT
32GB RAM i 3000MHz
1440p Ultra Nightmare presets med chromatic aberration, motion blur och depth of field avstängt.
Svänger mellan 120-140 medel-fps beroende på karta och situation. Något att tänka på är att ju högre fps man har desto buggigare blir fysiken, något some diskuteras flitigt i discorden för modern Doom speedrunning. Så spelar man med lägre inställningar i jakt på mer fps/flyt kan man få en frustrerande upplevelse i form av stenar på marken som kastar iväg en och man fastnar i grejer man inte borde fastna i osv. Doom 2016 hade samma problem men level designen i det spelet gjorde att man inte märkte av det så mycket, men i Eternal finns där ju stenar och små trappsteg och annat lite överallt som man kan fastna i eller kastas iväg av.