Snabbtest – Bästa vr-headsetet för Half-Life: Alyx!

Medlem
Skrivet av Jake1961:

det bästa för vanligt konsument har ni inte med,och det är pimax serien från 5k plus och uppåt med index kontroller

Pimax och vanlig konsument går inte ihop

Medlem

Jag märker ingenting av att det skulle hacka på min Quest. Men jag har inte testat något annat headset så har inget att jämföra med. Tycker det flyter väldigt bra.

Medlem

Beställde precis ett Oculus Rift S efter att ha kollat lite YouTube-klipp om olika set i Half-Life, det ska fungera väldigt optimalt 🙂


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Sitter med en första generations HTC Vive och den funkar svinbra
På något sätt får Alyx displayen att se bättre ut??! Är säkert bara en synvilla men både jag och polaren är överens om att även om indexen har en högre upplösning så är det inget vi lider av när vi kör Alyx. Allt är jättebra ändå

Medlem
Skrivet av Lord Backstab:

Sitter med en första generations HTC Vive och den funkar svinbra
På något sätt får Alyx displayen att se bättre ut??! Är säkert bara en synvilla men både jag och polaren är överens om att även om indexen har en högre upplösning så är det inget vi lider av när vi kör Alyx. Allt är jättebra ändå

Jag får samma känsla med Oculus Quest och link. Det är nått med half life som gör bilden otroligt bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Beställa Valve Index eller vänta och kolla vad HP's nya headset är... Svårt!!

Medlem
Skrivet av duked:

Beställa Valve Index eller vänta och kolla vad HP's nya headset är... Svårt!!

Jag kommer vänta, står "New orders ship after 8 weeks" vid beställning av Index på Steam...

Medlem

Varför inget test av spelet med ett Pimax-VR-headset, kan tänka mig att se spelvärlden i 200 graders Field-of-View borde vara enormt mäktigt.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Varför inget test av spelet med ett Pimax-VR-headset, kan tänka mig att se spelvärlden i 200 graders Field-of-View borde vara enormt mäktigt.

Ja, det är det nog. Speciellt med upplösningen hos 8K X. Dock förtogs upplevelsen av distorsion på sidorna och mycket mindre "binocular overlap" (enligt MRTV som testat en pre-production model).

Redaktör
Skrivet av Dave Lister:

Varför inget test av spelet med ett Pimax-VR-headset, kan tänka mig att se spelvärlden i 200 graders Field-of-View borde vara enormt mäktigt.

Vi har ingen sån, men får överväga att försöka fixa en. Som jag förstått kräver de väldigt mycket dator och är rätt pilliga, så det vore intressant att testa. Önskemål noterat!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi har ingen sån, men får överväga att försöka fixa en. Som jag förstått kräver de väldigt mycket dator och är rätt pilliga, så det vore intressant att testa. Önskemål noterat!

Ska visst krävas lite mixtrande läste jag för att funka helt felfritt, Valve har inte optimerat spelet för så bred FoV tydligen, grejer i kanter poppar tydligen in om man inte ställer in helt rätt i Pitool eller vad det nu heter.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Ska visst krävas lite mixtrande läste jag för att funka helt felfritt, Valve har inte optimerat spelet för så bred FoV tydligen, grejer i kanter poppar tydligen in om man inte ställer in helt rätt i Pitool eller vad det nu heter.

ja med pitool.Jag kör med 5k plus och har ingen som helst problem ,flyter kanon bra

Medlem

Mitt Lenovo har knivskarp bild så det är något fel på det ni har testat.
Har dock hört om en bugg som ställer den dynamiska upplösningen fel för WMR i HL: Alyx och orsakar suddig bild, flera andra buggar specifika för WMR fanns med i releaseversionen men de håller på att patchas bort.
Tänk även på att IPD måste ställas i mjukvaran för att få bra bild.

Tillfällig lösning på suddigheten finns i den här tråden:
https://www.reddit.com/r/WindowsMR/comments/fqxi4b/half_life_...

Medlem

Vet ni om det finns vr-hjälmar i lager någonstans? Letar främst efter Rift S eller Quest.

Medlem
Skrivet av boneless:

Vet ni om det finns vr-hjälmar i lager någonstans? Letar främst efter Rift S eller Quest.

Båda varianterna av Quest finns i detta nu att beställa på oculus.com skynda innan det tar slut


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av boneless:

Vet ni om det finns vr-hjälmar i lager någonstans? Letar främst efter Rift S eller Quest.

Nu finns quest även på lager hos inet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Jake1961:

det bästa för vanligt konsument har ni inte med,och det är pimax serien från 5k plus och uppåt med index kontroller

Skrivet av Dave Lister:

Varför inget test av spelet med ett Pimax-VR-headset, kan tänka mig att se spelvärlden i 200 graders Field-of-View borde vara enormt mäktigt.

Skrivet av duked:

Ja, det är det nog. Speciellt med upplösningen hos 8K X. Dock förtogs upplevelsen av distorsion på sidorna och mycket mindre "binocular overlap" (enligt MRTV som testat en pre-production model).

Nu är vr-artikeln uppdaterad test av Pimax Artisan. Visserligen deras budgetalternativ, men ändå fetare FOV än Index. Det går hyfsat enkelt att få HL Alyx att funka bra, tack vare valbara färdiga inställningar i Pitools-programmet. Men innan jag hittade det var det slitigt, programmet är ju inte bäst på pedagogik och tydlighet. Alyx är riktigt trevligt i Artisan (liksom allt med bredare vr-bild). DCS var verkligen inte fel heller, även om det spelet som vanligt är brutalt mot frameraten.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Båda varianterna av Quest finns i detta nu att beställa på oculus.com skynda innan det tar slut

Så där! Nu lär frugan bli vansinnig 😛.

12
Skriv svar