Världens bästa RTS-kampanj! Grand Finale!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Förvånad att det inte blev dubbelt Billzard i finalen om jag ska vara ärlig!

Hade gissat Starcraft mot Frozen Throne.

Själv är jag positivt överraskad faktiskt! Blizzard är begåvade imitatörer, det var Westwood Studios som satte genren på kartan.

Önskar dock att Dune 2 överlevt till finalen, eller åtminstone Command & Conquer.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Red Alert 2 i final? Ni måste skämta?

Avstår röst då StarCraft åkt ut.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Surt att Starcraft åkte ur, trodde det skulle vinna. Denna finalen var lite meh.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Bara C&C? Meh

Medlem

Tycker att hela omröstning har varit lite förvirrande eftersom det är lätt att tänka att det är bästa RTS, det är så speciellt med bästa rts "campaign" även om det stod tydligen att så var fallet.
Många, inkl mig själv mest spelat och spelar skirmish i rts med, har spelat flera 100tals timmar AOE2 sedan det kom ut men aldrig rört campaignen. Har spelat en jäkla massa SC2 men aldrig campaignen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Förvånad att det inte blev dubbelt Billzard i finalen om jag ska vara ärlig!

Hade gissat Starcraft mot Frozen Throne.

Blizzard är amatörer på rts scenen om man jämför med Westwood:)

Medlem

Till alla som är sura att sin favorit rymd/fantasy-såpopera inte är med i finalen kanske ni ska vara med och rösta nästa gång. Hur enkelt och smidigt som helst, kan göras via mobilen.

Har ni inte telefoner?

Ni kanske ska be Blizzard ta bort omröstningen och stänga av Keffkebab 1år...

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Till alla som är sura att sin favorit rymd/fantasy-såpopera inte är med i finalen kanske ni ska vara med och rösta nästa gång. Hur enkelt och smidigt som helst, kan göras via mobilen.

Har ni inte telefoner?

Ni kanske ska be Blizzard ta bort omröstningen och stänga av Keffkebab 1år...

Var ingen stor skillnad heller, warcraft hade bara en röst mindre.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Backloggens befriare
Skrivet av Sapiens:

Till alla som är sura att sin favorit rymd/fantasy-såpopera inte är med i finalen kanske ni ska vara med och rösta nästa gång. Hur enkelt och smidigt som helst, kan göras via mobilen.

Har ni inte telefoner?

Ni kanske ska be Blizzard ta bort omröstningen och stänga av Keffkebab 1år...

😂😂😂


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Nu börjar det dra ihop sig!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Frilansare

The suspense!

Medlem

Tyckte Red Alert 2 var bra men frågan är hur det kunde vinna gentemot SC/WC.

Medlem

Hoppades Red Alert 1 skulle vinna, måste vara Yuri som varit igång nu igen...
http://www.youtube.com/watch?v=fnd0qg4I_MM&t=2m28s

Ambassadör
Xbox

Väldigt kul med alla omröstningar. Mina favoriter föll bort en efter en dock, ni har fel allihop!


signatur

Jump in.

Command & Conquer Generals hade jag hoppats på. Underbar mekanik. Spelade alltid China. Minns fortfarande rösterna när man aktiverade olika tanks. ”It’s getting hot in here!” för flametank 😁. Eller terroristernas slavar som klagade över blåsor på fötterna när man tvingade dem att jobba..

Är verkligen RA2 så bra? Får nästan starta upp det och kolla.

Medlem
Skrivet av SlicerDicerVIP:

Command & Conquer Generals hade jag hoppats på. Underbar mekanik. Spelade alltid China. Minns fortfarande rösterna när man aktiverade olika tanks. ”It’s getting hot in here!” för flametank 😁. Eller terroristernas slavar som klagade över blåsor på fötterna när man tvingade dem att jobba..

Är verkligen RA2 så bra? Får nästan starta upp det och kolla.

Generals och Zero Hour har nog bästa factions, enheter, gameplay och som sagt grym musik. Troligtvis det bästa multiplayer RTS spelet som gjorts, men själva kampanjen vill jag inte minnas var något exceptionellt.

Red Alert tycker jag som helhet var bäst gällande kampanjen. OpenRA har sedan gjort spelet till ett utav de bästa multiplayer RTS spel som finns ute nu.

Red Alert 2 hade också grym kampanj, tycker det blev lite för cartoonig stil och mellansekvenserna blev lite väl ostiga men det är ju en smaksak =).

Inaktiv

Red alert spelen var fantastiska... Men inget slår Warcraft 2s otroliga intro och otroliga kampanj. Sry

FM-guru
F.d. Sisyr

Har aldrig varit särskilt intresserad av kampanjer i RTS, ärligt talat. Red Alert 2 är kanoners och jag spelar det fortfarande då och då, men jag har nog aldrig ens spelat igenom kampanjen.

Medlem

Woohoo Red Alert 2

@Keffkebab Ser fram emot din nästa omröstnings tråd


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Backloggens befriare
Skrivet av Vileoxe:

Woohoo Red Alert 2

@Keffkebab Ser fram emot din nästa omröstnings tråd

(=

Nu blir det nog en liten paus först, innan vi drar igång nästa.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

var ju så längesen man lirade dessa att man inte minns vilka kampanjer som var från vilka spel i serien. kanske borde köpa på sig dessa gamla lir digitalt och lira igen.


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

var ju så längesen man lirade dessa att man inte minns vilka kampanjer som var från vilka spel i serien. kanske borde köpa på sig dessa gamla lir digitalt och lira igen.

Kommer remakes i juni. Inte av tvåan dock, men ändå.

https://store.steampowered.com/app/1213210/Command__Conquer_R...

Medlem

Hade varit förvånad om något annat än WC/SC och/eller C&C (Red Alert) hade tagit sig till final. Tyvärr har det känts väldigt förutsägbart från start. :/

Men inget illa menat, kul att någon roddar lite röstningar.

Skrivet av jonis:

Själv är jag positivt överraskad faktiskt! Blizzard är begåvade imitatörer, det var Westwood Studios som satte genren på kartan.

Önskar dock att Dune 2 överlevt till finalen, eller åtminstone Command & Conquer.

Skrivet av DarkSvenn1002:

Blizzard är amatörer på rts scenen om man jämför med Westwood:)

Faaast egentligen var ju Technosoft före.
Men Dune 2 är onekligen en jäkla vacker klassiker, något mer välkänt än Herzog Zwei. Och den musiken... Frank Klepacki har producerat mycket guld genom åren.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Dags för nästa omröstning? Detta var ju kul.

Medlem
Skrivet av SlicerDicerVIP:

Command & Conquer Generals hade jag hoppats på. Underbar mekanik. Spelade alltid China. Minns fortfarande rösterna när man aktiverade olika tanks. ”It’s getting hot in here!” för flametank 😁. Eller terroristernas slavar som klagade över blåsor på fötterna när man tvingade dem att jobba..

Är verkligen RA2 så bra? Får nästan starta upp det och kolla.

Håller med där, humorn var verkligen på topp. Som att Kina alltid fick två infanterister istället för en som alla andra

Jag och polare körde det på LAN väldigt mycket när det begav sig. Men skulle inte säga att det var det bästa RTS spelet, minns inte ens kampanjen.
Tyvärr var det väldigt obalanserat och buggigt. Det slutade alltid med att alla valde Super Weapon (USA) faktionen pga, vissa av deras bombare kunde spränga nästintill vad som helst med en eller två bomber, samt att allt hade EMP som immobiliserade fordon. Sedan vad nätkoden tyvärr så trasig att multiplayer-lobbyn ofta laggade för att sedan helt krascha innan matcherna var färdigspelade.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

12
Skriv svar