Star Citizen drar in ytterligare 17 miljoner dollar

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Bönder måste lära sig snart att extrem detaljnivå kostar. Kanske inte direkt exponentinellt men kurvan är likväl brant.

Men det är precis det som dom som pröjsar betalar för.

Bönder?

Medlem

@Winzi: Då får du ha i åtanke att de strukturerade om hela företaget, fick scrappa stora delar av spelet för att sedan skriva om stora delar av spelmotorn. Ta fram devtools som inte ens fanns på kartan tills de skapade dem.
Finns en hel del som gör att det tar väldigt lång tid. Men det börjar likna ett spel mer och mer för varje patch som kommer.

Inaktiv

Hur som helst hoppas jag CIGs tekniska framsteg åtminstone kan tillämpas i andra spel också framöver. Nu är jag inte spelutvecklare men föreställer mig exempelvis ett riktigt snyggt MMORPG i DnD världen med Shadow of Mordor-liknande realtime combat och 2000 spelare per värld. Borde inte vara några problem med server meshing eller?

Medlem
Skrivet av loerk:

@Winzi: Då får du ha i åtanke att de strukturerade om hela företaget, fick scrappa stora delar av spelet för att sedan skriva om stora delar av spelmotorn. Ta fram devtools som inte ens fanns på kartan tills de skapade dem.
Finns en hel del som gör att det tar väldigt lång tid. Men det börjar likna ett spel mer och mer för varje patch som kommer.

Jo men det är en del av åtanken. Sådana stora förändringar som kostat både tid och pengar.
Det är grova felbedömningar som gjorts om så mycket behövs ändras, utvecklas osv som då tydligen inte fanns med i den ursprungliga planeringen.
Då anser jag (utan någon större insikt) att det inte hanterats som det borde, och jag tror att de flesta är någonstans som jag och inte har så stor koll.

Många antar att utvecklarna man stöder sett utifrån hur projektet förs fram under den initiala kickstarter-tiden vet vad dem gör och vad dem behöver för att få fram slutprodukten.
Då det då händer massor av stora förändringar, förseningar och trots ännu mer pengar som dras in så får det en ganska dålig bild utåt sett från de mindre insatta.

Detta betyder dock inte att spelet inte är bra nu eller inte kommer bli ännu bättre, jag tror fortfarande att det kan bli hur bra som helst och de har ju uppenbarligen fortfarande förtroende från de stora fiskarna så det kommer nog bli klart.

Medlem

Kan bli skapligt trött på de som "hoppas" att projektet går i graven. Vilket prakt-arsel man uppenbarligen måste vara för att missunna de som hoppas på det här spelet.

Sen är det oftast grundat i okunskap. Jag har varit backer sen 2013, och SC innehåller så vansinnigt mycket content så det bräcker många redan släppta spel.

Man kan väl säga att spelytan och det stoff som redan finns bara behöver lite bättre gameplay logic och mer polish så kommer det bli en grym upplevelse.

Medlem

Star Citizen och Squadron 42 är såklart inte spel för alla och det är ju inte så konstigt.
Alla tycker ju inte likadant, vilket är helt ok. Många känner sig säkert också lite frustrerade då det inte är särskilt vanligt med en öppen utveckling. Att få ta del av utvecklingsprocessen med alla fel, brister och konstiga buggar kräver ju en viss ödmjukhet även från oss gamers.
Det är ingen liten uppgift som CIG har tagit sig an...

Men, i väntan på en offentlig release av ett 'färdigt' spel så kan man ändå ha rätt mycket kul.
Planeter med ringa atmosfär och lågt luftmotstånd tillåter ganska hårresande manövrar.
Varför då inte roa sig med lite Hard Flying?

https://www.youtube.com/watch?v=-wp6F3IAdB0


signatur

I'm not lost... I'm just taking the scenic route home.

12
Skriv svar