Recension – Resident Evil 3

Medlem
Skrivet av NuZ:

Helt otroligt spel!!! Super bra! 5/5 från mig. Nu börjar mina runs. Speedrun communityt är hypade också

Spelade igenom spelet på två tinmar 19min fick S på standard. Så ska köra Hardcore nu. Min lilla dotter tycker monster är bäst kanske inte bra men hon har inga mardrömmar i alla fall. Hon tyckte Nemesis var söt hahahaha

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dres81:

Spelade igenom spelet på två tinmar 19min fick S på standard. Så ska köra Hardcore nu. Min lilla dotter tycker monster är bäst kanske inte bra men hon har inga mardrömmar i alla fall. Hon tyckte Nemesis var söt hahahaha

Nice, snyggt! Sjukhuset får jag inte till riktigt bra. Kan nog vara mitt lokalsinne haha. Men Nemesis innan Nikolai har jag hittat en hyffsad bra taktik på standard att ta nästan alla omladdningar i följd.

Haha ja min äldsta grabb tycker spelet är underhållande också Den lilla gillart inte pga zombies (Med en så Zed tokig pappa!?)


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Spela ut spelet idag på 6 timmar. Började på HARDCORE. Hade väldigt mycket ammo vissa vapen etc. Dog dock 21 gånger för vissa fiender var viktigt svåra, men det var för enkelt tills det skedde. Som tur är låser man upp ytterligare en svårighetsgrad. Nightmare. Ska bli kul och prova den. RE 2 remake är klart bättre. Detta är inget game of the year spel som RE2 var. Det är en solid 7/10 dock. Ett bra spel!

Medlem

Ni som spelat det redan, köpte ni det digitalt?
Jag förbokade från Spelbutiken och de skickade det den 1 april. Det var väl ett aprilskämt, för nåt spel fick jag inte på releasedagen.
Samma var det med Death Stranding. Eftersom de vet att Postnord är seega, så kanske de kunde skicka spelen lite tidigare. Två arbetsdagar är inte tillräckligt tydligen.
Nån som vet när Spelbutiken och liknande företag själva får releasespelen?

Medlem

Kul kommer nog karantän spela detta när det släpps till PC.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Nå 4/5 är det inte iaf.

Medlem

Ska liras ikväll med ett kompisgäng, verkar som att vi kanske grejar det i en sittning om det är så kort som vissa påstår. Nåja, ska bli kul att återse gamle gubben nemesis iallafall


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nice, snyggt! Sjukhuset får jag inte till riktigt bra. Kan nog vara mitt lokalsinne haha. Men Nemesis innan Nikolai har jag hittat en hyffsad bra taktik på standard att ta nästan alla omladdningar i följd.

Haha ja min äldsta grabb tycker spelet är underhållande också Den lilla gillart inte pga zombies (Med en så Zed tokig pappa!?)

Sjukhuset är hyffsat simpelt upplagt javisst första gången blir det snurrigt men andra varvet sitter det som en smäck. Men nightmare och Inferno är det lite mer fiender att hantera.

Aah så stora knotten gillar zeds men ja den lilla kommer nog gilla det sen:-)

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dres81:

Sjukhuset är hyffsat simpelt upplagt javisst första gången blir det snurrigt men andra varvet sitter det som en smäck. Men nightmare och Inferno är det lite mer fiender att hantera.

Aah så stora knotten gillar zeds men ja den lilla kommer nog gilla det sen:-)

Ja men där och sewers är inte lika ”rakt fram” som övriga ställen tycker jag 😆 Just nu kör jag på harcore med rocket launchern mest för att leka innan reglerna blir satta på speedrun punkt com. Ska väl ge mig på Nightmare och Inferno också men vill inte bli förvirrad av platserna items finns på. Dock förstår jag inte coinsen. T.ex den som ger skadeökning. Är det då som att spela på en lägre svårighetsgrad. Alltså i harcore är skadan som på standard. Märker en liten skillnad men skulle vara nice o se siffror på ”boosten” den ger


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja men där och sewers är inte lika ”rakt fram” som övriga ställen tycker jag 😆 Just nu kör jag på harcore med rocket launchern mest för att leka innan reglerna blir satta på speedrun punkt com. Ska väl ge mig på Nightmare och Inferno också men vill inte bli förvirrad av platserna items finns på. Dock förstår jag inte coinsen. T.ex den som ger skadeökning. Är det då som att spela på en lägre svårighetsgrad. Alltså i harcore är skadan som på standard. Märker en liten skillnad men skulle vara nice o se siffror på ”boosten” den ger

Coinsen har jag inte testat alls så kan inte ge ngt svar på det. Tycker allt det missas i utmaningen. Nightmare är svårt, fienderna är fler och jäkligt aggresiva. Nemesis final boss scenen är svår. Inferno ska bli spännande

Längtar efter 2021 med nya Resident Evil.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zerox_no1:

Nå 4/5 är det inte iaf.
6LWUmbS50wY

Det man får tänka på är att folk har olika åsikter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har spelat igenom 3an nu. Och tycker den är bra! Dock inte lika bra som 2an. Det tråkiga är att den är lite kortare i speltid. Tror det är bra att man inte gör en remake rakt av från originalet, blir lite mer intressant då men nya miljöer. Dock håller jag med om att priset är lite högt på vissa köp sidor. Men köpte det för under 500kr.

Nämnvärt är att jag har spelat alla resident evil spel (förutom 5 och 6), och tycker 3an är värt ett köp.

Medlem

Precis klarat i genom spelet på medium vilket var ganska svårt och tog 6tim 37min, lär ju bli helt omöjligt på hardcore utan fusk. Men gilla det här mer än förra årets remake på tvåan. Resident Evil 3 Remake Bästa spelet i serien tsm med Del 7. Ger spelet 5 av 5

Medlem
Skrivet av submariner:

Precis klarat i genom spelet på medium vilket var ganska svårt och tog 6tim 37min, lär ju bli helt omöjligt på hardcore utan fusk. Men gilla det här mer än förra årets remake på tvåan. Resident Evil 3 Remake Bästa spelet i serien tsm med Del 7. Ger spelet 5 av 5

Inte omöjligt man måste lära sig ducka. Gör man det i rätt tidpunkt går spelet i slowmotion o man hinner trycka några salvor i huvudet på dom. Många fall kan man undvika dom. Hittar man granatkastaren i kloaken så är hunters ganska lätta. Granater är bra på sjukhuset med Carlos för hunters samt tower defense delen. Försök pricka rätt på huvudet så sparar ni ammo. Finns massor av tips.

Medlem

Får nog ta och skaffa det när dom har rea på det, gillade gamla resident evil 3. Fast jag har inte kört klart 2:an än, är där man blir jagad av Dolph Lundgren monstret.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar