Vad skulle du vilja se i ett Uncharted 5?

Fragtjuv
Vad skulle du vilja se i ett Uncharted 5?

Uncharted-filmen är försenad igen så låt oss istället diskutera hur ett eventuellt Uncharted 5 skulle kunna se ut! Ett spel helt tillägnat Sully? Ett spel med Sam och Sully? Ett spel med Nathans dotter i huvudrollen? Ja, möjligheterna är nästan oändliga. Min enda tanke är att det räcker med Nathan, hans story känns färdig!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

jbx
Medlem

Minst 60fps är det jag vill se!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Uncharted 4 hade ett perfekt slut! Så lämna Nate & Co ifred.
Vem huvudrollen skulle vara har jag inga förslag på alls, kammar noll.
Allt jag vill är att det storslagna äventyret hålls detsamma. Ingen serie kommer i närheten inte ens Indiana Jones.

Nästan bättre om det inte kommer en 5:a.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Vad jag vill se...? Färre regissörer än Uncharted-filmen haft!

Skämt åsido, det är klart det måste komma fler Uncharteds. Äventyr är ju det bästa som finns, och det finns ju sätt att bygga vidare på serien med andra äventyrare än Nate, för hans resa känns avslutad (som Traveller säger). Vet inte riktigt vilken setting jag skulle vilja ha, men jag önskar mig mer rent äventyrande och pusslande, än bara en massa strider. Jag tröttnar så lätt på dom. Så: mer äventyr, mindre pangande.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Färre och svårare fiender. Lite mindre Rambo-style 🙃

Medlem

Jag tyckte att Lost Legacy var i det närmaste perfekt.

Om Uncharted 4 är Half-Life 2 så är Lost Legacy lite som Episode 1 och 2 - kortare men bättre och tajtare.

Medlem

@Fredrik Eriksson: Håller med helt. Man får sitt lystmäte av pangande från andra spel, Uncharted är arkeologi, äventyr, pussel och story i min bok. Personligen skulle jag älska om de backade tiden till Sullys ungdom och körde med honom i huvudrollen, men det spelar ingen större roll så länge protagonisten är välskriven.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Att byta ut en diamant mot en Daim! Ni som vet, vet... 🤭

Medlem

Mer fokus på pussel och utforskande, betydligt mindre fokus på eldstrider. Vet att spelpressen i stort ignorerade det, men tiden har sedan länge passerat där "stort, öppet utrymme med medelhöga väggar = eldstrid" var acceptabelt som någonting annat än lat design. Eldstriderna har alltid varit tröttsamma i Uncharted, blir det en femma hoppas jag man gör om det ordentligt.

Medlem

Som nämnts tidigare, mindre skjutande skulle ge mer inlevelse.

Rätt svårt att se Nate som en känslosam fader/make när han mördat halva landet han befinner sig i.

Medlem

Är ingen som väntar på filmen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Först och främst måste jag, som många andra, säga att jag är riktigt nöjd med hur Uncharted 4 slutade. Däremot kommer jag sakna ett spel med "arkeologi" och historiska mysterier som tema ifall det inte kommer fler spel i serien på ett eller annat vis. Med det sagt hade jag gärna besökt Japan i ett framtida spel!

I gamla kinesiska texter nämns ett legendariskt japanskt kungadöme, Yamatai-koku, som styrdes av en mystisk shaman/drottning. Kungadömet har aldrig kunnat hittas i modern tid. Att leta sig fram genom ett nutida Japan, kanske fightas mot lite Yakuza, och samtidigt nysta upp lite andra mysterier, hade inte suttit helt fel enligt mig.

Medlem

Jag ser gärna Nathan i en Sully-roll och att vi får spela som en ung ny karaktär. Gärna med massa referenser till de fyra första spelen. Sen vill jag skjuta mindre och utforska mer. Kanske som en blandning mellan Uncharted och Breath of the Wild. Semi-open med små rpg-inslag eller varför inte en touch of Metroidvania.

Medlem

Uncharted är som en mix av Mission Impossible, National Treasure, Indiana Jones och Rambo, och jag älskar precis allt med det. Jag hade velat ha ett spel där Sully får ha en ännu mer framträdande roll. Uncharted har sedan tvåan satt nya standarder för grafik och häftiga actionmoment, så mer av den varan hade varit önskvärt. Nu kommer ju The Last of Us 2 komma till PS4, så den grafiken lär inte vara optimerad för nästa generations konsoler. Ett eventuellt Uncharted 5 till PS5 hade istället kunnat bli precis hur snyggt som helst.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Diezel:

Först och främst måste jag, som många andra, säga att jag är riktigt nöjd med hur Uncharted 4 slutade. Däremot kommer jag sakna ett spel med "arkeologi" och historiska mysterier som tema ifall det inte kommer fler spel i serien på ett eller annat vis. Med det sagt hade jag gärna besökt Japan i ett framtida spel!

I gamla kinesiska texter nämns ett legendariskt japanskt kungadöme, Yamatai-koku, som styrdes av en mystisk shaman/drottning. Kungadömet har aldrig kunnat hittas i modern tid. Att leta sig fram genom ett nutida Japan, kanske fightas mot lite Yakuza, och samtidigt nysta upp lite andra mysterier, hade inte suttit helt fel enligt mig.https://i.imgur.com/kAwFuFZ.jpg

Första Tomb Raider rebooten utspelar väl sig på Yamatai?

Jh
Medlem

Uncharted 4 var ett riktigt fint äventyr. Stundtals mästerligt, med perfekt slut.. Med det sagt mindre generiskt skjutande och mer utforskande och pussel. Naughty dog måste utveckla själva gameplayet för den känns väldigt förlegad.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Wibstyle:

Första Tomb Raider rebooten utspelar väl sig på Yamatai?

Åh, det kanske den gör! Jag har inte hunnit spela de nya Tomb Raider-spelen än, så har faktiskt ingen aning.

Medlem

Uncharted 5. Playstation 5. Confirmed!

Avstängd
Skrivet av whoo:

Uncharted 5. Playstation 5. Confirmed!

Var ?

KoP
Medlem

Vill helst inte se ett Uncharted 5. 4:an kändes som ett värdigt avslut. Bättre om dom går vidare och skapar något nytt.

Fragtjuv

Hmm...kanske mer av en spinn-off istället. Uncharted - a new shore. På väg mot det nya landet sker ett fruktansvärt skeppsbrott och du är den enda överlevande. Du flyter iland på en strand och har en hel ö att utforska precis hur du vill. Naturligtvis får du skapa din egen karaktär.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Tycker som många andra att Nates resa känns färdig. Men de började något intressant med Lost Legacy de kan få fortsätta!

Medlem

Jag är nog en av de få som helst inte vill se något Uncharted 5.
Jag hade faktiskt önskat att naughty dogs nästa spel hade varit ett sprillans nytt jack and daxter äventyr!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Releasehästryttare

För mig räckte det med 2an, när jag spelade igenom 3an så kändes det bara som en tråkig mer av samma expansion till 2an.

Hoppas de får pilla med nått nytt IP

Medlem

Vill se en remaster i 4k 30fps. Alltså Golden Abyss delen som endast släpptes till ps vita.
Den här delen missa nog de flesta om man inte hade vitan som jag inte hade. Hade nog inte varit något
problem för ND att snickra ihop. Plus del 5 på ps5an hade varit kardemumma.

Medlem

@submariner: Det var inte Naughty Dog som utvecklade det spelet, så jag tror inte att de hade de hade tagit hand om remastern.


signatur

Kunskapsförmedlare.

1
Skriv svar