I väntan på Final Fantasy VII Remake!

Medlem
I väntan på Final Fantasy VII Remake!

Hjälp, jag har sån mega abstinens! Jag vill spela FF7 Remake nuuuuu!
Några tips på vad man kan spela så länge? Har inte hittat något som lockar! Tänker bara på FF7 haha. (Det får inte vara ett för stort spel!)

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Deekar: jag höll på rekommendera Persona 5 Royal, men så såg jag sista raden om att det inte får ta mycket tid. Det stämmer INTE in på Persona 5 Där får man lätt räkna med 90-150 timmar beroende på hur besatt man blir av det.

Letar du främst efter tips på andra JRPG:s som inte är så långa? Om så kan jag tipsa om andra typer av spel som är bra och inte våldsamt långa, men om du vill ha JRPG-tips hivar jag ett par här nedan.

Crystar (PS4, Steam)
Crystar är ett väldigt bra spel som flugit under radarn för de flesta, även för mig innan jag upptäckte det i random Youtube-video. Den känslosamma berättelsen kombineras med kul och välfungerande spelmekanik, och jag skulle tippa på att speltiden hamnar någonstans mellan 25-30 timmar. Väl värt investeringen!

Astral Chain (Switch)
Jag vet inte om du har en Switch, men om du har det är Astral Chain ett fenomenalt bra JRPG. Det är förvisso något i det längsta laget om du vill ha något som underhåller dig fram till FFVII Remake, skulle tippa på att runt 40 timmar behövs i alla fall, men om du kan/vill investera så mycket tid i ett bra och unikt spel är Astral Chain en topprekommendation.
Recension

Judgment (PS4)
Jag hade tänkt rekommendera Yakuza-serien, men eftersom det är flera delar med en rejäl klump speltimmar om du ska ta dig an serien är det nog bättre att rekommendera Judgment. Det är väldigt likt Yakuza (samma utvecklare) och kombinerar hårdkokt japansk kultur med actionbaserat stridsystem, detektivarbete och grundläggande JRPG-element. Jag skulle säga att det är ungefär 25-30 speltimmar.
Förhandstitt


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Jag spelar inte så mycket just nu, jag laddar upp i stället. Lyssnar på musiken, läser allt jag kommer över om remaken och tittar på trailers om och om igen. Det är så fruktansvärt nära nu! Jag är 40 år men känner mig som när jag var 7 år och väntade på julafton. Jag har nästan inte tänkt på något annat än den är remaken det senaste halvåret.

Medlem
Skrivet av Loevet:

@Deekar: jag höll på rekommendera Persona 5 Royal, men så såg jag sista raden om att det inte får ta mycket tid. Det stämmer INTE in på Persona 5 Där får man lätt räkna med 90-150 timmar beroende på hur besatt man blir av det.

Letar du främst efter tips på andra JRPG:s som inte är så långa? Om så kan jag tipsa om andra typer av spel som är bra och inte våldsamt långa, men om du vill ha JRPG-tips hivar jag ett par här nedan.

Crystar (PS4, Steam)
Crystar är ett väldigt bra spel som flugit under radarn för de flesta, även för mig innan jag upptäckte det i random Youtube-video. Den känslosamma berättelsen kombineras med kul och välfungerande spelmekanik, och jag skulle tippa på att speltiden hamnar någonstans mellan 25-30 timmar. Väl värt investeringen!
https://youtu.be/HwocxuSf4YI

Astral Chain (Switch)
Jag vet inte om du har en Switch, men om du har det är Astral Chain ett fenomenalt bra JRPG. Det är förvisso något i det längsta laget om du vill ha något som underhåller dig fram till FFVII Remake, skulle tippa på att runt 40 timmar behövs i alla fall, men om du kan/vill investera så mycket tid i ett bra och unikt spel är Astral Chain en topprekommendation.
Recension
https://youtu.be/PMS-LMKXKTo

Judgment (PS4)
Jag hade tänkt rekommendera Yakuza-serien, men eftersom det är flera delar med en rejäl klump speltimmar om du ska ta dig an serien är det nog bättre att rekommendera Judgment. Det är väldigt likt Yakuza (samma utvecklare) och kombinerar hårdkokt japansk kultur med actionbaserat stridsystem, detektivarbete och grundläggande JRPG-element. Jag skulle säga att det är ungefär 25-30 speltimmar.
Förhandstitt
https://youtu.be/38dK9-y0cbM

Tack för tipsen! Jag mottar tips på allt som är under 50ish timmar! Har alla konsoler. Jag kanske va otydlig där!:)

Medlem

Hämtade precis upp det från mitt postombud (beställt från Elgiganten)! Uppgifterna om att det skulle släppas tidigt var således sanna. Jag har dock inte tid att spela det förrän till helgen och kommer att prioritera en genomkörning av RE3 först. RE3 är ju förövrigt (i det här sammanhanget) föredömligt kort så det kanske kan vara något för din abstinens?

1
Skriv svar