Ännu mera inför Final Fantasy VII Remake - minnen och favoritögonblick. Spoiles förekommer!

Medlem
Ännu mera inför Final Fantasy VII Remake - minnen och favoritögonblick. Spoiles förekommer!

Det är nära nu. Väldigt nära! Väntan har varit lång och svår, och den är inte direkt lättare nu. Men medan vi väntar, tänkte jag att vi kan berätta våra minnen kring spelet: när och var spelade du det första gången, vilken är din favoritlåt i spelet, vilket är ditt favoritögonblick i spelet, vilket är ditt favoritställe och vilken är din favoritkaraktär?

Den som inte har spelat originalet bör kanske undvika den här tråden, för här kommer det att förekomma spoilers.

SPOILERS! SPOILERS! SPOILERS! SPOILERS! SPOILERS!

Final Fantasy VII var mitt andra japanska rollspel (om inte Secret Of Mana räknas, då var det det tredje). Jag och min bror spelade Suikoden 1 våren 1997, en bra uppvärmning kändes det som. Super PLAY skrev väldigt mycket om spelet och hypen byggdes upp mer och mer. Tobias Bjarnebys lyriska recension har jag läst hundratals gånger. Vi fick Final Fantasy VII i julklapp 1997. Vi var hos mormor och morfar den julen. Vi spelade lite grann på deras tv, men drog igång på allvar så fort vi åkt hem på annandagen. Sedan var vi fast. Med bara korta pauser för att äta satt vi och spelade från tidig morgon till långt in på natten. Det gick inte att slita sig. Det var så trollbindande och indragande att allt annat förbleknade.

Två-tre veckor senare hade vi klarat spelet, men då fortsatte jag att spela. Jag avlade en guldig chocobo, jag maxlevlade karaktärerna, klarade Ruby och Emerald Weapon, hittade Knights Of The Round, klarade battle square och ja, jag gjorde nog allt som gick att göra. Ett kort tag senare, våren 1998, spelade jag igenom det igen. Sedan dess har det varit mitt favoritspel och det har funnits med mig sedan dess. Jag lyssnar regelbundet på musiken och har otroligt fina minnen av spelet. I julas spelade jag igenom det igen för första gången på nästan 22 år. Till min glädje är spelet fortfarande fantastiskt bra.

Mina favoritplatser i spelet är Nibelheim, Cosmo Canyon, Sleeping Forest/Forgotten City och Icicle Inn. Favoritlåtar är Anxious hearts, On that day 5 years ago, Main theme, In search of the man in black, The great warrior, Buried in snow,Listen to the cries of the planet och Aeris theme. Favoritkaraktärer är Cloud, Tifa, Barrett och Red XIII, även om jag brukar använda mig mest av Cid.

1
Skriv svar