Karantän-Stream - Jocke lirar japanska rollspel, del 2

Robot
Karantän-Stream - Jocke lirar japanska rollspel, del 2

Nu kör vi andra rundan! Ska Jocke övervinna sin JRPG-misstro, eller stryker han med på kuppen när han tar sig an Persona 5?

#bennet, #jpg, #persona-5, #stream


Medlem

Åh gud, Persona 5 är ju så hardcore att börja med också Tar ju 5 timmar innan storyn ens börjar. Jag och min sambo hade det som projekt att spela igenom, och tror vi hamnade på 120 innan vi var klara, och då gjorde vi inte ens allt!


signatur

Videomupp

Medlem

Jag började spela final fantasy X,för första gången, HD remaster igår kväll och är väl ungefär 3 timmar in.
Det verkar hittils lovande, de "gulliga" karaktärerna och storyn är precis den verklighetsflykt jag behöver i dessa tider.

Medlem

Persona 4 var mitt första jrpg. Innan dess hade jag nästan aldrig spelat, eller knappast ens sneglat åt något japanskt i spelväg förutom kanske Super Mario. Även om Persona 4 var ett spel som närmare tog 100 timmar så var det en perfekt inkörsport på grund av att det var ett sånt grymt spel. Spelade absolut ingen roll att det var lite trögstartat och blev ganska avancerat.

Persona 5 är nog en ännu bättre start. Den episka känslan av dessa långa och fantastiska spel kan nog chocka igång en kärlek för jrpgs från ingenstans vilket det definitivt gjorde för mig.

Medlem

Riktigt rolig stream. Gillar idén att folk testar spel utanför sin comfort zone.

Medlem

Jag kan inte bara med jrpg. Så långt ifrån stilen här. Sen kan jag inte med hur karaltärerna ser ut.

Testpilot

Mycket rolig stream och extra kul att Jocke verkade få mersmak!

Frilansare
Skrivet av Mutumba:

Mycket rolig stream och extra kul att Jocke verkade få mersmak!

Har faktiskt smyglirat lite utanför streamen! Tänkte komma förbi den evighetslånga tutorialen och streama vidare sen.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Åh gud, Persona 5 är ju så hardcore att börja med också Tar ju 5 timmar innan storyn ens börjar. Jag och min sambo hade det som projekt att spela igenom, och tror vi hamnade på 120 innan vi var klara, och då gjorde vi inte ens allt!

Jag spelade Persona 5 när det ingick med PS Now (tack FZ!). Jag började spela 3-4 veckor innan det skulle försvinna från tjänsten och tänkte "den tiden hinner man spela igenom vad som helst på".

Jo, tjena! 135 senare timmar var jag klar med ca ett dygn till godo. Då satt jag uppe till 6:00 en lördagsnatt sista helgen tills det helt enkelt inte gick att hålla huvudet uppe och tvingades sätta konsolen i standby-läge mitt under sista boss-fajten.

Jag har inte spenderat så mycket tid med att spela på väldigt länge. Det är ett riktigt bra spel men det (och jag) hade mått bra att att ha en månad till att fördela spelandet på.

Skrivet av Joakim Bennet:

Har faktiskt smyglirat lite utanför streamen! Tänkte komma förbi den evighetslånga tutorialen och streama vidare sen.

Jag började förstå att detta spel nog var lååångt när jag efter 10 timmar insåg att jag bara var "i början".

Frilansare

@Margy:

Haha ja. Samtidigt, 80% av innehållet hittills har varit utdragna dialoger där personer upprepat samma sak och bekräftat det andra säger, in absurdum.

Medlem

Har inte ens ägnat ett tanke åt det här spelet innan första streamen. Köpt och installerat, är 10 timmar in. Det här är bra skit!!

Frilansare
Skrivet av Gregerory:

Har inte ens ägnat ett tanke åt det här spelet innan första streamen. Köpt och installerat, är 10 timmar in. Det här är bra skit!!

Kul att "inspirera"! Mycket bisarrt spel.

Medlem

@Joakim Bennet, kan du inte streama Twilight Struggle? Finns på steam.
Kanske streama tutorialen?

Medlem
Skrivet av Haddock:

@Joakim Bennet, kan du inte streama Twilight Struggle? Finns på steam.
Kanske streama tutorialen?

Brädspelet?
Måste vara det.
Förmodligen det bästa brädspelet som gjorts.
Åtminstone 2-spelare spelet.

Medlem

Kul stream.
Mer sånt här.
Nästa gång kanske du tar dig an en visual novel 😄😉

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Brädspelet?
Måste vara det.
Förmodligen det bästa brädspelet som gjorts.
Åtminstone 2-spelare spelet.

Ja precis. Tänke att det skulle vara kul att se en mugglare ta sig an tutorialen och se hur det går.
Sen tror jag temat och spelet passar Jockes spelsmak.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ZakAntreaz:

Kul stream.
Mer sånt här.
Nästa gång kanske du tar dig an en visual novel 😄😉

Phoenix Wright hade varit kul att se.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Haddock:

Ja precis. Tänke att det skulle vara kul att se en mugglare ta sig an tutorialen och se hur det går.
Sen tror jag temat och spelet passar Jockes spelsmak.

Kul blev lite sugen på att testa att spela det digitalt. Man kan väl skippa tutorialen?
Lite nyfiken på hur den ser ut med tanke på ditt inlägg, men knappast att det behövs efter att ha spelat brädspelet 100-tals gånger.

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Kul blev lite sugen på att testa att spela det digitalt. Man kan väl skippa tutorialen?
Lite nyfiken på hur den ser ut med tanke på ditt inlägg, men knappast att det behövs efter att ha spelat brädspelet 100-tals gånger.

Kan man spelet behöver man den inte. Men hade varit kul att se någon som inte har någon erfarenhet sen tidigare prova.

1
Skriv svar