SVT kulturveckan intervjuar Simon Stålenhag om Tales from the Loop

Medlem
SVT kulturveckan intervjuar Simon Stålenhag om Tales from the Loop
Inaktiv

Tackar! Väldigt intressant tittning

Frilansare

Någon som sett Tales på Prime? Jag avslutade mitt abonnemang men är sugen på denna. Men vill nog höra några omdömen först.

Gnällkuk
Skrivet av Joakim Bennet:

Någon som sett Tales på Prime? Jag avslutade mitt abonnemang men är sugen på denna. Men vill nog höra några omdömen först.

Nope, avslutade mitt abbonemang med. Så oerhört trött på att det enda man vill se inte finns tillgängligt i min region så blev att pirata istället. Så jävla bakvänt med hur streaming services fungerar... Jag kollade igenom en hel del klassiska filmer när jag låg hemma sjuk men sen sa jag upp abbonemanget och laddade ned project bluebook istället.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det måste vara något fel på serien, alla inomhus scener är så vansinnigt mörka att man inte ser något.
Som i avsnit 5 när han jagar efter en person, man ser inte att det är något där. Helt sjukt. Det kan omöjligt vara meningen att det ska vara så mörkt.
Något fel med filtret.

Releasehästryttare
Skrivet av Joakim Bennet:

Någon som sett Tales på Prime? Jag avslutade mitt abonnemang men är sugen på denna. Men vill nog höra några omdömen först.

Jag gav serien en 7 av 10 på imdb, det är några avsnitt som är bra och några som är tråkiga.

Det är lite svenska i början på serien som är kul men det försvann efter avsnitt 2 tyvärr.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Någon som sett Tales på Prime? Jag avslutade mitt abonnemang men är sugen på denna. Men vill nog höra några omdömen först.

Sätter inget betyg men skrev om den under "senaste serien ni såg färdigt" tråden.
Jag tycker serien fångar känslan från bilderböckerna riktigt bra och i överlag känns produktionen bra och skådespelet håller bra klass rakt igenom.
Dock är serien bra nog seg här och var, och avsnitten varierar från riktigt jävla bra till "meh".
Men som första säsong tycker jag den är kanon och definitivt sevärd! Värd den slant en månads prime kostar enligt mig!

Väntar och hoppas med spänning på en mer påkostad och detaljerad andra säsong!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag ska kolla nu i helgen. Återkommer.


signatur

Niet.

Medlem

Intressant att läsa om hur han själv såg på saken när Avalanche stal hans idéer. Verkar vara en trevlig snubbe.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar