Förhandstitt - Valorant

Skribent
Skrivet av Joel OS:

Spiken exploderar, och man dör av den om man är för nära.

Och det där har jag tänkt mycket på. Även i typ Dota och OW heter det ju också kills - vore det inte smidigare att i esportssammanhang bara säga typ eliminations istället för att säga att spelare 1 är mvp pga skjutit ihjäl flest? Om man nu vill kunna locka lite sponsorer. Eller är det för artificiellt att gå ifrån vad vanliga spelare säger?

Ok. Tack för förtydligande gällande spiken.

Jag tänker mest att kills (eller frags som många också säger) är ett snabbare, enklare och smidigare ord än elimineringar/eliminations att säga, plus att det är som du är inne på är ordet som alla sagt i alla år. De som är motståndare och spinner vidare på att vissa vill anpassa spelet för sponsorer och ändra CT och T o.s.v. de frågar sig vad som blir nästa grej? Får det vara blod? Kommer spelet (CS:GO alltså) tappa sin identitet om hela jargongen ändras? Kommer allting som gjort spelet populärt och unikt under tjugo år försvinna i jakten på att bli mainstream? Är det värt det? O.s.v.

Fast precis som du säger, vill man ha Boeing eller American Airlines som sponsorer så måste orden terrorist och bomb bort. Så är det bara. I den aspekten vinner Valorant för de sätter ju sin jargong nu med offensive, defensive och spikes istället för counter-terrorist, terroist och bomb.

Skribent
Skrivet av Hordaland:

Ja, det är nog en balansfråga och jag kan absolut tänka mig att många kommer ogilla det. Ultimates känns lurigt, men till skillnad från exempelvis Overwatch där man ofta vinner hela gamet genom några kombinerade ults så vinner man här bara en av upp till 25 rundor. Några hundra timmar kommer jag säkert ge det och sen får vi se.

När jag hör ordet "ultimate" då kopplar det direkt till något "tryck på den här knappen för att vinna matchen", vilket automatiskt ger negativa tankar. Jag har exakt 0 timmar i Overwatch och ogillar generellt hjältebaserade spel, men ska försöka hålla ett öppet sinne och ge Valorant en ärlig chans när det kommer.

Såg faktiskt ett par videos om Valorant tidigare idag, från YouTubers som lever på att göra CS:GO videos. Framförallt den av Warowl tyckte jag var bra.

Avstängd
Skrivet av Shadee:

När jag hör ordet "ultimate" då kopplar det direkt till något "tryck på den här knappen för att vinna matchen", vilket automatiskt ger negativa tankar. Jag har exakt 0 timmar i Overwatch och ogillar generellt hjältebaserade spel, men ska försöka hålla ett öppet sinne och ge Valorant en ärlig chans när det kommer.

Såg faktiskt ett par videos om Valorant tidigare idag, från YouTubers som lever på att göra CS:GO videos. Framförallt den av Warowl tyckte jag var bra.

https://www.youtube.com/watch?v=Xm6sC2b7BBA

Var faktiskt just WarOwls stream jag kikade mest på igår när de visade upp lite mer gameplay på Twitch. Även hans åsikter jag lyssnat mest på gällande spelet. Han är lite småtoxic ibland vilket är ett gott tecken på integritet när det kommer till att presentera en produkt.

Skribent

Appropå ingenting. Spelet görs av Riot som ägs till 100 % av Tencent, som sägs tillhöra kinesiska staten. Epic blir bojkottade för att folk är skeptiska till att Tencent äger strax under 50 %.

Kommer folk som bojkottar Epic även bojkotta Valorant?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Appropå ingenting. Spelet görs av Riot som ägs till 100 % av Tencent, som sägs tillhöra kinesiska staten. Epic blir bojkottade för att folk är skeptiska till att Tencent äger strax under 50 %.

Kommer folk som bojkottar Epic även bojkotta Valorant?

Det där argumentet kan man faktiskt bara använda om man inte är intresserad av spelet eller tjänsten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det är roligt, när jag kollade på videon, så såg jag ett namn i poängskärmen som jag kände igen, frågade min kompis på steam och det var han som spelade, dessutom, precis när jag frågade (vilket var nu) så var han på väg in i en ny match. Small World.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar