Stream-dags! M&B II: Bannerlord multiplayer

Robot
Stream-dags! M&B II: Bannerlord multiplayer

Gurkan & Olander skall tillsammans ta sig an meningsmotståndare.

#häst, #lans, #multiplayer, #rpg, #stream, #vemvaresomkasta, #youtube


Medlem

Joakim "Kawaii" Bennet, det går snabbt utför.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

jävla bra spel, men är en hel del bitar som saknas vad jag vet. aja, early access. rekommenderar 2 moddar dock, en som stoppar kraschande, och en som gör det enklare och snabbare att slakta hideouts (vilket är ett konstant måste för att skydda områden från banditer) och annars slösar många timmar av onödigt krångel.

som original får man inte ta med sig sin arme in när man attackerar en hideout, utan 7 pers man inte själv kan välja. så även om du är starkast i världen, kan du enkelt dö av att försöka döda några enstaka banditer, trots att du kommer med en arme på 500 pers. så party limit remover, bästa

hideout party limit remover
https://www.nexusmods.com/mountandblade2bannerlord/mods/35

timefixer (stoppar en slags kraschande många upplever)
https://www.nexusmods.com/mountandblade2bannerlord/mods/13?ta...

mkt enkelt att modda, packa upp i modules mappen och aktivera i launchern bara. mkt kvickt och funkar perfa.

https://youtu.be/fND81LqiPbI?t=98 denna rekommenderar jag också att kika lite på, för bannerlord funkar inte riktigt likadant som m&b gör, och det gör extremt stor skillnad i krigen hur du ställer in detta. formations och kontroll av arme. jag hade ingen aning om detta förrän efter 40 timmars spelande. så ja. rekommenderar hårt att kolla iaf några minuter av detta klipp från där det börjar (jag har spolat fram lite). där finns tips och taktiker du kanske aldrig märker annars.

ytterligare ett tips är att kolla alla taverns tidigt efter companions, då dom levlar ihop med dig. försök att få en blandad mix av olika, några som e kraftiga närstridskrigare, men resten bra på specifika saker, en med höga healingskills, en med hög tactic skill osv. man kan sparka dom man har som man vill så ta alla du kan bara, och sen byt ut dom som är sämre. dom jag tycker man vill ha av är bra healer, bra tactics och bra engineer gärna för sieges. om du inte själv valt dessa grejer men d tror jag inte. Steward är också väldigt viktig för en själv om man ska bygga och hantera ett empire. trading och smithing övar man själv upp ändå. samma med fighting skills.


signatur

//monster

Medlem

jag har också lite nybörjartips, slakta banditer, kriga max mkt och köp å sälj i olika städer långt ifrån varann i början för att få ihop stålar. när du har 20 lax lr mer, gå in i en stad och leta reda på en workshop, och köp den. då får man passiv inkomst sen för alltid av den. rekommenderar brewery och pottery då dom verkar funka bra i typ alla städer. spara ofta, innan allt betydligt.

och framför allt, den första quest du får, main quest att prata med 10 olika pers. se till att fokusera på den först! för det riktiga spelet börjar inte förrän efter den, och den tar lång tid att klara. heldag tog det för mig tex. efter den är klar kan man starta egen kingdom, egna settlements osv, börja bygga å göra det som är skoj!

caravans kan ge mer stålar, men är betydligt krångligare, osäkrare och dyrare. vänta med det tills du har gott om stålar! alltså 50+ lax och god koll på vad som är billigt och dyrt var.

vill även tillägga att i början är det bäst att joina valfri kingdom, för att kunna lära sig spelets mekaniker å hur det funkar i krig och diplomatiskt. man måste samla influence genom större krig, sen använder man denna i diplomatin. får lite slott att sköta osv. joinar man ingen kingdom så blir det inga stora fighter på lååång tid, tidigast mid game i ett spel jag tror är 150-200 timmar "stort" som minst. men som sagt, man kan inte bygga lr köpa något eget förrän man klarat main quest och hittat dom 10 pers att prata med, bara hänga i nacken på andra. jag har 53 tim spelade nu redan ett år in game.


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

jag har också lite nybörjartips, slakta banditer, kriga max mkt och köp å sälj i olika städer långt ifrån varann i början för att få ihop stålar. när du har 20 lax lr mer, gå in i en stad och leta reda på en workshop, och köp den. då får man passiv inkomst sen för alltid av den. rekommenderar brewery och pottery då dom verkar funka bra i typ alla städer. spara ofta, innan allt betydligt.

och framför allt, den första quest du får, main quest att prata med 10 olika pers. se till att fokusera på den först! för det riktiga spelet börjar inte förrän efter den, och den tar lång tid att klara. heldag tog det för mig tex. efter den är klar kan man starta egen kingdom, egna settlements osv, börja bygga å göra det som är skoj!

caravans kan ge mer stålar, men är betydligt krångligare, osäkrare och dyrare. vänta med det tills du har gott om stålar! alltså 50+ lax och god koll på vad som är billigt och dyrt var.

vill även tillägga att i början är det bäst att joina valfri kingdom, för att kunna lära sig spelets mekaniker å hur det funkar i krig och diplomatiskt. man måste samla influence genom större krig, sen använder man denna i diplomatin. får lite slott att sköta osv. joinar man ingen kingdom så blir det inga stora fighter på lååång tid, tidigast mid game i ett spel jag tror är 150-200 timmar "stort" som minst. men som sagt, man kan inte bygga lr köpa något eget förrän man klarat main quest och hittat dom 10 pers att prata med, bara hänga i nacken på andra.

Jag klarade precis questen med att prata med 10 pers. Nu är det nästa del som gäller. Började med karavaner rätt tidigt och det har funkat rätt bra. Men ska fokusera på main questen nu så jag kan starta mitt egna rike Grymma tips!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag klarade precis questen med att prata med 10 pers. Nu är det nästa del som gäller. Började med karavaner rätt tidigt och det har funkat rätt bra. Men ska fokusera på main questen nu så jag kan starta mitt egna rike Grymma tips!

ja man får sen välja att prata med 2 pers, man bör prata med båda. men rekommenderar även där att välja tjejen av dom två, för hon tillåter att man bygger eget kingdom var och hur man vill, det gör inte han! sen jävlar börjar det hända grejer tack för beröm!


signatur

//monster

Medlem

största fighten hittills var också runt 1000 pers, med max grafik å att man kan se allt å hur det går till är det så jäääävla fett. storma slott och grejer, klockrent gjort. spec när man hajar hur taktik och formations och allt funkar. detta spel är mkt bättre än jag trodde det skulle vara, såg rätt segt ut på många videos jag sett innan. köpte det bara för jag tyckte det påminde om kenshi, och det gör det ju förstås. men att ha dom 2 spelen nu i coronatider å ledighet är guld


signatur

//monster

Medlem

signatur

//monster

Medlem

Likt en modell blev Johan Olander plåtad.

Medlem

spelade en hel del, dock förstördes min save av att jag körde en barter om fred, och fienden attackerade mitt slott. som resultat kunde jag inte bryta peace treaty, dvs beskydda mitt slott när dom väl siege'ade det. Dvs sparfilen fastnade i en meny med två gråa knappar, send troops och fight..

Närmsta sparningen var 6 timmar bak.. tappade lusten helt, riktig derp bugg.

Så tips till alla, gör aldrig en barter där det bara är du som inte får bryta peace treaty.
Och spara hela tiden, corrupta sparfiler är en grej, auto-save är riktigt taskig.
Finns ingen backup på autosave om den blir corrupt heller, vilket det gjorde i warband.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

spelade en hel del, dock förstördes min save av att jag körde en barter om fred, och fienden attackerade mitt slott. som resultat kunde jag inte bryta peace treaty, dvs beskydda mitt slott när dom väl siege'ade det. Dvs sparfilen fastnade i en meny med två gråa knappar, send troops och fight..

Närmsta sparningen var 6 timmar bak.. tappade lusten helt, riktig derp bugg.

Så tips till alla, gör aldrig en barter där det bara är du som inte får bryta peace treaty.
Och spara hela tiden, corrupta sparfiler är en grej, auto-save är riktigt taskig.
Finns ingen backup på autosave om den blir corrupt heller, vilket det gjorde i warband.

som jag sa, gör inga större beslut lr handlingar alls utan att spara i god tid innan. innan du går in i stan lr slottet osv öht. mkt viktigt för alla mekaniker funkar inte perfekt, och man kan lätt fastna nånstans där man inte har några val utom att sumpa massor och göra om 10 timmars arbete hänt mig ett par ggr men jag sparar som satan hela tiden nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

som jag sa, gör inga större beslut lr handlingar alls utan att spara i god tid innan. innan du går in i stan lr slottet osv öht. mkt viktigt för alla mekaniker funkar inte perfekt, och man kan lätt fastna nånstans där man inte har några val utom att sumpa massor och göra om 10 timmars arbete hänt mig ett par ggr men jag sparar som satan hela tiden nu

Jo tack, kommer inte göra om 6 timmar dock. Spelet får ligga på is tills det är färdigt.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Jo tack, kommer inte göra om 6 timmar dock. Spelet får ligga på is tills det är färdigt.

kanske du borde testa Kenshi istället då rekommenderar


signatur

//monster

Medlem

Hahaha, Gurra blir alltid klockren på dessa bilder. Vilken intensitet i blicken.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

som original får man inte ta med sig sin arme in när man attackerar en hideout, utan 7 pers man inte själv kan välja.

De översta i din lista följer med dig. Brukar vara tämligen enkelt när man väl har kompanjoner och några höglevlade infanterister.

Medlem
Skrivet av Zleaze:

De översta i din lista följer med dig. Brukar vara tämligen enkelt när man väl har kompanjoner och några höglevlade infanterister.

Infanterister? Alla ska ha häst, enkom för det härliga mullret en kavalleriarmé producerar över hela kartan när man anfaller i samlad tropp

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ja man får sen välja att prata med 2 pers, man bör prata med båda. men rekommenderar även där att välja tjejen av dom två, för hon tillåter att man bygger eget kingdom var och hur man vill, det gör inte han! sen jävlar börjar det hända grejer tack för beröm!

Snubben medger också att man startar sitt eget kungadöme. Enda skillnaden mellan de två är väl att killen hatar det tidigare imperiet och tjejen ogillar kransnationerna?

Medlem
Skrivet av Zleaze:

De översta i din lista följer med dig. Brukar vara tämligen enkelt när man väl har kompanjoner och några höglevlade infanterister.

i början kanske, men inte när du möter 50+ folk med pilbågar


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Renfis:

Snubben medger också att man startar sitt eget kungadöme. Enda skillnaden mellan de två är väl att killen hatar det tidigare imperiet och tjejen ogillar kransnationerna?

jo tjejen låter en starta eget var och hur som helst tror jag, och killen bara non-imperial lr något sånt. men av vad jag läst ska tjejens alternativ vara det bästa. jag kommer snart att veta, då jag precis nu är på att sno ett slott från någon och få settlements! redan haft ett kingdom innan och 2 slott å 4 settlements, men det räknades inte med i listan eftersom jag inte hade pratat med dom 10 lirarna först så göra om göra rätt, dag 300


signatur

//monster

Medlem

rekommenderar starkt smithing modden till alla, då man annars får slösa oändliga timmar på den skiten.

https://www.nexusmods.com/mountandblade2bannerlord/mods/20?ta...

även denna om det kraschar där det ej bör, första timmen jag lirade kraschade det en del tills jag installerade denna.

https://www.nexusmods.com/mountandblade2bannerlord/mods/13?ta...


signatur

//monster

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

ja man får sen välja att prata med 2 pers, man bör prata med båda. men rekommenderar även där att välja tjejen av dom två, för hon tillåter att man bygger eget kingdom var och hur man vill, det gör inte han! sen jävlar börjar det hända grejer tack för beröm!

Ah! Intressant. Är inne på ny karaktär och på beta-branch nu, men sjukt instabilt så inväntar nästa patch. Skall ta tjejen då. Har dessutom två städer så tänker att det blir lättare att börja så.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar