Phil Spencer om priset på Xbox Series X: "Gaming är en lyx"

Inaktiv
Skrivet av B-itta:

Mestadels för att ringa/smsa och nån bild ibland.

Gaming är en upplevelse varje gång man spelar.

Är benägen att hålla med. Helt sjukt att så många betalar 10,000+ kr för att pensionera sin iPhone 8 och köpa senaste modell sen fortsätta använda Messenger och Instagram. Men batteritiden började väl bli halvers, vad vet jag?

(Ja jag vet att många också använder mobilen till mycket annat där det faktiskt kan finnas en poäng att uppgradera men jag tror det är sorgligt många som gör det för att mobilen är en statusgrej). Dock bör vi inte gå off topic för mycket då denna tråd handlar om nya Xbox men tycker ändå det är relevant att ta upp.

OnT: Förmodligen menar Phil med detta att Xbox kommer bli rätt dyr men samtidigt är en konsol förhållandevis billig jämfört med en PC där man måste lägga minst ca 7-10000 kr på en ny om man vill ha en hyfsad. Dock går det göra mycket mer med en dator men ska man bara spela så kanske boxen inte är så hemskt prissatt, vi får se.

Medlem
Skrivet av neocon:

Hade snarare varit orimligt av Sony att designa skräddarsydda chip med acceleratorer som möjliggör 9GB/s i compressed IO throughput och sen INTE använda det.

Skrev inte att de inte kommer att använda det. Men det finns inte assets i dagens läge som behöver det. Det kallas futureproofing, de här konsollerna kommer ju att finnas på marknaden ett bra tag. Hur PC löser det återstår att se. Det rör sig fortfarande bara om laddningstider och en seamless spelvärld.

Medlem
Skrivet av loerk:

Skrev inte att de inte kommer att använda det. Men det finns inte assets i dagens läge som behöver det. Det kallas futureproofing, de här konsollerna kommer ju att finnas på marknaden ett bra tag. Hur PC löser det återstår att se. Det rör sig fortfarande bara om laddningstider och en seamless spelvärld.

"bara"
Man är på olika platser i livet, om jag får en konsol jag kan börja spela på lika snabbt som det tar för tvn att tändas upp skulle jag nog spela 10 gånger mer än jag gör idag. Som småbarnsförälder blir man vad vid att aldrig ha mer än 10-15 min att göra saker, så ofta är det inte ens lönt att börja spela eftersom jag inte ens hinner mellan 2 save/checkpoints..

Avstängd
Skrivet av whoo:

"bara"
Man är på olika platser i livet, om jag får en konsol jag kan börja spela på lika snabbt som det tar för tvn att tändas upp skulle jag nog spela 10 gånger mer än jag gör idag. Som småbarnsförälder blir man vad vid att aldrig ha mer än 10-15 min att göra saker, så ofta är det inte ens lönt att börja spela eftersom jag inte ens hinner mellan 2 save/checkpoints..

Ja, det är väldigt behändigt, men det är inte vad diskussionen handlade om.

Medlem
Skrivet av whoo:

"bara"
Man är på olika platser i livet, om jag får en konsol jag kan börja spela på lika snabbt som det tar för tvn att tändas upp skulle jag nog spela 10 gånger mer än jag gör idag. Som småbarnsförälder blir man vad vid att aldrig ha mer än 10-15 min att göra saker, så ofta är det inte ens lönt att börja spela eftersom jag inte ens hinner mellan 2 save/checkpoints..

Ditt problem med avkomma kommer nog kvarstå även fast du blir av med laddningstider haha.

123
Skriv svar