Fler Resident Evil 8-rykten: är i förstaperson, var från början Revelations 3

Robot
Fler Resident Evil 8-rykten: är i förstaperson, var från början Revelations 3

Rykteskarusellen snurrar vidare.

#capcom, #resident-evil-8


Medlem

Spännande!

Utgår iskallt från att det blir förstaperson, vilket jag gillar skarpt.

Blir lite rädd om det stämmer att det var revelations från början, den serien satsar väl på co-op? Något jag absolut inte vill se i RE8.

Ge mig ett slott, ockulta och mystiska ting med en bra story som knyter an till Umbrella så är jag game.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Spännande!

Utgår iskallt från att det blir förstaperson, vilket jag gillar skarpt.

Blir lite rädd om det stämmer att det var revelations från början, den serien satsar väl på co-op? Något jag absolut inte vill se i RE8.

Ge mig ett slott, ockulta och mystiska ting med en bra story som knyter an till Umbrella så är jag game.

Satsar på co-op är väl kanske att ta i. Ett av två spel i Revelations-serien har co-op, så det är 50/50.

Men det är ju inte första gången spel i RE-serien byter namn, görs om och skjuts runt. Tänker på RE3 (originalet) var ju tänkt som en mer actionbetonad spin-off, men de valde att göra om det till 3an för att nästa spel var så tidigt i utvecklingen. Devil May Cry var ju också ett RE-spel först, men byggdes om till en helt ny serie.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra. First person är sjukt mycket läskigare och inlevelsefullt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Johlor:

Satsar på co-op är väl kanske att ta i. Ett av två spel i Revelations-serien har co-op, så det är 50/50.

Men det är ju inte första gången spel i RE-serien byter namn, görs om och skjuts runt. Tänker på RE3 (originalet) var ju tänkt som en mer actionbetonad spin-off, men de valde att göra om det till 3an för att nästa spel var så tidigt i utvecklingen. Devil May Cry var ju också ett RE-spel först, men byggdes om till en helt ny serie.

50 procents chans är tillräckligt för att göra mig orolig.

Det är helt ok att de rör om i grytan, denna gången vill jag dock inte något "nytt" då sjuan redan var så pass nytt på flera punkter. De får gärna safea och bygga vidare på den grunden snarare än innovera för sakens skull.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Blir inget köp för min del gillar inte 1persons vyn

Medlem

Spännande med nästa del i Resident Evil serien. De får gärna switcha perspektiv vartannat spel eller göra en ny RE serie som bara kör 1a person vy och den vanliga RE serien i 3e person. Jag var skeptisk till Resident Evil 7 och det nya kamera perspektivet men det funkade riktigt bra måste jag säga.

För er som inte spelat Resident Evil: Revelations 2 så kan jag rekommendera det. Jag lirade det själv dessutom och det funkade kanon. Då har man datorstyrd medhjälpare till den andra personen på skärmen. Men du kan hela tiden switcha mellan de båda då de har olika bra färdigheter och trix.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av Freakon:

50 procents chans är tillräckligt för att göra mig orolig.

Det är helt ok att de rör om i grytan, denna gången vill jag dock inte något "nytt" då sjuan redan var så pass nytt på flera punkter. De får gärna safea och bygga vidare på den grunden snarare än innovera för sakens skull.

Bygger de co-op får de gärna gör det mindre actionbetonat där samarbete bygger på andra saker, är väl det som jag sett som stora problemet med RE5-6 och Revelation 2.

Men jag håller med, jag tror dock det går att förnya vissa saker utan att för den delen bara "innovera för sakens skull" som du så fint säger. Hoppas på det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det som sålde in mig i resident evil var zombie apokalyps, vilket jag tycker dom gjorde bra i tvåan och trean och dom båda senaste baserade på dom, 7an och annat är av föga intresse.

Med fyran och efter blev det sisådär.

Medlem

Vill ha som RE5 riktigt kul Coop.

ELF
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Spännande med nästa del i Resident Evil serien. De får gärna switcha perspektiv vartannat spel eller göra en ny RE serie som bara kör 1a person vy och den vanliga RE serien i 3e person. Jag var skeptisk till Resident Evil 7 och det nya kamera perspektivet men det funkade riktigt bra måste jag säga.

Du menar väl ändå tre olika serier.
Den vanliga kör fasta kamera vinklar, den andra kör tredje person och den tredje kör första person. Sen får vi inte heller glömma arcade shooter vyn......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vill man lansera även detta med VR-stöd så är väl förstaperson ganska naturligt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nice om det är förstaperson. Blir inte alls lika nervig när jag lirar skräck i tredjeperson - känslan blir mer filmstuket då att det är någon annan som drabbas och inte en själv, så att säga.

Medlem
Skrivet av ELF:

Du menar väl ändå tre olika serier.
Den vanliga kör fasta kamera vinklar, den andra kör tredje person och den tredje kör första person. Sen får vi inte heller glömma arcade shooter vyn......

Hell to the NO. Fasta kameravinklar får stanna i 90-talet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hade velat ha som COD serien där två team utvecklar serien och då kan ett team utveckla ett first person spel som är mer skräck och det andra släpper ett third person som är lite mer action betonat.

Gillar remaksen skarpt men är kul med lite mer skräck.

Medlem

Jag tillhör en extremt liten minoritet här, men serien gick raskt utför redan efter första spelet. De har aldrig lyckats få samma känsla efter det. Hoppas givetvis att nästa spel blir bra, men jag är skeptisk.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag skulle vilja ha ett Resident Evil spel med riktigt bra multiplayer av något slag.

Medlem

Tråkigt, enda anledningen till att jag skippade RE8 var just first person.... Vill jag spela meningslöst frist person läge finns Doom, BF, COD.....
Men att ta bort 3rd person som var en av grundstenarna till RE var ett stort misstag.

Medlem

Jag förstår verkligen inte varför förstaperson var en såpass stor deal breaker för vissa. Jag tycker om båda formaten men även om 7:an utspelade sig i första person (vilket jag tycker funkade riktigt bra i samband med "haunted house"-vibben spelet gick efter) så var det fortfarande ett väldigt klassiskt RE i många avseenden.

Nej, jag tycker definitivt att man är rätt fyrkantig om man låter perspektivet avgöra om man kör spelet eller ej, 7:an var riktigt jäkla bra!

1
Skriv svar